تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ایران ۴ – آلمان صفر/ صعود یوزهای جوان به مرحله یک هشتم

  • کد خبر : 203808
  • 19 مهر 1396 - 0:14

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی به مصاف تیم آلمان رفتند و با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسیدند.

گزارش لحظه به لحظه /ایران - آلمانبه گزارش گروه ورزش«کمال مهر»، رقابت های جام جهانی زیر ۱۷ سال با برگزاری مسابقات در گروه های شش گانه در حال پیگری است و تیم ملی ایران هم در گروه C  با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه همگروه است و به لطف پیروزی ۳ بر ۱ در اولین دیدار برابر گینه در صدر جدول قرار گرفته است. آلمان هم با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل کاستاریکا ۳ امتیازی شده ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه ی دوم قرار گرفته است.

شاگردان عباس چمنیان که در اولین دیدار فراتر از انتظارات ظاهر شدند و چند بازیکن جوان نیز در همان ۹۰ دقیقه اسمشان را در این تورنمت جهانی مطرح کردند، امروز هم با نتیجه ۴ بر صفر از سد آلمان گذشتند و به مرحله بعد صعود کردند.

ترکیب تیم ملی ایران:

علی غلام زاده، امیر حسین اسماعیل زاده، طاهاشریعتی، احمدرضاجلالی، علی ستاوی، محمد غبیشاوی، محمد شریفی، محمد قادری، یونس دلفی، امیر حسین حسین زاده و الهیار صیادمنش

ترکیب تیم ملی آلمان:

پلاگمن، نیتزل، مای، بولر، بکر، کیتل، اوکو، یبواه، ستین، ماجتسشاک و آرپ

ابتدا یونس دلفی، مهاجم نوجوانان ایران موفق شد پس از چند رفت و برگشت در همان دقایق ابتدایی گل اول بازی را از میان پاهای گلر دروازه بان آلمان وارد دروازه این تیم کند. در صحنه گل ارسال توپ از سمت چپ خط دفاعی آلمان موقعیت شوتزنی را برای مهاجمان ایران فراهم کرد و در برگشت یونس دلفی با شوتی زمینی موفق به ثبت اولین گل بازی شد.

در دقیقه ۴۲ یک ضربه ایستگاهی از جناح راست خط دفاعی آلمان نصیب ایران شد. الله یار صیادمنش پشت این ضربه ایستاد و با ارسالی بی نقص زمینه گل دوم ایران و دبل یونس دلفی را فراهم کرد. دلفی در دهانه دروازه با سر به توپ سائید و گل دوم ایران روی تابلو ثبت شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان چمنیان به پایان رسید.

نوجوانان ایرانی مانند نیمه اول با توپ پر وارد زمین مسابقه شدند و خیلی زود در دقیقه ۴۷ موفق شدند روی ارسال از سمت چپ خط دفاعی آلمان و ضربه ی سر زیبای الله یار صیادمنش به گل سوم برسند. این دومین گل این بازیکن در این رقابت ها است.

در دقیقه ۷۴ هجوم بازیکنان ایرانی وحید نامداری بازیکن تازه وارد ایران را در موقعیت تک به تک با گلر آلمانی ها قرار داد و این بازیکن هم با دقت موفق و با ضربه ای بغل پا موفق به ثبت گل چهارم شد.

نوجوانان ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی روز جمعه ۲۱ مهرماه به مصاف تیم کاستاریکای یک امتیازی خواهد رفت.

آمار نهایی دیدار ایران و آلمان

ایران 4 - آلمان صفر؛ صعود یوزهای جوان به مرحله یک هشتم/خط و نشان ایرانی ها برای حریفان

 

حضور رئیس فدراسیون فوتبال در رختکن ملی پوشان نوجوان

مهدی تاج که در گوا به سر می برد،پس از بازی ایران مقابل آلمان در رختکن تیم‌ ملی حاضر شد و پیروزی با ارزش ۴ بر صفر مقابل را به اعضای تیم تبریک گفت.

او عنوان کرد: در گذشته تیم های ملی ما مقابل آلمان بازی کرده اند اما هرگز چنین آلمان را در هم نکوبیده بودیم و اینچنین این تیم را متحمل شکست سنگین نکرده بودیم. شما با توانمندی و قدرت هر آنچه خواستید بر سر آلمان آوردید.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امشب شب خوبی برای فوتبال ما رقم خورد. شبی که با تدابیر موثر کادر فنی و زحمت و غیرت بازیکنان شکل گرفت.به طور حتم فدراسیون فوتبال،پاداش ویژه ای برای صعود ایران از مرحله گروهی در نظر خواهد گرفت.شما امشب هر کاری خواستید با آلمان کردید اما از امشب باید همه حواستان را به آینده و تداوم اقتدارتان معطوف کنید.

تاج افزود: در شبی که آلمان اینچنین در هم شکسته شد اتفاق مهمی هم در این تیم دیده شد.آن زمان که تیم آلمان ۴ بر صفر عقب بود وقتی بازیکنی از این تیم تعویض شد با تک تک نفرات روی نیمکت دست می داد و این،به نظرم‌موضوع بسیار مهمی بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x