تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آخرین وضعیت نوزاد ۴ روزه رها شده در اصفهان

  • کد خبر : 201463
  • 27 شهریور 1396 - 21:41

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: نوزاد رهاشده در زرین‌شهر هنوز در شیرخوارگاه است و حال عمومی او نیز بسیار مساعد است، نوزاد هیچ مشکل جسمی نداشته و این تنها مورد این چنین نبوده است.

نوزاد

به گزارش«کمال مهر»، مرضیه فرشاد امروز در خصوص پیدا شدن نوزاد بی‌سرپرست چهار روزه در زرین‌شهر اظهار کرد: متأسفانه هنوز از خانواده نوزاد رها شده اطلاعی کسب نکرده‌ایم، حدود ساعت ۱۰ شب این نوزاد کنار دیوار اداره اورژانس اجتماعی زرین‌شهر توسط یکی از رهگذران عبوری پیدا شد.

وی ادامه داد: همکاران ما در محل حضور یافتند و به نیروی انتظامی خبر دادند و تا انتقال نوزاد به بیمارستان و مطمئن شدن از وضعیت سلامتی او همچنین اخذ حکم قضایی، چندساعتی طول کشید و ساعت یک بامداد پنجشنبه، نوزاد تحویل شیرخوارگاه نرجس شد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: نوزاد هنوز در شیرخوارگاه است و حال عمومی او نیز بسیار مساعد است، نوزاد هیچ مشکل جسمی نداشته و البته این تنها مورد نبوده است و صرفاً به خاطر منتشر شدن خبر آن در شبکه‌های اجتماعی سروصدا ایجاد کرد، یک سری علت‌های اجتماعی باعث رها شدن نوزادان در سر راه می‌شود.

وی در تشریح علل رهاسازی کودکان بیان کرد: عدم توانایی خانواده در تربیت فرزند، فقر مالی و … ازجمله دلایلی است که برخی خانواده‌ها فرزندان خود را رها می‌کنند، البته بارها اعلام شده است که چنانچه خانواده‌ای مشکل مالی و اقتصادی داشته باشد سازمان بهزیستی تا حد توان از آن‌ها حمایت خواهد کرد تا شاهد این قبیل پدیده‌ها نباشیم.

فرشاد یادآور شد: تا زمانی که دادستان اجازه واگذاری این کودکان را بدهد آن‌ها در شیرخوارگاه خواهند ماند و با صدور اجازه واگذاری، خانواده‌هایی که از قبل ثبت‌نام کرده باشند و دارای بالاترین امتیاز باشند بر اساس اولویت کودکان به آن‌ها واگذار خواهند شد.

وی با اشاره به روند واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی عنوان کرد: به دو صورت فرزندخواندگی و واگذاری موقت، کودکان واگذار می‌شوند، از شروط فرزندخواندگی این است که خانواده درخواست دهنده پیش از این صاحب فرزندی نباشند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان در پایان گفت: برای ثبت‌نام اولیه از خانواده‌های متقاضی یک سری ملاک‌ها از جمله شهرت اجتماعی، تحصیلات و عدم سوءپیشینه مهم است، بر اساس این امتیازات خانواده‌ها در نوبت قرار می‌گیرند و بعد از آن جنسیت و رده سنی فرزند را مشخص می‌کنند و سازمان بنا به صلاحدید خود هر کودکی که در نوبت واگذاری قرار دارد را به خانواده‌ها واگذار می‌کند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x