تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بلیت تهران نجف گران تر از یک تور ۸ شبانه روزی پاتایا+ تصویر

  • کد خبر : 203750
  • 18 مهر 1396 - 9:57
بلیت تهران نجف گران تر از یک تور ۸ شبانه روزی پاتایا+ تصویر

این روزها سفرهایی که مغایر با چارچوب و سیاست های کلی نظام هستند به راحتی و با کمترین هزینه در حال انجام هستند ولی سفر اربعین نیازمند سیاست گذاری های بهتر و دقیق تری از سوی مسئولین است.

به گزارش«کمال مهر»؛ طی هفته های آینده با داغ شدن سفر اربعین، آژانس های هوایی اقدام به فروش بلیت هایی کرده اند که در مواردی حتی بیشتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده اند.

در حالی بلیت هواپیما برای یک رفت و برگشت به نجف یا بغداد بیشتر از دو میلیون تومان در کشور ما قیمت خورده است که سفر کامل به برخی از نقاط در آسیای شرق و حتی ترکیه بسیار ارزان تر است.

راهپیمایی اربعین چند سالی است که با هدف آماده سازی برای قیام امام عصر در کشور رواج پیدا کرده است اما سیاست های کلی برخی از مسئولان این سفر زیارتی را مسیری برای جذب پول بیشتر از این طریق پیش رفته است.

در حالی هزینه لبیت هواپیمای نجف در ایام اربعین به بالای دو میلیون می رسد که هزینه یک تور ۴ روزه استانبول تنها ۹۹۹ هزار تومان است؛ به عبارت دیگر یک سفر با مکان خواب و غذا از ایران به استانبول کمتر از نصف یک بلیت هواپیمای اربعین است.

 

 

با جستجو در سایت های ارائه کننده خدمات گردشگری قیمت های جالبی از پرواز و تورهای چند روزه به شهرهای آسیای شرقی به دست می آید؛ شرایط سفر به شهرهایی که شهرت مناسبی در زمینه جذب توریست ندارند و مغایر با چارچوب های دینی کشور هستند بسیار راحت تر از سفر اربعین است!

 

 

مسافران توریستی به راحتی می توانند تنها با پرداخت ۳۶۵ هزار تومان به یک سفر با تمام امکانات به کیش بروند و دغدغه غذا و محل خواب نداشته باشند اما برای یک سفر اربعین تنها بلیت رفت و برگشت آنها ۷ برابر این مبلغ می شود.

 

بررسی قیمت ها نشان می دهد که مسافرت ۸ شبانه روزی به بانکوک با تمام امکانات رفاهی مانند اقامت در هتل ۵ ستاره، غذای رایگان و … برابر با بلیت رفت و برگشت به نجف در بازه زمانی اربعین است.

اگر سیاست ها به سمت معرفی و استقبال بیشتر از اربعین بوده، لازم است سیاست های دقیق تری برای برگزاری این پیاده روی صورت بگیرد؛ در حالی که سفرهایی که مغایر با چارچوب و سیاست های کلی نظام هستند به راحتی و با کمترین هزینه در حال انجام هستند، قطعاً سفر اربعین نیازمند سیاست گذاری های بهتر و دقیق تری از سوی مسئولین است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x