تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رای‌الیوم: سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرید او به حرف‌هایش عمل می‌کند

  • کد خبر : 202746
  • 10 مهر 1396 - 14:48
رای‌الیوم: سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرید او به حرف‌هایش عمل می‌کند

روزنامه‌نگار عرب سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز عاشورای حسینی را بسیار مهم و تأمل‌برانگیز دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان در یادداشتی درباره سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و هشدارهای وی به صهیونیست ها نوشت،سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت عاشورا، به سبب مطالب مهم، هشدارها، پیش بینی ها و موضع‌گیری های صریح، آشکار و قدرتمندی که در برداشت و از نظر ما برای مطالعه آینده کشورهای عربی و جنگ های احتمالی آینده و تغییرات اساسی نقشه ها و مرزها اهمیت دارد، با دیگر سخنرانی های وی فرق داشت.

نصرالله برای اولین بار صهیونیسم و یهودیت را از یکدیگر تفکیک کرد و بین آنها تفاوت قائل شد، صهیونیسم جنبشی اشغالگر و نژادپرست است اما یهودیت یک دین آسمانی قابل احترام است. وی تاکید کرد که نزاع نه با یهودیان بلکه با صهیونیست هاست اما درباره تبعیت از برنامه های آمریکا که می خواهد از یهودیان به عنوان سوخت جنگ های آینده خود در منطقه استفاده کند، به یهودیان هشدار داد.

سید حسن نصرالله در همه سخنرانی های سابق خود از جنگ های آینده سخن گفته است و از رهبر یک جنبش مقاومت که با رژیم اشغالگر اسرائیل و مزدوران آن جنگ های مستقیم و غیرمستقیمی داشته است و همچنان دارد، جز این انتظار نمی رود اما نکته جدید سخنان اخیر وی در روز عاشورا به عنوان روز فداکاری و دفاع از مظلومان، این بود که طوری از جنگ حرف زد که گویا همین فردا آغاز می شود یا هر لحظه احتمال وقوع آن وجود دارد. وی گفت «نتانیاهو برای جنگ برنامه ریزی می کند و اگر آتش این جنگ را روشن کنند نمی دانند دامنه آن چقدر خواهد بود و کجا به پایان خواهد رسید؟» وی به وضوح از شکست نتانیاهو در جلوگیری از حصول توافق هسته ای سخن گفت و تاکید کرد وی اکنون می کوشد به همراه دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) منطقه را به سمت جنگی جدید سوق دهد.

در ادامه مطلب آمده است: جنبش مقاومت یا همان حزب الله جنبشی سازمان یافته و متشکل از افراد فرهیخته و مراکز تحقیقاتی است و بیش از آن که یک جنبش مقاومت باشد، به یک حکومت شبیه است و ائتلاف هایی قوی با قدرت های بزرگ منطقه ای مثل ایران دارد و بدون شک اطلاعاتی در اختیار دارد و مطالعاتی برای ارزیابی اوضاع انجام می دهد که آن را قادر می سازد راهبرد دفاعی و تهاجمی خود را بر اساس آن بنا کند.

نویسنده با اشاره به هشدار نصرالله به یهودیانی که از دیگر کشورها به فلسطین آمده اند و درخواست از آنها برای بازگشت به کشورهای خود و نجات از جنگی که ممکن است حماقت های نتانیاهو آنها را به آن بکشاند افزود این سخنان، جنگ روانی نیست بلکه جنگی قانونی است اما از زاویه کسی که برای جنگی قریب الوقوع برنامه ریزی می کند.

هشدارهای نصرالله را باید در چارچوب تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران به بهانه پایبند نبودن ایران به آن مورد توجه قرار داد. خروج آمریکا از توافق هسته ای به منزله اعلان جنگ است، زیرا تحریم های اقتصادی اعمال شده بر ایران را به دوران پیش از امضای توافق باز می گرداند و باعث می شود ایران با از سرگیری غنی سازی اورانیوم با میانگین بالا به این کار واکنش نشان دهد و همین کار احتمال درگیری نظامی را بخصوص با توجه به این که مبارزه با تروریسم رو به پایان است، در مقایسه با هر زمان دیگری افزایش می دهد.

نویسنده با اشاره به ارزیابی های اسرائیل از وجود بیش از یکصد هزار موشک و دهها هزار گلوله توپ در دست حزب الله و وجود سه یا چهار برابر این مقدار در زرادخانه نظامی ایران و سوریه افزود؛ نصرالله به قدرت این موشک ها به خوبی واقف است و منظور وی از تشوق یهودیان به ترک هر چه سریع تر آنجا (فلسطین اشغالی) به این معناست که بسیاری از این موشک ها و گلوله ها بر سر مناطق یهودی نشین فلسطین اشغالی خواهد ریخت.

در اهمیت سخنان سید حسن نصرالله که استقلال کردستان را توطئه ای آمریکایی برای تجزیه کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد این تجزیه محدود به عراق نیست بلکه عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی و غیرعربی خاورمیانه را نیز در برخواهد گرفت، هیچ بحثی نیست اما یقین داریم بر اساس سخنان وی، جنگ آینده در سرزمین فلسطین روی خواهد داد تا طرح آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای منطقه در خاستگاه خود که همان رژیم اشغالگر اسرائیل باشد، سرکوب شود.

اینها سخنان بسیار مهم مردی است که حرف می زند و به آن عمل می کند و وارد هر جنگی که شده از آن پیروز بیرون آمده است، از جنگ آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ گرفته تا جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ که ارتش اسرائیل و سران سیاسی و فرماندهان نظامی آن را خوار و ذلیل کرد.

اسرئیل، آمریکا را به جنگ تحریک می کند و از استقلال (جدایی) شمال عراق و توافق هسته ای ایران به عنوان بهانه و سرپوش برای کارهای خود بهره می گیرد. بگذار این کار را انجام دهد زیرا بزرگترین اشتباه عمر خود را که در هر حال کوتاه است، مرتکب می شود. اگر جنگی در آینده روی دهد متوقف نخواهد شد و اگر آخرین جنگ در منطقه نباشد، از همه جنگ های سابق شدیدتر خواهد بود و هر کس خودش را جای یهودیان ساکن فلسطین اشغالی قرار دهد باید این سخنان و مفاهیم آن را بارها مطالعه کند.

بار دیگر تکرار می کنیم، این مرد (نصرالله) حرف می زند و عمل می کند و از هر جنگی که وارد آن شده، پیروز خارج شده است و تاریخ او نقش مهمی در ارزیابی افراد و شخصیت آنها بخصوص در غرب دارد، چنین چیزی می گوید. گذشت ایام قضاوت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

در سخنرانی روز عاشورا؛
دبیرکل حزب‌الله: داعش خدمات زیادی به آمریکا و اسرائیل کرده است / واشنگتن مسئول فجایع کنونی در خاورمیانه است

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x