تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قیمت ویزای اربعین مشخص شد/ ثبت نام ۶هزار و ۸۰۰ نفر برای سفر اربعین

  • کد خبر : 199188
  • 04 شهریور 1396 - 16:35
قیمت ویزای اربعین مشخص شد/ ثبت نام ۶هزار و ۸۰۰ نفر برای سفر اربعین

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:زائران اربعین باید معادل ۴۰ دلار را به ریال ایرانی از طریق سامانه سماح جهت صدور ویزا واریز کنند.

 گروه اجتماعی «کمال مهر»محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت؛با اشاره به ثبت نام زائران اربعین اظهار کرد: ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ویزای اربعین از روز ۴شنبه یکم شهریورماه ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و تا روزهای آینده ادامه دارد.

وی افزود: تا این لحظه ۶ هزار و ۸۶۰ نفر ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای افرادی که خارج از سامانه سماح ثبت نام کرده بودند حوادثی رخ داد و عده ای از آن ها نتوانستند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند،ادامه داد: حادثه سال گذشته سبب شد تا امسال با تاکید ستاد مرکزیاربعین تمام ثبت نام زائران از طریق سامانه سماح انجام شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به صدور ویزا در چند روز آینده گفت: در چند روز آینده صدور ویزا از ۴ مرکز در تهران، اهواز،  مشهد و کرمانشاه آغاز و به سراسر کشور ارسال می شود، همچنین در اوایل مهرماه ۱۲ مرکز دیگر به این ۴ مرکز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه زائران باید در ۲ هزار و ۴۰۰ دفتر زیارتی که به عنوان مراکز رسمی هستند ثبت نام کنند، افزود:سامانه سماح طوری طراحی شده که با نوشتن آدرس محل سکونت در ثبت نام اولیه نزدیک ترین دفتر زیارتی نشان داده می شود.

نظافتی در پایان با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته نیازی به تهیه ارز نیست، اظهار کرد: زائران بعد از انجام ثبت نام های اولیه و گرفتن کد رهگیری با اعلام قبلی سازمان عتبات عالیات، در مرحله دوم باید مبلغ ۴۰ دلار را به ریال ایرانی از طریق سامانه سماح واریز کنند که این واریزها از سامانه سه بانک ملت ، ملی و سپه انجام می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x