تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

وقتی نماینده مجلس وظیفه ماله کشی بر جنایات پشت پرده آمریکا واسرائیل رابه عهده میگیرد!+ واکنش کاربران فضای مجازی

  • کد خبر : 200933
  • 21 شهریور 1396 - 12:32
وقتی نماینده مجلس وظیفه ماله کشی بر جنایات پشت پرده آمریکا واسرائیل رابه عهده میگیرد!+ واکنش کاربران فضای مجازی

اظهار نظر مبهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، واکنش تند کاربران شبکه اجتماعی توییتر را در پی داشته است به گونه‌ای که از این تعبیر صادقی، حمایت وی از رژیم صهیونیستی و آمریکا استنباط شده است.

به گزارش «کمال مهر» به نقل از  تهران نیوز ،  محمود صادقی، نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه هجدهم شهریورماه در واکنش به بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما که گزارشی درباره نسل کشی میانمار پخش کرده بود مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که واکنش تند کاربران را در پی داشت.

بر اساس این گزارش اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک شنبه هجدهم شهریورماه در بخش مجله خبری خود گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان مسائل آسیای دور داشت که در آن به نقش صهیونیست‌ها در کشورهایی که آیین بودایی دارند و اقلیت مسلمانی در آنها زندگی می‌کنند اشاره شده است، و صادقی در واکنش به این سخنان نوشت: “بخش خبری ساعت ۲۱ سیما آسمان را به ریسمان بافت تا فاجعه کشتار مسلمانان میانمار را به آمریکا و اسرائیل ربط دهد! چرا؟!”

این اظهار نظر مبهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، واکنش تند کاربران شبکه اجتماعی توییتر را در پی داشته است به گونه‌ای که از این تعبیر صادقی، حمایت وی از رژیم صهیونیستی و آمریکا استنباط شده است.

گفتنی است در مجله خبری اخبار ساعت ۲۱ به سفر یکی از مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی به میانمار،  فروش سلاح به ارتش این کشور و اقرار روزنامه صهیونیستی هاآرتص مبنی بر حمایت رژیم صهیونیستی از ارتش میانمار اشاره شده است و کارشناس برنامه نیز از خاطرات جاسوس صهیونیستی مبنی بر سرمایه‌گذاری در این موضوع خبر داده و در ادامه به تحلیل عملکرد بنگاه‌های خبری وابسته به استکبار و اظهار بی اطلاعی سخنگوی کاخ سفید از نظر ترامپ درباره نسل کشی مسلمانان در میانمار پرداخته شده است، نکاتی که همه مستند بوده و دال بر نقش مستقیم اسرائیل و آمریکا در پشت پرده نسل کشی مسلمانان میانمار است، حال این که یک نماینده مجلس در جمهوری اسلامی که از تاییدیه شورای نگهبان قانون اساسی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی برخوردار شده و به قوه مقننه راه یافته است، چرا باید از افشای دست‌های پشت پرده جبهه استکبار در جنایات ارتش و دولت میانمار ناراحت باشد و واکنش نشان دهد سوالی است که ناظرین بر عملکرد نمایندگان مجلس باید در قبال آن پاسخگو باشند.

این در حالی است روزنامه هاآرتص صراحتا نوشته است “همچنان که خشونت تشدید پیدا می کند، اسراییل به مجهز کردن گروه نظامی میانمار ادامه می دهد”.

از آنجایی که دفاع‏ از حقوق‏ همه‏ مسلمانان‏ و عدم‏ تعهد در برابر قدرت‏ های‏ سلطه‏ گر در اصل ۱۵۲ قانون اساسی به عنوان یکی از شاخصه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی قید شده است و هر کس که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی را می پذیرد، خواه این مسئولیت انتصابی باشد و یا در یک فرایند انتخابی به وی واگذار شده است، می بایست به این تکلیف قانون اساسی و مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل کند و نادیده گرفتن این تکلیف و یا عدم باور به آن در گفتار، رفتار و کردار می‌تواند موجب سلب صلاحیت وی در مسئولیتی باشد که در آن قرار دارد، باید پرسید که نهادهای نظارتی چرا واکنشی به اینگونه اظهار نظرهای مشکوک به پذیرش یا حمایت از رژیم صهیونیستی نداشته‌اند؟!

صادقی در قسمت بعدی توییت‌های خود نوشته است که “این در حالی است که حتی در همین بخش خبری این فاجعه در مقایسه با بسیاری از وقایع مشابه پوشش قابل توجهی داده نشد!” و نوک پیکان انتقاد خود را به سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی نشانه رفته است در صورتی که شایسته است نماینده مردم پس از مشاهده اعتراضات مردمی اقدام به انتقاد و پیگیری از دولت به خصوص وزارت امور خارجه کند و یا پیرو فرمایشات رهبری به مطالبه گری از قوه قضاییه جهت پیگیری حقوق مستضعفان جهان اسلام در دادگاه‌های بین المللی بپردازد.

اما کاربران شبکه اجتماعی بدون اینکه معطل نهادهای نظارتی شوند در صفحات شخصی خود و یا صفحه نماینده مردم تهران نظرات و واکنش‌های خود را نوشته‌اند که در ادامه به تعدادی از آنان اشاره می‌شود:

@Shamsoozkhan: مشکلات ایران رو حل کردی الان نگران إسرائیلی وکیل ملت ایران؟از شمایی که به فراخور منافع لباس و رنگ عِوَض میکنی باید ترسید .بیچاره مردم نادان

@mozabzabam: من معتقدم دیگه تاحالا نتانیاهو زنگ زده به محمود صادقی و گفته داداش انقدر تابلو بازی درنیار، شک میکنن…

@NiMRooKH: سلام محمود صادقی هستم سرکنسول اسرائیل در ایران، یک کانال زدم توش آموزش ماله کشی بر روی جنایات امریکا و اسرائیل میدم سریع عضو شو تا حذف نشدهپ

@demokracy: نماینده ما هستند.آسمان را به ریسمان می بافد تا قاتلان پدرش را بی گناه جلوه دهد. خدا قبول فرماید

@Marloncommando: اینکه ظلم و جنایت در دنیا رو از آمریکا و اسرائیل سلب بکنی کار سختیه وگرنه به طور پیشفرض همش به اونا مربوط میشه

@skarimi1367: جدای از بحث و جدل‌های سیاسی، وظیفه دینی و طلبگی‌تان ایجاب نمی‌کنه برای حمایت از مظلوم، صدای این مردم توی مجلس باشید؟

@AadamEbneHavva: خود نتانیاهو اینو ببینه ، محکم میزنه رو پیشونی خودش میگه: هی پسر ، چرا این مدل تخریب به ذهن خودم نرسید مرسی محمودم مرسی عشقم

@HosseinDalirian: غربی ها هم حتی اذعان دارند که اسرائیل با فروش تسلیحات به میانمار، داره از این نسل کشی حمایت میکنه نماینده مجلس ج. ا. ایران اما… متاسفم

@AminKh64641: یادمه چند سال پیش میگفتن آمریکا با داعش ارتباطی نداره، الان آمریکا مسئول فراری دادن داعشیون از دیرالزور به مرز عراقه، کوته فکری هم حدی داره

@motahareh_75: محمودصادقی هستن، نماینده مردم تهران در مجلس اما گویا مسئول وحافظ منافع اسرائیل و آمریکا در ایرانن!

@AlirezaSaery: آقای صادقی ظاهرا شما اخبار بین الملل را دنبال نمیکنید. هاآرتص: از آنجا که مصلحت , خشونت را ایجاب میکند اسرائیل از ارتش میانمار حمایت میکند.

@petrosaeed: ولی همینکه شما قبول کردی کشتار مسلمانان روهینگیا فاجعه است خیلی خوبه. یک قدم روبه جلو

@Meisamshiravand:  شما هم آسمون رو به ریسمان ببافید که غرب مقدستون رو تطهیر کنید! اینکه هاآرتص خودش از حمایت نظامی بوداییان میانمار گفته،قابل کتمانه؟

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=200933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x