تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وصف خالصانه حاج قاسم از امام حسین (ع) + فیلم

  • کد خبر : 202142
  • 03 مهر 1396 - 10:34
وصف خالصانه حاج قاسم از امام حسین (ع) + فیلم

صفحه منتسب به حاج قاسم سلیمانی بخشی از سخنان او را درباره عشق و ارادت مسلمانان و همچنین مسیحیان به سید و سالار شهیدان را به اشتراک گذاشت.

به گزارش«کمال مهر»، صفحه منتسب به حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام بخشی از سخنان اخیر این سردار سپاه اسلام را درباره علاقه مسلمانان و  مسیحیان جهان  به امام حسین(ع)  به اشتراک گذاشت.

صفحه منتسب به سردار سلیمانی در این باره نوشت:

سرلشکر قاسم سلیمانی در سخنرانی اخیر: به همه‌ی شما خواهران و برادران گرانقدرم، این ماه خون و شهادت را، این ماه عزّت و عظمت را تسلیت عرض میکنم. إنشاءالله خداوند به همه‌ی ما توفیق بدهد که از رهروان راه امام حسین ـ آن آزاده‌ی بزرگی که درس آزادگی و کرامت، جوانمردی و ایثار به همه‌ی ایثارگران و به همه‌ی آزادگان عالم داد ـ [باشیم]. همه‌ی آزادگان عالم از زمان شهادت امام حسین تا آخر دنیا از شاگردان مکتب امام حسین هستند و از محضر امام حسین تلمّذ میکنند… یکی از گویندگان این بیان، محمدعلی جناح- قائد اعظم #پاکستان- پیرامون امام حسین است. ما شیعه‌ی امام حسین هستیم، در درون خانه‌هایمان و در دامن مادرهایمان و زیر قطرات اشک آنها، با نام #امام_حسین خو گرفته‌ایم، ولی تصور نکردیم این بزرگمرد فقط متعلّق به عالم شیعه است. این حرفهایی که بیان میکنم از زبان شخصیّتهای بزرگی است، انسانهای برجسته‌ای است، فیلسوف هستند، اساتید بزرگ دانشگاه هستند، شخصیّتهای برجستهای در جهان هستند.

من فکر کردم کلامی از خودم نگویم بهتر است. کلام آنها را یادآوری کنم، کلام یک انسانی که از زاویه شیعه و از زاویه‌ی دیگری به امام حسین می‌نگرد و امام حسین را به جامعه‌ی خودش معرّفی میکند. این رهبر بزرگ پاکستان، جمله‌ی زیبایی دارد: «هیچ نمونه‌ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین از لحاظ فداکاری و تهوّر نشان داد، در عالم پیدا نمیشود. به عقیده‌ی من مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد پیروی کنند».

یک استاد ادبیّات مسیحی، جمله‌‌ی زیبای دیگری را خطاب به جمع مسیحی ـ که در جمعشان دارد صحبت میکند ـ می‌گوید: «آقایان! مسیحیّت بدون حسین کامل نمیشود! هر آیینی، چه آسمانی و چه غیرآسمانی، اگر شخصیّتی چون حسین نداشته باشد، دینی زمینی است و از بهشت بیبهره خواهد بود».

دیگری از همین حقوقدان #مسیحی می‌فرماید:

«حق، چنان در من مسیحی جوشید که از شدّت محبّتش، مرا شیعه‌ی علی خواندند. ای آسمان گواه باش و ای زمین شهادت بده که من علی را دوست دارم. منِ مسیحی را، حسین به گریه انداخت و قطرات اشک از افق چشمانم تابید و درخشید، هرگز حالِ آنکه -این خیلی دردناک است- از دور به آتش مینگرد، با حالِ آنکه بر روی هیزم میسوزد، یکسان نیست.»

این معنای همان شعر زیبای #محتشم است که [می‌گوید:] «این حسین کیست که عالم همه دیوانه‌ی اوست؟ / این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست؟». السّلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.  ۹۶/۶/۳۰

وصف خالصانه حاج قاسم از امام حسین (ع) + فیلم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x