تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وقتی یک غول بر مصر فرمانروایی می‌کرد!؟ +عکس

  • کد خبر : 204984
  • 30 مهر 1396 - 11:18
وقتی یک غول بر مصر فرمانروایی می‌کرد!؟ +عکس

مورخان باور داشتند که رامسس بسیار بلندقامت است. تخمین زده می‌شد او قدی حدود یک متر و هفتاد سانتی‌متر داشته است اما…

وقتی یک غول بر مصر فرمانروایی می‌کرد!؟ +عکسبه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»،مورخان باور داشتند کهرامسس بسیار بلندقامت است. تخمین زده می‌شد او قدی حدود یک متر و هفتاد سانتی‌متر داشته است. اما قد او در مقابل ساناخت به‌مانند یک کوتوله در برابر یک غول است. زندگی، نوع حکومت او و شخصیتش برای هزاران سال و به‌عنوان یک راز باقی‌مانده بود. با گرد هم آمدن عده‌ای از باستان‌شناسان و مورخان، مطالعات جدیدی درباره زندگی او آغاز شد. ساناخت ۵۰۰۰ سال پیش بر مصر باستان فرمانروایی می‌کرده است.

بر اساس اسنادی که از دوران پادشاهی مانتو و تورین به‌دست‌آمده است، ساناخت به مدت هجده سال بر مصر فرمانروایی می‌کرده است. اما برخی از محققان مدت سلطنت او را بیشتر از این مقدار می‌دانند. اولین اسناد مربوط به ساناخت، اکتشافات بیت خلف و زمانی که سایر کاوش‌ها در جریان بود است.

با توجه به پیشرفت‌های علوم باستان‌شناسی، اطلاعات بسیار دقیق و جامعی راجع به ساناخت به‌دست‌آمده است. شاید جالب باشد که بدایند ساناخت در اصل یک زن بوده است و کاوش های باستان‌شناسی او را یک غول معرفی می‌کند. کاوش‌هایی که در روستای بیت خلف و در سال ۱۹۰۱ انجام شد، نشان داد که همان روستا زادگاه ساناخت است.

در همان منطقه اسکلت مردی پیدا شد که بیش از دو متر قد داشته است. طبق تحقیقات یک باستان‌شناس بزرگ به نام مایکل هبیچ، میانگین قد مردان در آن زمان ۱.۷ متر بوده است و ساناخت از بلندقدترین مردان زمان خودش نیز بلندتر بوده است.

تصویری مربوط به جمجمه ساناخت

وقتی یک غول بر مصر فرمانروایی می‌کرد!؟ +عکس

قد بسیار بلند او حتی در زمان خودش نیز بسیار عجیب و فراتر از انتظار بود و از او در چشم مردم یک اله ساخته بود. برخی مورخان از دانشگاه زوریخ بر این باوراند که او از نسل غول‌های منقرض‌شده بوده است. مورخان مدارکی را یافته‌اند که نشان می‌دهد بیشتر خدمه ساناخت از افراد کوتاه‌قد بوده‌اند.

منبع:شگفتی های تاریخ

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=204984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x