تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 199290
  • 05 شهریور 1396 - 13:09
“حشدالشعبی” طومار داعش را در تلعفر پیچید + نقشه و جزئیات

نبرد سرنوشت ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام برای پاکسازی کامل این منطقه پیش می‌روند.

به گزارش   گروه سیاسی «کمال مهر»؛ نبرد سرنوشت‌ساز تلعفر در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته و ارتش و حشدالشعبی گام به گام برای پاکسازی کامل این منطقه پیش می روند.

رزمندگان در مناطق مختلف منزل به منزل به سمت اهداف از پیش تعیین شده می روند تا به زودی آزادسازی آن را اعلام کنند.

یک منبع نزدیک به حشد الشعبی در گفت‌وگو با  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان و شرایط آزادسازی تلعفر اظهار داشت: تلعفر از نظر نظامی آزاد شده است.

وی درباره زمان آزادسازی دقیق این شهر، افزود: به نظر می‌رسد طبق پیش بینی‌ها، یکشنبه یا دوشنبه آزادی تلعفر بطور کامل اعلام خواهد شد.

سپهبد عبدالامیر یارالله از فرماندهان ارشد عملیاتی ارتش عراق در زمینه پاکسازی کامل شهر تلعفر می‌گوید: تا زمانی که مطمئن نشویم جان همه سربازان در امنیت خواهد بود و داعش در تلعفر کاملا نابود شده است و تا زمانی که نیروهای نظامی خارج از تلعفر با نیروهای پیشمرگه به نقطه تلاقی نرسند ،آزادی “تلعفر” را اعلام نخواهم کرد.

نقشه عملیات میدانی شهر تلعفر نشان می دهد که ارتش و حشد الشعبی تقریبا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد شهر را از لوث وجود تروریست های بعثی تکفیری داعش پاکسازی کرده اند و عملیات برای پاکسازی کامل شهر ادامه دارد.

“حاکم الزاملی” رئیس کمیته امنیت ملی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح عراق توانسته‌اند حدود ۹۰ درصد از منطقه ‌تلعفر را آزاد کرده و به علاوه تمامی استحکامات دفاعی تروریست‌های د‌اعش را در هم بشکنند.

وی افزود: نیروهای مسلح عراق با تمامی یگان‌ها و تشکیلات مختلف خود، به گونه‌ای آشکار و هر لحظه به آزادسازی کامل تلعفر‌ نزدیک می‌شوند و بنابراین طی ساعات آینده شاهد آزاد سازی این منطقه از شر ترور‌یستهای ‌تکفیری خواهیم بود.

براساس نقشه تحولات میدانی تلعفر؛ تاکنون مناطقی همچون الکفاح شمالی، الکفاح جنوبی، الزهرا، الخضراء، الندا، الربیع، القادسیه و … پاکسازی شده و پیشروی ها برای پاکسازی مناطقی همچون العو، العسکری و الصناعه ادامه دارد.

 


تحلیلگران نظامی معتقدند که انجام عملیات آزادسازی تلعفر در یک هفته و به‌دست آمدن نتایج درخشان در این مدت کوتاه دور از انتظار بوده است و این نشان از درخشش نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در نبرد با تکفیری ها دارد.

هادی العامری فرمانده سازمان بدر درباره پیشروی های میدانی در تلعفر می گوید: پیشروی خوبی براساس برنامه مشخص شده داشتیم. امیدواریم سرعت این عملیات در همین سطح حفظ شود و پیش بینی می‌کنیم ان‌شاء‌الله عملیات آزادسازی سریع باشد. ما برای بدترین شرایط آمادگی داریم و احتمال می‌دهیم دشمن که تا این لحظه هیچ عملیاتی را انجام نداده است به داخل شهر عقب نشینی کند. پیش بینی می‌کنیم دشمن بخواهد در داخل شهر بجنگد و ما این مسائل را به طور کامل در نظر گرفته‌ایم؛ اما محورهای متعددی وجود دارد و فکر می‌کنم دشمن نمی‌تواند در تلعفر زیاد مقاومت کند. ما چندین تجربه مشابه داریم و با توجه به مشارکت بسیج مردمی با برادرانمان در ارتش ، پلیس فدرال و نیروهای مبارزه با تروریسم، پیروزی خیلی زود و با کمترین تلفات به دست خواهد آمد.

وی در پایان گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین نیروها وجود دارد و این اولین بار نیست که ما در کنار ارتش یا پلیس فدرال یا برادرانمان در مبارزه با تروریسم می جنگیم. ما در جنگهای طولانی و متعدد در کنار هم جنگیده ایم. هماهنگی و تفاهم بسیار خوبی بین ما وجود دارد.

البته برخی انتظارات که در بین نیروهای عراقی وجود داشت این بود که این عملیات در کمترین زمان به پایان برسد که البته در این زمینه عامل نیروی انسانی نیز تاثیر گذار بوده است.

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این زمینه می گوید: روشی که در عملیات آزادسازی موصل از سوی نیروهای عراقی در نظر گرفته شد؛ نجات مردم از دست داعش با حداقل تلفات بود، ضروری به نظر می‌رسد که در تلعفر همچنین ملاحظاتی به کار رود.

البته علاوه بر نیروی انسانی اقدامات انتحاری داعش نیز در سرعت پیشروی ها تاثیر گذار بوده است. سرلشکر جودت فرمانده پلیس مرکزی عراق در این زمینه می گوید: عملیات بر اساس دستورهای فرمانده کل نیروهای مسلح صورت می گیرد. برای حفظ زیرساخت ها و اموال عمومی و خصوصی و نیز حفظ جان غیر نظامیان تلاش می کنیم. دشمن بسیاری از سلاح های خود را در صحنه عملیات رها کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از همان نخستین روز عملیات، استفاده از آخرین سلاح خود یعنی خودروها و تانکرهای بمب‌گذاری شده را آغاز کرد که این اقدام هم شکست خورده است.

به نظر می‌رسد که داعش در شهر تلعفر به آخر خط رسیده است و کم کم باید منتظر شکست‌های خسارت بار این گروه تروریستی در دو سوی مرز عراق و سوریه نیز باشیم.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x