تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

حتی ارواح هم جرئت نزدیک شدن به این مترسک ها را ندارند! +تصاویر

  • کد خبر : 203525
  • 17 مهر 1396 - 9:46
حتی ارواح هم جرئت نزدیک شدن به این مترسک ها را ندارند! +تصاویر

مترسک ها معمولا چهره ای ترسناک دارند اما در کامبوج مترسک هایی به اسم «تینگ مونگ» هست که از هر مترسکی که تا به حال دیده اید ترسناک هستند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ درست است که کشور کامبوج زیبایی و آرامش دلفریبی دارد اما گاهی در میان این طبیعت سرسبز به موجوداتی برمی خوریم که کمی ترسناک به نظر می رسند!

این موجودات که در نگاه اول آن ها را با آدم های خبیث اشتباه می گیریم در واقع مترسک هایی هستند که طبق یک رسم و رسوم قدیمی نه در مزرعه ها بلکه در جلوی خانه ها قرار داده می شوند.

ما را همراهی کنید تا از این مترسک های ترسناک کامبوج بیشتر بدانید.

حتی ارواح هم جرئت نزدیک شدن به این مترسک ها را ندارند! +تصاویر

مترسک ها معمولا چهره ای ترسناک دارند اما در کامبوج مترسک هایی به اسم «تینگ مونگ» هست که از هر مترسکی که تا به حال دیده اید ترسناک ترند چون در دستشان اسلحه های واقعی و یا سلاح هایی مثل نیزه قرار دارد! البته این مترسک ها با دیگر مترسک های دنیا یک فرق اساسی هم دارند و آن این است که به جای پرندگان ارواح شیطانی را می ترسانند. مترسک ها معمولا در مزارع قرار دارند تا از محصولات روستاییان مراقبت کنند اما در بعضی از روستاهای کامبوج آن ها را در جلوی خانه ها، دروازه ها و یا در مسیر باغ ها می بینید و وظیفه شان هم اصلا ترساندن پرنده ها نیست.

حتی ارواح هم جرئت نزدیک شدن به این مترسک ها را ندارند! +تصاویر

در بعضی از مناطق روستایی این کشور به قدرت ارواح در زندگی اعتقاد دارند و برای همین از قدیم رسم بر این بوده که مترسک هایی اندازه انسان درست کنند و آن را در نزدیکی خانه قرار دهند. مترسک های ترسناک در واقع نگهبان هایی هستند که ارواح شیطانی را دور می کنند و اهالی خانه را در برابر بیماری و مرگ در امان نگه می دارند. خیلی از اهالی این روستاها معتقدند که در درون این مترسک ها نیروی قدرتمندی وجود دارد که می تواند از ورود این ارواح به داخل خانه جلوگیری کند. جالب است که حتی برای قدرتمند کردن بیشتر مترسک ها در دست آن ها اسلحه های واقعی و یا غیرواقعی قرار داده می شود چون با این کار حتی بدترین ارواح هم جرئت ندارد که به این مترسک ها نزدیک شود.

اگر چیزی درباره این مترسک ها ندانید با رفتن به این روستاها شاید در ابتدا فکر کنید کسی در پشت بوته ها کمین کرده است اما با نزدیک شدن به آن ها می فهمید که این ها مترسک هایی با سرهای بزرگ و صورت هایی ترسناک هستند. با اینکه یک همچین رسم و رسوماتی ممکن است برایتان کمی عجیب و خنده دار باشد اما رسم مترسک تینگ مونگ بسیار جالب است و به محض این که در روستا شایعه ای از یک اتفاق بد دهان به دهان می پیچد بیشتر مردم در جلوی خانه ها از مترسک تینگ مونگ استفاده می کنند.

حتی ارواح هم جرئت نزدیک شدن به این مترسک ها را ندارند! +تصاویر

استفاده از این مترسک ها یک عقیده سنتی است که از زمان های دور در کامبوج رواج داشته بطوری که بسیاری از روستاییان برای حفاظت از اهالی خانه و حیوانات از این مترسک ها استفاده می کنند همین چند سال قبل یک بیماری اپیدمی، بوفالوهای روستاییان را گرفتار گرفته کرد و آن ها را می کشت مردم در کنار پیشگیری از بیماری دیگر بوفالوها دوباره به همین رسم قدیمی برگشتند تا دیگر بوفالوها را از بیماری نجات دهند .

منبع: الی گشت

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x