تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دعوای زوج ها در اول زندگی بر سر مسائل ساده زیر است

  • کد خبر : 201127
  • 22 شهریور 1396 - 16:46

وقتی زوجی یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می‌کنند تصور و احساسی خوب نسبت به یکدیگر دارند تا زمانی که یکی از آن‌ها در ذهن یا به زبان طرف مقابل یا زندگی‌شان را با دیگری مقایسه کند.

یک هشدار جدی به خانم ها و آقایان، بخصوص زوج های جوانبه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ وقتی زوجی یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می‌کنند تصور و احساسی خوب نسبت به یکدیگر دارند تا زمانی که یکی از آن‌ها در ذهن یا به زبان طرف مقابل یا زندگی‌شان را با دیگری مقایسه کند.

لطفا مقایسه نکنید

مطالعات نشان داده برای لذت بیشتر از زندگی و شاد زیستن زوج‌ها نباید رابطه‌شان را با زوج‌های دیگر مقایسه کنند.

از جمله عواملی که زندگی مشترک را شاد و رضایت بخش می‌کند حس شوخ طبعی، تنوع، اعتماد متقابل، تفاهم، تمرکز بر نکات مثبت زندگی، توجه به خصوصیات خوب طرف مقابل، همیاری، مشورت، احترام و دوست داشتن است.

در مقابل، مقایسه رابطه خود با دیگران همه چیز را خراب می‌کند. رضایت زوج‌ها از یکدیگر به راحتی بدست می‌آید به شرطی که خود را با زوج‌هایی که می‌شناسند مقایسه نکنند. براساس این مطالعه، وقتی زوجی یکدیگر را برای ازداج انتخاب می‌کنند تصور و احساسی خوب نسبت به یکدیگر دارند تا زمانی که یکی از آن‌ها در ذهن یا به زبان طرف مقابل یا زندگی‌شان را با دیگری مقایسه کند.

سختی­ها را فراموش نکنید

بهترین روش برای تضمین ازدواج و افزایش شادی فکر کردن به این مضوع است که چه انتخاب درستی داشته‌اید و تا چه حد از زندگی‌تان رضایت دارید.

علاوه بر این، باید تمام تلاش خود را متمرکز بر افزایش شادی و حفظ دستاوردهای خوب و خوشایند زندگی مشترکتان کنید.

مقایسه خود با دیگران یا زندگی خود با زندگی زوج‌های اطراف، آفتی خانمان سوز در زندگی زناشویی است. به همین دلیل سعی کنید زندگی و دستاوردهای آن را با روزهای ابتدایی آشنایی‌تان مقایسه کنید و تلاش کنید موفقیت‌هایتان را بیشتر کنید. در ضمن، فراموش نکنید که شما تنها ظاهر زندگی افراد را می‌بینید و هیچ اطلاعاتی راجع به داخل و حقایق آن ندارید پس مقایسه‌تان بی پایه و اساس است.

سم­های زندگی زناشویی را بشناسید

باید عادت‌هایی که ناخودآگاه باعث تخریب روابط زناشویی می‌شود را بشناسیم و از آن‌ها اجتناب کنیم.عادات آزاددهنده نیاز به شناسایی دارند و همه برای بهبود رابطه باید این عادات را از ریشه خشک کنیم.

یکی از مهم‌ترین این عادات، اجتناب و فرار از مشاجره است. این در حالی است که زوجین موفق یاد می‌گیرند به خوبی مبارزه کنند و به سرعت یک راه‌حل پیدا کنند.

آن‌ها کاملا از مشاجره پرهیز نمی‌کنند و جلوی حرف زدن یکدیگر را نمی‌گیرند. البته کسانی که نظرات‌شان نیش‌دار است، نمی‌توانند حرف سودمندی بزنند و فقط دیگران را مقصر قلمداد می‌کنند.

باید کلمات قاطعانه و عادلانه را برای بیان خواسته‌های خود پیدا کنیم و به وضوح با شریک زندگی‌مان صحبت کنیم.باید حرف‌هایی که در سینه داریم، با جملاتی مثبت به همسرمان بگوییم، افزود: در جهان روابط اینترنتی، افراد بیشتر دچار وسواس چک کردن تاریخچه مرورگر همسرشان، پیام‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

متاسفانه فناوری مانند یک شمشیر دو لبه است و اگر چیزی پیدا کنیم که شک‌برانگیز باشد امکان ندارد که بتوانیم با آن کنار بیاییم. این در حالی است که معمولا از تمام وقایع اطلاع نداریم و به راحتی ممکن است دچار تفسیر اشتباه شویم. از این رو اگر با اعتماد داشتن به شریک زندگی‌مان مشکل داریم، بهتر است با او صحبت کرده و این نگرانی را رفع کنیم.

بهتر است که از روال همیشگی زندگی‌مان خارج شویم؛ چرا که روی روال افتادن مسائل، فوق‌العاده است و سبب می‌شود که در رابطه احساس امنیت داشته باشیم ولی می‌تواند قاتل عشق و هیجان باشد. ما به عادت‌های روزمره وابسته می‌شویم و همین سبب می‌شود که رابطه عاشقانه‌مان کهنه شود. برای جلوگیری از این وضعیت می‌توانیم کمی از مسائل را جابه‌جا کنیم.سپری کردن تمام وقت‌مان با یکدیگر ممکن است در ظاهر درست باشد ولی می‌تواند منجر به جدایی عاطفی شود.

جداگانه انجام دادن وظایف به ما اجازه می‌دهد تا در کنار شریک زندگی‌مان رشد کرده و هویت فردی خود را حفظ کنیم. برای این منظور می‌توانیم گاهی بیرون برویم و با دوستان‌مان وقت بگذرانیم. همچنین یک فعالیت انفرادی برای بعد از کارمان پیدا کنیم و یا زمانی را صرف تفکر کنیم.فراموش کردن روز تولد، روز مادر، روز پدر و نادیده گرفتن احساسات شریک زندگی بدترین کار ممکن است. این کارها می‌تواند رشته هر رابطه‌ای را پاره کند.

همه ما نیاز به قدردانی داریم. به خصوص برای تلاش‌هایی که برای مراقبت از شریک زندگی و خانواده انجام داده‌ایم. تقدیر و توجه به این تلاش به ما برای اهتمام روزافزون انگیزه می‌دهد.کلمات می‌توانند آسیب زننده بوده و زخم‌های عمیقی ایجاد کند، تاکید کرد: حرف‌هایی که از دهان‌مان بیرون می‌آید در گوش دیگران رسوخ کرده و در حافظه آن‌ها باقی می‌ماند. هیچ کدام از ما نمی‌توانیم خشونت کلامی، بی‌احترامی و جملات توهین‌آمیز را پاک کنیم. علاوه بر این، ممکن است بخواهیم شریک زندگی‌مان را به فردی بهتر تبدیل کنیم و یا او را مجبور کنیم که تغییر کند. انگیزه‌های خودخواهانه می‌تواند بزرگترین اشتباهی باشد که به پایان رسیدن رابطه را رقم می‌زند.

منبع: سیمرغ

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x