تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

فردی که پنهانی به اسرائیل سفر کرد، محمد بن سلمان بود

  • کد خبر : 205136
  • 01 آبان 1396 - 15:06

القدس العربی ادعای مقامات ریاض مبنی بر شفاف بودن ارتباطات و تماس‌هایشان در عرصه بین‌المللی را رد کرد.

شخصی که پنهانی به اسرائیل سفر کرد، محمد بن سلمان بودبه گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در سرمقاله امروز خود نوشت یک مسئول وزارت خارجه عربستان خبر اقدام یکی از مسئولان این کشور در سفر محرمانه به اسرائیل را رد و تاکید کرد این خبر کذب محض است و صحت ندارد. عربستان سعودی همواره در تحرکات و تماس های خود شفاف بوده و چیزی برای پنهان کردن در این زمینه ندارد.

تکذیب سعودی ها دیروز بعد از گذشت شش هفته از انتشار خبر در روز هفتم سپتامبر گذشته صورت می گیرد. این خبر از رادیو رسمی اسرائیل منتشر شد و شمعون اران خبرنگار این رادیو آن را به زبان عربی بیان و تاکید کرد «یکی از شاهزادگان دربار پادشاهی عربستان در هفته گذشته به اسرائیل سفر و درباره ایده فعال سازی صلح منطقه ای با مسئولان عالی رتبه اسرائیل گفتگو کرده است».

اندکی بعد توییت یک روزنامه نگار اسرائیلی به اسم آریل کهانا از مجله «ماکور ریشون»، ابهامات را در خصوص شاهزاده دربار برطرف و تاکید کرد کسی که به اسرائیل سفر کرده ، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بوده است.

چهل و پنج دقیقه بعد از توییت کهانا که ساعت پنج و نیم عصر روز دهم سپتامبر منتشر شد توییت دیگری از یک روزنامه نگار اسرائیلی دیگر به نام نوگا تارنوبولوسکی در توییتر ظاهر شد و بعد از آن هم یک حساب کاربری که منابع مطبوعاتی می گویند متعلق به دستگاه امنیتی امارات است، نوشت: «جناب شاهزاده محمد بن سلمان و ژنرال انور عشقی و یک هیئت رسمی کامل، کسانی بودند که در سفر محرمانه به اسرائیل رفتند».

خبرگزاری فرانسه روز جمعه گذشته به نقل از یک مسئول اسرائیلی که نامی از وی نبرد اعلام کرد مسئول سعودی که در سپتامبر گذشته به اسرائیل رفت محمد بن سلمان بوده است.

بسیاری از ناظران و سیاستمداران منطقه قبل از آن که ریاض این خبر را تکذیب کند بعید دانسته بودند که مسافر اسرائیل، شخص بن سلمان بوده باشد اما در عین حال، بی اعتنایی ریاض به این خبر در طول این مدت آنان را به تأمل واداشت؛ عکس العملی که یک بار دیگر شک و تردیدهایی را درباره همگرایی عربستان و اسرائیل برانگیخت.

این اتفاق ها ناقض ادعای منبع سعودی مبنی بر این است که عربستان همواره در تحرکات و تماس های خود شفاف بوده و چیزی برای پنهان کردن در این زمینه را ندارد.

 

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x