تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

صدور جواز دفن برای ۲۱۴ قربانی زلزله کرمانشاه / ۱۱۸ پس لرزه ثبت شده است/ دعوت از دارندگان گروه خونی O- برای اهدا+ تصاویر

  • کد خبر : 207048
  • 22 آبان 1396 - 14:28
صدور جواز دفن برای ۲۱۴ قربانی زلزله کرمانشاه / ۱۱۸ پس لرزه ثبت شده است/ دعوت از دارندگان گروه خونی O- برای اهدا+ تصاویر

به دنبال وقوع زلزله شدید در سلیمانیه عراق برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

به گزارش«کمال مهر»؛ ساعتی پیش زلزله ای به بزرگی ۷.۳ دهم ریشتر شهر سلیمانیه عراق را لرزاند که این زمین لرزه برخی استان های غربی کشورمان را نیز به لرزه درآورد.

۱۳:۳۴/ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طی تصمیم ستاد بحران کشور مسئولیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سر پل‌ذهاب به نیروی زمینی ارتش واگذار شد

 

۱۳:۲۸/ پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان را تا این لحظه ۳۴۱ نفر اعلام کرده است

۱۳:۲۴/ محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسی: افزایش احتمال تخریب یا آلودگی منابع آب پس از وقوع زلزله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های مسری توسط آب، آلودگی محیط زیست، مشکلات تامین آب برای مراکز حساس و اضطراری شود.

 

برای حفاظت از منابع آب باید مصارف آب را از هم تفکیک و آب را در مخازن سرپوشیده بزرگی ذخیره و کلر زنی کرد.

۱۳:۲۰/ با دستور ویژه مدیرعامل، بانک ملّی ایران به کمک زلزله زدگان کرمانشاه شتافت: با دستور ویژه حسین زاده، امکانات بیمارستان بانک ملّی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بسیج شد.

۱۳:۱۵/ واکنش سخنگوی ناجا به انتقاد رئیس اورژانس: اورژانسی‌ها به فکر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان باشند/ نبود آمبولانس و اورژانس سرعت کار را در مراحل اولیه کم کرد

۱۳:۱۰/ اعزام‌ تیم های شناسایی،امدادگرو واکنش سریع جهادگر قرارگاه جهادی انقلاب اسلامی و امدادگران شاهد باتجهیزات از استانهای تهران،البرز،خراسان رضوی و فارس به مناطق زلزله زده غرب کشور

 

۱۲:۵۹/ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۳۵/ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در گفت و گو با فارس از اعزام گروه‌های امداد روانشناسی تحت عنوان «تیم مداخله در بحران» به مناطق زلزله‌زده از فردا خبر داد.

۱۲:۳۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد مصدومان زلزله به ۳۹۵۰ نفر رسیده است

 

۱۲:۳۱/ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ارسال ۵۰۰ چادر امدادی به سرپل ذهاب و استقرار چندین کانتینر موادغذایی و امدادی در منطقه زلزله زده خبر داد

۱۲:۲۷/ فرماندار سرپل‌ذهاب: ۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند

 

۱۲:۲۵/ رئیس سازمان غذا و دارو به مدیران خود دستور داد بدون فوت وقت حوائج دارویی، تجهیزات پزشکی و دیگر نیازها مناطق حادثه دیده را تامین کنند.

 

۱۲:۲۲/ با کمک سگ های زنده یاب، دقایقی پیش یک مادر و دختر از زیر آوار نجات یافتند.

۱۲:۱۸/ معاون امداد و نجات هلال احمر: ۳۱ تیم سگ های زنده یاب مشغول جستجو هستند

۱۲:۱۱/ وزیر کشور در جمع خبرنگاران: بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده برپا شده است

 

۱۲:۱۰/ هم اکنون زلزله نسبتا شدیدی قصرشیرین را دوباره لرزاند

۱۲:۰۹/ دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۳/۷ دهم ریشتر کرمانشاه حوالی کامیاران را لرزاند.

 

۱۲:۰۷/ تخریب بخشی از پادگان قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب در پی زلزله شب گذشته/ بهداری و دژبانی این پادگان تخریب شد که ۴ سرباز در این پادگان جان باختند.

 

۱۲:۰۵/ ماجد احمدی مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان کردستان: مدارس استان کردستان آسیب جدی ندیده‌اند/ ۲ مدرسه شهر مریوان ترک‌خورگی داشتند.

 

۱۲:۰۳/ معاون اول رییس جمهور در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۰۰/ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور لحظاتی قبل عازم منطقه زلزله زده کرمانشاه شد.

 

۱۱:۵۸/ «آیت‌الله جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه زلزله را تسلیت گفت.

۱۱:۵۵/ رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می رود.

 

۱۱:۵۴/ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به اختصاص پنج پرواز فوق‌العاده به فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

۱۱:۵۳/ مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه: بر اثر زلزله شب گذشته ۵ اثر تاریخی در ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های واردشده ادامه دارد.

کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهارقاپی در شهرستان قصر شیرین، قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو و زیج منیژه در سرپل ذهاب، جزو آثاری هستند که آسیب دیده‌اند.

 

۱۱:۵۱/ مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه از شکستگی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مناطق زلزله‌زده استان خبر داد/اکنون بخشی از آب شرب سرپل ذهاب وصل شده است.

۱۱:۵۰/ سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: در بعضی مناطق تخریب ۱۰۰ درصدی مدارس اتفاق افتاده است. حتی تلفات جانی هم از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس این مناطق داشتیم.

۱۱:۴۹/ مدیر کل نوسازی کرمانشاه: ۱۱ تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

 

۱۱:۴۸/ سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان: گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: تخریب ۱۰۰ درصدی در مناطق زلزله زده نداشتیم اما آسیب‌ به برخی مدارس خصوصاً در شهرستان مریوان وارد شده است.

۱۱:۴۶/ وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: تلفات زلزله اخیر ۵۴۳ کشته و زخمی تاکنون بوده است

 

۱۱:۴۵/ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده تعداد کشته‌های زلزله به ۳۲۸ نفر رسیده است که در کرمانشاه ۱۰ نفر، اسلام آباد ۲۲ نفر، کرند غرب ۱۴ نفر، سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر، ثلالث باباجانی ۱۵ نفر و جوانرود ۳ نفر فوت کرده اند.

 

۱۱:۴۰/ دکتر روحانی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود/ تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.

 

۱۱:۳۹/ دقایقی قبل در شهر سر پل ذهاب با کمک سگ های زنده یاب یک زن از زیر آوار زنده خارج شد

 

۱۱:۳۷/ سعیدی سخنگوی سازمان مدیرت بحران کشور از افزایش تعداد بالگردها به محل زلزله خبر داد و گفت: ۱۹ بالگرد صبح امروز به محل زلزله اعزام شده بود اما طبق آخرین آمار، ۲۱ بالگرد، ۳ هواپیما و ۱۴۰ آمبولانس به منطقه فرستاده شده و سگ‌های زنده‌یاب نیز به منطقه اعزام شدند

 

۱۱:۳۵/ وزیر کار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اعلام کرد: تمام دستگاه های ذیربط وزارت در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شوند.

۱۱:۳۲/ بازگشت نرخ چارتری بلیت های هواپیما/  پس از انتشار تصویری از قیمت نجومی بلیت تهران به کرمانشاه سایتهای پروازی قیمتها را به روال معمول بازگرداندند.

 

 

 

۱۱:۳۰/ دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ۳۰۰ نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند و نیروها هم اکنون در حال تحویل یک هزار دستگاه چادر هستند و هفت هزار دستگاه چادر نیز تا پایان شب میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

۱۱:۲۸/ آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی: خبر زلزله غرب کشور که طی آن عده زیادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم و مجروح شدند، بسیار تأسف انگیز بود.

 

مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند. مساله اصلی در کمک رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت به این مساله رسیدگی خواهد کرد‎.

 

۱۱:۲۶/ آیت‌الله مکارم شیرازى در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور، استفاده از یک سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

۱۱:۲۵/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اسکان موقت، توزیع چادر و ‌آب آشامیدنی انجام شده اما هنوز نیازها برطرف نشده و در برخی مناطق قطعی آب و برق وجود دارد که وزارت نیرو در حال برقراری آن است.

 

۱۱:۲۴/ قابل توجه خانواده های نگرانی که در کرمانشاه دانشجو دارند: هیچ کدام از خوابگاه های دانشگاهی خسارت ندیده است.

۱۱:۲۳/ معاون وزیر نفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.

۱۱:۲۲/ سرپرست اورژانس کشور با اشاره به جزئیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زمین لرزه در غرب کشور اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ امنیتی نیاز به حمایت دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی داریم و متاسفانه حضور ناجا در این عرصه کمرنگ است.

۱۱:۲۰/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

 

۱۱:۱۸/ سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون ۵ هزار و ۳۴۶ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل وقوع زلزله پذیرش شده‌اند و در حال حاضر ۷۱۷ نفر بستری و ۴۰۰ نفر ترخیص شده‌اند.

۱۱:۱۷/ حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال بختیاری لغو شد. رحمانى فضلی برای مدیریت میدانی عازم کرمانشاه مى‌شود.

 

۱۱:۱۶/ مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب‌ها بتوانیم تا ۴۸ ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

۱۱:۱۵/ معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد در جریان زلزله اخیر در مناطق غربی کشور تیم‌های فوق العاده تجهیز شده‌اند تا هیچ‌گونه قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب زده وجود نداشته باشد.

۱۱:۱۴/ مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام: در حال بازدید از مجتمع‌های آموزشی استان هستیم و خوشبختانه گزارشی مبنی بر آسیب کلی به مدارس به دست ما نرسیده است. چند مورد آسیب‌های جزئی مثل ترک خوردن دیوار یا ریزش نمای ساختمان مدارس گزارش شده است.

۱۱:۱۰/ رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

۱۱:۰۸/ برقراری‌ پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه و سنندج/زلزله آسیبی به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در غرب کشور نزد‌

 

۱۱:۰۶/ سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز باید از کلانتری محل مجوز کسب شود.

۱۱/۰۵ معاون درمان وزارت بهداشت:سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه شده است.

۱۱:۰۳/ مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه تا پایان امروز مشکلات شبکه حیاتی برق در سرپل ذهاب مرتفع می‌شود، گفت: تاکنون نصف خاموشی‌ها برطرف شده است.

۱۱:۰۱/ تاکنون ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و ۶ ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان شده است.

۱۱:۰۰/ فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافتند.

۱۰:۵۹/ فرماندار سر‌پل‌ذهاب از آغاز کار آواربرداری در سرپل‌ذهاب خبر داد.

 

۱۰:۵۴/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

۱۰:۵۳/ در پی زلزله غرب کشور، به پایگاه‌های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C130 جهت انتقال مجروحین، کمک‌های مردمی و … آماده باش کامل داده شده است.

۱۰:۳۸/ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برقراری مستمری بازماندگان بیمه شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذی نفعان را صادر کرد.

۱۰:۳۲/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد.

۱۰:۲۴/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد: آماده‌باش استان‌های معین در مناطق زلزله‌زده/ اعزام ۳ فروند هواپیما و ۱۹بالگرد برای جابجایی مصدومان

 

No compatible source was found for this video.

 

۱۰:۰۶/ سخنگوی ناجا از آمادگی پلیس برای ارائه هرگونه خدمات انتظامی و امنیتی، ترافیکی و همچنین اعزام دو گردان نیرو و چند فروند بالگرد به مناطق زلزله زده خبر داد.

۰۹:۵۹/ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محورهای فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد.

۰۹:۵۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت اعزام شدند.

۰۹:۴۵/ سخنگوی اورژانس کشور: آمار مصدمین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه ۲۵۰۴ نفر است.

۰۹:۰۰/ معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد

 

No compatible source was found for this video.

 

۰۸:۵۹/ سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونی- O (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

۰۸:۵۵/ رئیس سازمان امداد و نجات: ۷۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه به اسکان اضطراری نیاز دارند.

 

No compatible source was found for this video.

 

۰۸:۴۵/ پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

۰۸:۳۳/ سردار شریف سخنگوی سپاه: یگان های پیاده نیروی زمینی سپاه به همراه بسیجیان بومی برای امداد رسانی به زلزله زدگان از ساعات اولیه در منطقه حضور دارند/ هماهنگی با واحد های مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه به منظور کمک به باز شدن محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

۰۸:۳۱/ رئیس ستاد مدیریت بحران: حدود ۱۵۰ نفر جان باخته اند. ارتش بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

۰۸:۳۱/ لحظاتی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ دهم ریشتر  استان کرمانشاه – حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

۰۸:۳۰/ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور: برغم زلزله شدیدی که در غرب کشور به وقوع پیوسته است، همه فرودگاه های غربی کشور باز و عملیاتی هستند.

۰۸:۲۹/ سخنگوی پلیس از اعزام ۲ گردان نیرو مشتمل از تیمهای پلیسهای تخصصی و چند بالگرد بهمراه امکانات وتجهیزات لازم از تهران به محل زلزله در شب گذشته خبرداد.

۰۸:۲۶/ لحظاتی پیش جلسه ویژه رئیس جمهور با وزرای مسئول و دستگاهای امدادی در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد.

۰۸:۲۵/ بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، پرسنل کلیه دستگاه‌های دولتی و خدماتی در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه لازم است در محل کار حاضر باشند و تنها دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته، مدارس و دانشگاه‌های استان امروز تعطیل است.

۰۸:۱۵/ سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد

۰۸:۱۰/ به دستور وزیر بهداشت،  قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت به منظور نظارت بر خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، عازم کرمانشاه شد

۰۷:۵۵/ سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص): پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده گسیل شدند و هم اکنون در حال امدادرسانی و آواربرداری هستند.

۰۷:۴۹/ به دستور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش همه امکانات و نیروهای ارتش در خدمت آسیب دیدگان زلزله قرار گرفت.

۰۷:۴۴/ کولیوند سرپرست اورژانس کشور: بیمارستان  سرپل ذهاب قابل استفاده نیست، لحظه به لحظه بر ورود مصدومان به بیمارستان افزوده می شود و اورژانس  مجروحان را به سایر درمانگاه ها انتقال می دهند.

۰۷:۴۳/ رییس پلیس راه استان کرمانشاه: در محور دالاهو- سرپل ذهاب بر روی جاده سنگ وجود دارد رانندگان ضمن رعایت احتیاط کامل احتمال انحراف به چپ خودرو وجود دارد

۰۷:۴۲/ معاون سازمان مدیریت بحران کشور: مردم مناطق زلزله زده از ورود به ساختمان های آسیب دیده و  بدون استحکام خودداری کنند.

۰۷:۴۰/ هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

۰۷:۳۳/ سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران:
?تلفات هنوز ۱۴۱ نفر است اما تعداد مجروحان به ۱۶۸۳ رسیده است.
?خیلی از راه‌های روستایی بازگشایی و آب و برق وصل شده است.
?نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج همچنان به امدادرسانی کمک می‌کنند و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.
?مردم نسبت به ساختمانهای آسیب‌دیده و نامستحکم احتیاط کنند؛ پس‌لرزه‌ها ممکن است خطر آفرین باشند.

۰۶:۳۰/ اسامی مصدومان بستری در بیمارستان قصرشیرین:

۱. والیه نجفی
۲. فاطمه خانی
۳. امید افشار
۴. شمسی ویسی
۵. فرانک ویسی
۶. پروین خدایی
۷. مریم رضایی
۸. بغرین صفری
۹. عبدالکریم حیدری
۱۰. فرزاد خیری
۱۱. میلاد نجفی
۱۲. محمد رضا ابراهیمی
۱۳. سیاووش حیدری
۱۴. کریم حیدری
۱۵. محمد امیر محمدی
۱۶. علی تاری
۱۷. امیر فتاحی
۱۸. شراره راد
۱۹. سیما یارمرادی
۲۰. طلیه نظری
۲۱. متین امیری
۲۲. پریناز رستمی
۲۳. حبیب حسینی
۲۴. حمید حافر
۲۵. والیه سلیمی
۲۶. شمس الله حسین نیا
۲۷. اقبال نوروز آبادی
۲۸. محمد نورایی
۲۹. مصطفی احمدی
۳۰. آمنه دلدی
۳۱. سوگل یارمرادی
۳۲. مریم جمالی
۳۳. آنتا سجادی
۳۴. سمیه مرادی
۳۵. مریم مالکی
۳۶. یار حسن پرواره
۳۷. شایان پیشیار
۳۸. توران مرادی
۳۹. آرمیتا برمخ
۴۰. عبدالحمید ترابی خواه
۴۱. محمد رضا فرامرزی
۴۲. سیما عزیزی
۴۳. گل بانو موسیان
۴۴. پیمان محمدی
۴۵. سلطان مراد محمدی
۴۶. عباس رئوف
۴۷. امید رئوف
۴۸. نرگس حبیبی
۴۹. سیامک یازی
۵۰. هستی بایسته
۵۱. دیگ وار مازودی
۵۲. ارسان یار
۵۳. فاطمه فتاحی
۵۴. معصومه عبدالملکی
۵۵. فتانه مرادی
۵۶. پیمان مرادی
۵۷. آیدین مرادی
۵۸. سهیلا رستمی
۵۹. شاهین امامی
۶۰. علی نودهی
۶۱. اوالفضل بامشاد
۶۲. هادی نادری
۶۳. نسرین پارسه
۶۴. شیرین نوروزی
۶۵. زهرا نعیمی
۶۶. رحمان درون پرور
۶۷. عزن گلرخ
۶۸. مولود محمدی
۶۹. اسد همتی
۷۰. ملک میرزایی
۷۱. حبیب الله حسینی
۷۲. گوهر نجفی
۷۳. سمیرا جلیلی
۷۴. کیانوش وسیع پیام
۷۵. قباد آلی نژاد
۷۶. زهرا کرندی
۷۷. عبدالله فرخی
۷۸. پرستو رستمی
۷۹. لیدا الیس پور
۸۰. فرید هاشمی
۸۱. شراره راغ
۸۲. فاطمه خانی
۸۳. مرضیه رجبی
۸۴. علیجان نظری
۸۵. سوسن جگرلو
۸۶. روح الله عزیزی
۸۷. مژگان احمدی نژاد
۸۸. سهراب موسیوند
۸۹. علی محمد منصوری
۹۰. سلمان قنبری
۹۱. لیلا حسینی
۹۲. پروین حسینی
۹۳. محیا حسینی
۹۴. فرشته صیادی
۹۵. منظر صیادی
۹۶. جمیله دهقانمنش
۹۷. سهراب ترابی
۹۸. نقی گودرزی
۹۹. زهرا محبی
۱۰۰. سمیه مرادی
۱۰۱. احمد اولاد
۱۰۲. شهاب شرقی
۱۰۳. غزال پرنو
۱۰۴. علیشاه رحمانی
۱۰۵. آرمان عزیزی
۱۰۶. فرزانه سالمی
۱۰۷. فوزیه بازداران
۱۰۸. میلاد پایبرجا
۱۰۹. آرش فرامرزی
۱۱۰. فاطمه نعمتی جگرلویی
۱۱۱. مرضیه الهی
۱۱۲. شریف نوروزی
۱۱۳. میثم هاشمی
۱۱۴. احسان هاشمی
۱۱۵. حبیب الله حسینی
۱۱۶. حسین پارس
۱۱۷. گودرز رضایی
۱۱۸. حسن مرادی
۱۱۹. غمرناز نوروزی
۱۲۰. فرامرز حبیبی

۰۵:۴۵/ نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور وارد کرمانشاه شد.

۰۵:۱۰/ سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور: تا کنون بر اثر زلزله ۱۴۱ نفر کشته شده اند.

۰۵:۰۰/ معاون عمران استاندار کرمانشاه: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

همچنین تمام دستگاه‌ها موظف شدند تا تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند و قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود؛ برق سرپل‌ذهاب نیز تا ساعت ۱۰ صبح وصل و آب‌رسانی سیار از صبح شروع می‌شود؛ ۲۰۰ سایت تلفن‌همراه نیز قطع شده بود که ۱۰۰ سایت آن وصل شده است.

۰۴:۴۵/ سلیمی: بالغ بر ۷۳۷ نفر مشغول عملیات امداد هستند و همچنین حدود ۲۵ درصد اسکان اضطراری انجام شده است تا ساعت ۸ و ۹ صبح نیز اسکان اضطراری و توزیع اقلام زیستی انجام خواهد شد.

۰۴:۳۰/ معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خبر داد: تا الان ۱۲۹ نفر تلفات داشتیم.

۰۴:۱۵/ وزیر کشور اعلام کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز هرچه سریع‌تر از استان‌های مجاور به مناطق زلزله‌زده منتقل می‌شود. همچنین تمام اقلام مورد نیاز ازجمله چادر، مواد غذایی و دارو تامین و به این مناطق منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: از نیروهای سپاه و ارتش می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر بیمارستان صحرایی را ایجاد و در مناطق زلزله‌زده آواربرداری کنند.

نگران تلفات و آسیب‌ها در روستاها هستیم.

۰۴:۱۴/ دقایقی پیش پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر حوالی سرپل‌ذهاب را لرزاند.

۰۳:۵۰/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تمامی داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستانهای شهرستانهای جوانرود،ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تامین و درحال انتقال است. درحال حاضر مشکل کمبود دارو نداریم.

۰۳:۴۶/ استاندار کرمانشاه اعلام کرد:

دقایقی پیش مشکل آلودگی آب شرب حل شد.
هنوز برق بخشی از مناطق سرپل‌ذهاب وصل نشده که تا یک ساعت دیگر درست می‌شود.
برخی مناطق را هم به‌خاطر ایمنی اعلام کردیم که برق را وصل نکنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.
مشکل قطع گاز نداشتیم.
از یک ساعت پیش آواربرداری آغاز شده است.
نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر و… در حال فعالیت هستند.
زمین‌لرزه ۶ شهرستان را دربرگرفته بود.
چادر اسکان اضطراری مردم مقابل خانه خودشان برپا می‌شود.
درحال حاضر تنها مشکل برق و کمبود موقتی پتو داریم.
سوخت به اندازه کافی هست و در پمپ‌بنزین‌ها مشکل توزیع نخواهیم داشت.

۰۳:۰۵/ کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور: ۱۰۰ تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین لرزه جان باخته اند.

از این تعداد ۶۸ تن در سرپل ذهاب، ۳۰ نفر در قصر شیرین و ۲ تن در کرمانشاه کشته شده اند.

۰۲:۴۹/ رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و فوتی را تا این لحظه اعلام کرد:
متاسفانه در سرپل ذهاب ٧١ نفر و همچنین در ثلاث باباجانی١٠ نفر کشته داشته ایم.
تعداد مجروحان هم اکنون از ١٠٠٠ نفر رد شده است.

۰۲:۴۵/ سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: ارسال واحد های خون از همدان، ایلام و کردستان به مراکز درمانی کرمانشاه

۰۲:۳۲/ معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: خبر تعطیلی ادارات تکذیب می‌شود. ادارات فردا باز و آماده‌باش و فقط مدارس و دانشگاهها تعطیل‌ هستند.

۰۲:۲۱/ تنها بیمارستان سرپل ذهاب درپی زمین لرزه به شدت تخریب شده و هم اکنون برق هم ندارد.

۰۱:۵۹/ کولیوند رییس اورژانس: زمین‌لرزه تاکنون ۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح داشته است.

۰۱:۵۸/ سردار رمضان‌شریف، مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران، در ارتباط زنده با شبکه خبر:

دوستان درخواست بیمارستان صحرایی داشتند که دستور آن صادر شده و تا چند ساعت آینده عملیاتی می‌شود.
از ساعات اولیه زمین‌لرزه، همکاران ما در مناطق زلزله‌زده در جلسه‌های ستاد بحران شرکت کردند و امکانات خود را به میدان آوردند.
اگر نیاز به امکانات و نیروهای استان‌های همجوار باشد آن‌ها هم به میدان می‌آیند.
در تماس با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم بنا شد اگر احتیاجی به امکانات این نیرو شد آن‌ها هم نیروها و امکانات را بسیج کنند.

۰۱:۵۳/ بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، متاسفانه تا کنون ۲۵ نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و ۳۰۰ نفر مصدوم شدند.

۰۱:۵۰/ با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

۰۱:۴۰/ کولیوند: با برادران سپاه و ارتش، سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل و سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همکاری صورت گرفته تا به وسیله بالگرد بعد از روشنایی هوا امدادرسانی کنیم و به وسیله یک هواپیما مصدومان وخیم را به تهران منتقل کنیم.

۰۱:۳۸/ سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر: اسکان اضطراری شروع شده است، تعداد مصدومان بیشتر از ظرفیت بیمارستان هاست و در حال انتقال مصدومان به شهرهای مجاور هستیم. تیم های امدادی به همراه سگ های زنده یاب در حال جستجو در مناطق زلزله زده هستند.

۰۱:۱۸/ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت وگو با شبکه خبر: تاکنون ۳۰ نفر در مناطق زلزله زده کشته و ۲۰۰ نفر هم مجروح شدند.

۰۱:۱۰/ همه ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است. همچنین دانشگاه های استان کرمانشاه نیز فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

۰۰:۵۲/ اکپرپور معاون سازمان مدیریت بحران کشور: تاکنون ۷ نفر در قصر شیرین بر اثر زلزله کشته شده و ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

۰۰:۵۰/ سخنگوی سازمان انتقال خون: در صورت نیاز به خون و فراورده در استانهای آسیب دیده همه مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده ارسال خون و فراورده های خونی هستند و هیچ نگرانی از بابت تامین خون نداریم.

۰۰:۴۵/ در حالی که مسئولان امدادی و دولتی در استان های غربی کشور خبر از مصدوم شدن بیش از ۲۰۰ نفر ذر این مناطق می دهند، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر می گوید آمار مصدومان تاکنون ۳۵ نفر بوده و تا کنون ۱۸ پس لرزه به وقوع پیوسته است.

۰۰:۴۰/ سخنگوی شرکت ملی گاز ایران: مشکل خاصی در تاسیسات گازی ایلام و کرمانشاه وجود ندارد.

۰۰:۳۸/ سردار ریحانی فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه: علاوه بر سپاه شهرستانها، گردانهای بیت المقدس، امام حسین (ع) و لشگر عملیاتی نبی اکرم (ص) به مناطق حادثه دیده در شهرستانهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو فراخوان و اعزام شدند.

۰۰:۳۳/ خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق-سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه سبب انسداد محورها شده است که اکیپ‌های خاکبرداری و رفع انسداد در حال بازگشایی مسیر هستند.

بقیه راه‌های استان کرمانشاه باز است و تردد در آنها جریان دارد.

۰۰:۳۱/ سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت زلزله گفت: در حال حاضر در مسیر به سمت قصر شیرین هستیم.

تاکنون ۶۰ مجروح در بیمارستان قصر شیرین در حال دریافت خدمات درمانی هستند.امدادرسانی ادامه دارد؛ در قصر شیرین نقاطی از شهر و بیمارستان نیز آسیب دیده است.

۰۰:۳۰/ کولیوند: آمار مصدومان به ۱۳۸ نفر رسید

۰۰:۲۹/ بر اساس اعلام اورژانس کرمانشاه اکثر مصدومین زلزله و مراجعین به بیمارستان طالقانی کرمانشاه به صورت سرپایی درمان شدند. اکثر این مصدومین در هنگام خروج از محل سکونت دچار مصدومیت شده یا به دلیل مشکلات قلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

تیم های ارزیاب اورژانس به شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی که بیشترین خسارت از این شهرستان ها گزارش شده اعزام شدند.

 

۰۰:۲۵/ استاندار کرمانشاه: نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند. تاکنون در ‌قصر‌شیرین ۲ نفر و در ازگله ۴ نفر کشته شده‌اند و درمجموع ۵۰ نفر مصدوم شدند.

۰۰:۲۱/ ساعاتی پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه و تلاش رسانه ها برای اطلاع رسانی به موقع و سریع به هموطنان از اخبار زلزله، آمار ضد و نقیضی توسط دستگاه های مسئول همچون سازمان اورژانس و هلال احمر در حال انتشار است که این موضوع علاوه بر نگرانی مردم به التهاب زمین لرزه ۷.۳ ریشتری نیز افزوده است.

۰۰:۲۰/ مرادی رییس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران: این زلزله جزو زلزله های کم عمق بوده و ممکن است پس لرزه هایی داشته باشد. مردم هوشیاری خود را حفظ کنند.

۰۰:۱۶/ استاندار حلبچه: هیچ نوع تلفات جانی در این استان نداشته ایم. ستاد بحران اقلیم کردستان در حال آماده باش است. در استان حلبچه فقط خسارت مالی و تعدادی زخمی گزارش شده است.

۰۰:۱۵/ استانداری آذربایجان شرقی: مردم خونسردی خود را حفظ کرده و به خانه‌های خود برگردند. به هیچ وجه نگران نبود بنزین نباشید.

۰۰:۱۲/ مقامات منطقه کردستان عراق، کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این زمین‌لرزه را در استان سلیمانیه عراق تأیید کردند.

۰۰:۰۹/ وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل بوده و جای هیچ گونه نگرانی از جهت تامین منابع سوختی و غذائی وجود ندارد

 

۰۰:۰۲/ رئیس سازمان هلال احمر:
?سگ‌های جست‌وجو و نجات به شُهرهای حادثه‌دیده اعزام شده‌اند.
?امکانات اسکان اضطراری فراهم شده است.
?امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار امداد و نجات را به پایان برسانیم.
?درصورت نیاز نیرو از شهرهای مجاور اعزام خواهد شد.
?پیش‌بینی می‌شود تلفات زیاد نباشد.
?بالگردها فردا با روشن‌شدن هوا به پرواز درمی‌آیند تا میزان خسارت را ارزیابی کنند.
?مردم در محل‌های امن اسکان داشته باشند و شماره‌های امدادی را اشغال نکنند.

 

۰۰:۰۱/ محمد محمدی معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان: در این استان خسارت زیادی نداشتیم و چند نفر به صورت سرپایی در کوهدشت مجروح شدند. تمام تیم های امدادی هلال احمر لرستان به صورت آماده باش در آمده و برای امدادرسانی به اسلام آباد کرمانشاه اعزام می شوند.

 

۲۳:۵۹/ استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند.

۲۳:۵۸/ سرپرست سازمان اورژانس کشور: بیشترین خسارات زلزله تا کنون در قصر شیرین گزارش شده است. همچنین تیم های واکنش سریع وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور در حال ارزیابی میزان خسارات و امدادرسانی به مصدومان هستند.

 

۲۳:۵۷/ وزارت آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله در استان های غربی کشور اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.

 

۲۳:۵۷/ سعدالله مسعودیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه:خوشبختانه زلزله ی شدید سلیمانیه، خسارات و تلفاتی را به هموطنان ایرانی مان و سایر شهروندان این شهر  وارد ننموده و دیپلمات های سرکنسولگری و کارمندان سایر ارگان های ایرانی در سلیمانیه همگی در صحت و سلامت هستند.

 

۲۳:۵۶/ وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل است.

۲۳:۵۵/ سرپرست اورژانس کشور: تاکنون فقط ۲ نفر به دلیل زلزله جان خود را از دست داده اند

۲۳:۵۳/ رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران : پس لرزه خفیف احساس شده در تهران ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد و مردم در این باره نگران نباشند.

 

۲۳:۵۱/ رسانه های عراقی اعلام کردند که آمارهای اولیه حاکی است که بر اثر زلزله در شهرهای مختلف عراق تا کنون دستکم یک نفر کشته و ۲۵۵ نفر مصدوم شدند.

۲۳:۴۸/ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم.

 

۲۳:۴۶/ آمار مصدومان به ۳۵ نفر رسید: سردشت: ۷ ، سنندج : ۲۰، شوش : ۱ ، ایلام : ۷

۲۳:۴۶/ دستور وزیر کشور به استاندار کرمانشاه براى بسیج امکانات و رسیدگى فورى به مصدومان و زلزله زدگان

۲۳:۳۷/ آمار مصدومان به ۱۹ نفر رسید.

۲۳:۳۴/ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سلامت کامل زائران ایرانی در شهرها و اماکن مقدسه عراق خبر داد و گفت: به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی از همکاران هلال احمر در کربلا و نجف با وجود لرزش طولانی مدت ساختمانها به علت وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری در سلیمانیه عراق و احتمال وقوع پس لرزه ها، خوشبختانه همه زائران ایرانی در سلامت هستند.

 

۲۳:۲۸/ فرماندار قصرشیرین در ارتباط زنده با شبکه خبر: به علت قطعی برق نمی‌توان میزان خسارت را برآورد کرد. بعلت تخریب خانه‌های فرسوده و شکستن شیشه‌ها عده‌ای مجروح شدند.

ارتباط فرماندار به دلیل اختلال خطوط مخابراتی قطع شد.

 

۲۳:۲۷/ ۱۸۰ میلیون نفر زمین‌لرزه ۷.۲  ریشتری امشب را در چند کشور از جمله ایران، عراق، لبنان و کویت احساس کرده‌اند.

 

۲۳:۲۶/ سرپرست اورژانس:آمار مصدومان زمین‌لرزه در غرب کشورمان تا این لحظه به ۱۴ نفر رسید.
ارومیه ۲ مصدوم، سنندج ۱۰، شوش یک و ایلام هم یک مصدوم داشتند.

 

۲۳:۲۴/ عیسی فرهادی، فرماندار تهران:کانون زلزله در کشور عراق بوده است، لرزش در برخی مناطق تهران بسیار خفیف احساس شده لذا هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و هیچ پیش‌بینی‌ نیز برای تداوم زلزله انجام نشده است.
تمامی نیروهای امدادی در تهران از جمله نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران و سازمان هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند لذا مردم هیچ استرسی نداشته باشند.

 

۲۳:۲۲/ اتوبوس آمبولانس‌های استان همدان و اصفهان برای رسیدگی به مصدومان زمین‌لرزه به کرمانشاه اعزام شدند.

 

۲۳:۲۱/ براساس مصوبه کمیته بحران استان ایلام، مدارس تمام مقاطع این استان فردا تعطیل اعلام شد/فارس

 

۲۳:۱۸/ رییس سازمان امداد و نجات: مدت زمان لرزش به قدری بود که زمین لرزه در برخی استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان احساس شده است.

?نیروهای امدادی هلال احمر در مناطقی که زمین لرزه احساس شده است در حالت آماده باش کامل به سر می برند.
?از هموطنان در مناطقی که زمین لرزه احساس شده است می‌خواهیم تا ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود از اشغال کردن خط ۱۱۲ (امدادونجات) و دیگر خطوط اضطراری خودداری کنند تا امدادرسانی ها با مشکل و اختلال مواجه نشود.

 

۲۲:۵۷/ مصطفی مرتضوی در ارتباط با جزئیات زمین‌لرزه در کرمانشاه اظهار داشت: این زمین‌لرزه ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه به بزرگی ۷.۳ ریشتر در منزله ازگله کرمانشاه رخ داده است.

وی افزود: شش تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه به منطقه اعزام شده‌اند که تاکنون از خسارات جانی این زمین‌لرزه گزارشی واصل نشده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی صددرصدی برخوردارند.

 

۲۲:۵۹/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در ارتباط با زمینه لرزه ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس دقایقی پس از وقوع حادثه به منطقه زلزله‌زده اعزامم شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از تلفات این حادثه گزارش دقیقی واصل نشده است، گفت: براساس بررسی‌های اولیه ۲ نفر به دلیل این حادثه مصدوم شده و احتمال افزایش آمار مصدومان زیاد است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ضمن توصیه به مردم مبنی براینکه آرامش خود را حفظ کنند، گفت: نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان در حالت آماده‌باش هستند.

http://dana.ir/1234676
  • کلیدواژه:
  • زلزله
  • ایران
  • عراق
  • کرمانشاه
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x