تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

زائران مراسم پیاده روی اربعین بخوانند / توصیه به بیماران کلیوی، قلبی و ریوی درباره پیاده روی اربعین

  • کد خبر : 205257
  • 03 آبان 1396 - 1:21
زائران مراسم پیاده روی اربعین بخوانند / توصیه به بیماران کلیوی، قلبی و ریوی درباره پیاده روی اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت:بیمارانی که ناراحتی قلبی و تنفسی دارند با هماهنگی پزشک خود عازم پیاده روی اربعین شوند.

 

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در رابطه با توصیه هایی به زائران مراسم پیاده روی اربعین گفت: یکی از مهمترین توصیه ها به زائران اربعین این است، افرادی که بیمار کلیوی هستند و نیاز به دیالیز دارند با توجه به حجم جمعیتی که در ایام اربعین به عراق مشرف می شوند و نیز امکانات محدود بیمارستان های کربلا و نجف در مورد دیالیز، امکان دیالیز برای این بیماران وجود نخواهد داشت و به همین دلیل دیالیزی ها به طور جدی با مشکل سلامتی روبرو می شوند تقاضای ما از این عزیزان این است زمان زیارت را به زمان دیگری موکول کنند و در این ایام مشرف نشوند.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه زائرانی که برای راهپیمایی مشرف می شوند از کفش و کوله پشتی مناسب استفاده کنند چون بیشترین ضایعاتی که در این ایام زائران با آن مواجه می شوند زخم ها و تاول های پا است و اگر کفششان مناسب نباشد در همان ابتدای پیاده روی دچار مشکل می شوند به همین دلیل حتما از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنند.

مرعشی افزود: کوله پشتی زائران هم برای اینکه صدمه ای به ستون فقرات وارد نکند ارگونومیک مناسب داشته باشند با حداقل وسائل ضروری و مورد نیاز و از آوردن وسایل اضافی و سنگین کردن کوله پشتی جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: زائران عزیزی که از داروی خاصی استفاده می کنند حتما داروی خود را همراه داشته باشند که درمان توسط هلال احمر در مسیر نجف به کربلا و شهرهای زیارتی نجف کربلا،کاظمین، سامرا و سید محمد ارائه می شود اما محدودیت کار ما طوریست که ممکن است داروی خاص زائران وجود نداشته باشد یا مشابه آن باشد به همین دلیل بیماران قلبی و ریوی حتما داروی خاص خود را همراه داشته باشند.

مرعشی در پاسخ به این سئوال که آیا بیماری خاصی در عراق وجود ندارد که زائران ایرانی را تهدید کند، گفت: خیر ، بیماری خاصی از عراق گزارش نشده است، فصل طوری است که روزها کمی هوا گرم و شب ها سرد است و این تفاوت درجه هوا در شب و روز ممکن است زائران را در معرض بیماری ها تنفسی و سرماخوردگی قرار دهد به همین دلیل مراقبت این مورد را باید داشته باشند.

وی در رابطه با لزوم استفاده از واکسن خاص قبل از اعزام به مراسم اربعین نیز گفت: خیر واکسن خاصی برای عراق نیاز نیست.

مرعشی درباره مراکز امدادی ایران در جریان برگزاری مراسم پیاده روی اربعین هم گفت : نیروهای ما در هر ۴مسیر زمینی مستقر هستند و امسال ما ۸ اتوبوس آمبولانسی را در مسیر و شهرها برای انتقال داریم و ۴۰ دستگاه آمبولانس هلال احمر در عراق در خدمت زائران خواهد بود و با بیمارستان های عراق هماهنگ شده و همکاران ما در بیمارستان الحسین در کربلا مستقر هستند و بین راه نجف و کربلا در ۸موکب امکانات درمانی را به زائران ارائه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای کربلا و نجف هم در مراکز اسکان ایرانیان همکاران ما حضور دارند البته خدمات ارائه شده برای همه زوار اعم از ایرانی و غیر ایرانی خواهد بود.

مرعشی در رابطه با روش اطلاع رسانی زائران در صورت نیاز به کمک های امدادی هم اظهار کرد: ارتباطات همکاران ما با یک سیستم مخابراتی خاصی است اما تیم های امدادی ما در مسیر جاده هستند و در مسیر کوت دیوانیه حله حضور دارند و در کوت هم یک بیمارستان صحرایی توسط همکاران ما ایجاد می شود و ارائه خدمات خواهد داشت.

به گفته مرعشی خدمات رسانی گروه های امدادی ایران از ۵صفر در عراق شروع می شود و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x