تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

توصیه های تغذیه ای برای ماه محرم

  • کد خبر : 201775
  • 31 شهریور 1396 - 13:09

مهمترین نکته تهیه مواد اولیه مرغوب و تازه و رعایت بهداشت کامل میباشد که در غیر این صورت ممکن است بیماری از طریق غذای تهیه شده به افراد بسیاری سرایت پیدا کند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ،مهندس آیدا غفاری کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: درماه محرم نذر های زیادی به صورت پختن غذا و پخش بین مردم ادا میشود که رعایت برخی اصول در تهیه و طبخ نذریها اهمیت بسیاری دارد.

مهندس غفاری افزود: مهمترین نکته تهیه مواد اولیه مرغوب و تازه و رعایت بهداشت کامل میباشد که در غیر این صورت ممکن است بیماری از طریق غذای تهیه شده به افراد بسیاری سرایت پیدا کند.

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو ادامه داد : در قدم بعدی با توجه به افزایش خطر بیماریهای غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون و چربی بالای خون توصیه میشود روغن کمتری در طبخ نذری ها بکار برده شود . برای مثال پیاز و سبزی مورد مصرف در تهیه خورشت ها نباید خیلی زیاد سرخ شود . چرا که هم محتوای ویتامینی ان کاهش می یابد و هم روغن بیشتری مصرف میشود.

مهندس غفاری اظهار کرد: در تهیه شله زرد، انواع شربت ها و نوشیدنی های نذری توصیه میشود شکر کمتری مصرف شود و کم شیرین تر باشند.

همچنین از مصرف نمک زیاد در پخت نذری هاخودداری شده و حتما از نمک تصفیه شده ید دار استفاده شود.
کارشناس تغذیه همچنین یادآور شد: برنج مصرفی قبل از پخت چندین بار توسط افراد مختلف پاک و تمیز شود تا هر گونه ناخالصی اعم از فضله موش، سنگ و غیره از برنج حذف گردد و نهایتا نذری با کیفیت و سالم به دست مصرف کننده برسد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x