تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

در اینجا حق مردن ندارید! +تصاویر

  • کد خبر : 208790
  • 18 بهمن 1396 - 13:46
در اینجا حق مردن  ندارید! +تصاویر

همه می دانیم که مرگ یک اتفاق طبیعی و گریزناپذیر است اما همین پدیده طبیعی در بعضی از جاهای دنیا ممنوع شده است.

شهری که مرگ در آن ممنوع است!به گزارش گروه  وبگردی «کمال مهر»،مطمئنا تعجب می کنید اگر بدانید در بعضی از مکان های دنیا مردن غیر قانونی است! البته انگار این قانون قدمت طولانی دارد چون اولین نمونه های ممنوعیت مرگ به قرن ۵ قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که وجود بعضی از اعتقادات، مردن را درجزیره دلوس یونان ممنوع کرده بود.

حتما کنجکاو شدید تا بدانید چه دلیلی پشت این ممنوعیت عجیب و غریب وجود دارد در واقع دلایل زیادی مسئولان را وادار به ایجاد یک همچین قانونی کرده است، از فاکتورهای محیطی گرفته تا نبود فضای کافی برای دفن مرده ها.

جزیره ایتسوکوشیما (Itsukushima)، ژاپن

شهرهایی که مرگ در آنها ممنوع است!

مردم ژاپن جزیره ایتسوکوشیما را مقدس می دانند و به شدت مراقب این هستند که پاکی و تقدس این جزیره خدشه دار نشود. مسئولان برای اینکه تقدس اینجا حفظ شود یک سری قوانین خاص به وجود آوردند که سال هاست همه آن ها را رعایت می کنند. یکی از این قوانین از نظر ما کمی عجیب است: هیچ مرگی نباید در این جزیره اتفاق بیفتد.


بیشتر بخوانید:راز و رمز‌های «۸ تمدن» مشهور که به طرز عجیبی ناپدید شدند+تصاویر


از سال ۱۸۷۸ هیچ مرگ و تولدی در این جزیره رخ نداده است حتما می گویید چطور همچین چیزی امکان دارد و اصلا مگر مردن دست خود آدم هاست؟ فکر همه چیز شده است؛ افرادی که خیلی پیر هستند و یا بیماری ناعلاج دارند باید هر چه سریع تر جزیره را ترک کنند از طرفی زنان باردار هم به محض اینکه به روزهای آخر بارداری می رسند دیگر اجازه ماندن در جزیره را ندارند. اما این جزیره با همه تقدسش یک بار روی مرگ و خونریزی را به خود دید: ماجرا به جنگ میاجیما در سال ۱۵۵۵ برمی گردد که اولین و تنها جنگی بوده که در این جزیره رخ داده. بعد از جنگ فرمانده پیروز دستور داد تا جزیره پاکسازی و سریعا اجساد کشته شدگان جنگ از جزیره خارج شود؛ خون همه مرده ها از جزیره پاک شد و حتی خاک هایی که آغشته به خون کشته شده ها بودند هم به جایی دیگر منتقل شدند.

شهر لانگیربین (Longyearbyen)، نروژ

شهری که مرگ در آن ممنوع است!

شهر قطبی لانگیربین در مجمع الجزایر سوالبار نروژ هم یک همچین قانون عجیبی دارد. این شهر که بین آب های نروژ و قطب شمال قرار گرفته فقط ۳ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از معدود نقاط دنیاست که دفن شدن در آن غیر قانونی است. وجود یک قبرستان در شهر نشان می دهد که این قانون قبلا وجود نداشته البته از ۷۰ سال پیش تا به حال دیگر کسی در این قبرستان دفن نشده است!

دلیل قانع کننده ای پشت این ماجراست؛ زمانی که قبرستان فعال بود در کمال تعجب مردم متوجه شدند که خاک قبرستان توانایی تجزیه مرده ها را ندارد اینجا بود که مسئولان خیلی سریع دفن مرده ها را در آن متوقف کردند. فکر می کنید خاک قبرستان چه ویژگی عجیبی داشته؟ ۶۰ درصد این شهر از یخچال های طبیعی و بقیه از لایه های منجمد تشکیل شده و همین شرایط محیطی خاص و آب و هوای سرد باعث شده که هیچ مرده ای در آن تجزیه نشود. تمام بدن هایی که تا به حال در این شهر خاک شده اند همگی کاملا سالم مانده اند و دلیل آن هم لایه های منجمد اعماق خاک است. در این شهر کسانی که خیلی مریض هستند و مرگشان به زودی فرا می رسد با هواپیما یا کشتی از شهر خارج و به دیگر نقاط نروژ می روند.

شهر فالچیانو دل ماسیکو (Falciano del Massico)، ایتالیا

شهری که مرگ در آن ممنوع است!

در شهر فالچیانو دل ماسیکو در جنوب ایتالیا داستان کمی متفاوت است. در این شهر هم کسی حق مردن ندارد البته نه به دلایل محیطی یا مذهبی بلکه به دلیل اینکه هیچ جای خالی ای برای دفن مرده ها وجود ندارد! شاید تصور اینکه در شهر هیچ جایی برای ساخت قبرستان موجود نباشد کمی سخت باشد ولی این چیزی است که در این شهر ایتالیایی اتفاق افتاده است. چند سال قبل شهردار اعلام کرد که مردن در این شهر ممنوع شده و از آن زمان تا به حال همیشه بین این شهر و شهر کناری اش بر سر حق و حقوق قبرستان قدیمی دعواست! شهردار قصد دارد که قبرستان جدیدی درست کند اما تا آن زمان مرده ها باید به بیرون شهر برده شوند.

روستای تماشایی Sarpourenx

در روستای تماشایی Sarpourenx در جنوب غربی فرانسه هم مردن ممنوع است. این تصمیم وقتی گرفته شد که دادگاه، طرح گسترش قبرستان را رد کرد اما شهردار پا را فراتر گذاشته و نه فقط مردن را ممنوع کرده بلکه برای هر کس که جرئت کند بمیرد مجازات سختی در نظر گرفته است! البته هنوز مشخص نیست که این مجازات بر روی یک مرده چگونه اعمال می شود! این تصمیم شهردار شهروندان را حسابی نگران کرده آن ها مرتب از خود سوال می کنند که بعد از مرگ چه اتفاقی برایشان می افتد.

منبع:الی گشت

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x