تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کودتای برانکو از نوع «آنتی پاولیچ»

  • کد خبر : 198928
  • 02 شهریور 1396 - 12:36

کودتای برانکو در پرسپولیس از نوع کودتای آنتی پاولیچ در یوگسلاوی سابق اما به شکل مدرن بود.

کودتای برانکو از نوع «آنتی پاولیچ»به گزارش گروه ورزش«کمال مهر»، پیرمرد کروات همانقدر که آرام و بی صدا در کنار زمین تیم را هدایت می کند موشکافانه اتفاقات تیمش را رصد می کند و امپراطوری های در حال شکل گیری را از درون ویران می کند.

تفکرات الیگارشی در سرزمین سرخ در حال شکل گیری بود و برانکو این مضوع را می دانست و پس از بررسی های لازم با یک کودتای نرم در اواسط نیمه دوم بازی با الاهلی معدود نفراتی که فکر می کردند قدرت در پرسپولیس باید به دست آنها باشد را خلع سلاح کرد.

«آنتی پاولیچ» هنوز در باور مردان کروات به عنوان یکی از افرادی که گاهی وی را دیکتاتور می خواندند و گاهی مبارزاتش را مثال می زدند، وجود دارد.

پاولیچ از مبارزانی بود که پس از ترور شاه الکساندر و تصرف مناطقی از یوگسلاوی، امپراطوری کروات ها را شکل داد که البته با تفکرات فاشیست و نازیست پس از چند سال سرنگون شد.

تنها دلیل ما برای قیاس برانکو ایوانکوویچ و پاولیچ، ملیت آنها و روحیه برتری جویی و پیروزی طلبی هر ۲ مرد کروات است و البته ملیت آنها، یکی از دلایل مقیاس کودتای نرم برانکو در پرسپولیس با ترور شاه الکساندر شاید خلع سلاح ۳ تفنگدار پرسپولیس در حین بازی با الاهلی بود آنهم درست زمانی که برانکو در تفکراتش بوی نفاق را از بازی این ۳ تفنگدار درک کرد.

محسن مسلمان، فرشاد احمد زاده و مهدی طارمی با تفکرات الیگارشی کنار رفتند تا جان برکف های برانکو تیر خلاص را بزنند.

امروز کودتای برانکو را باید به تاکتیک های برجسته اش اضافه کرد.

مرد اول نیمکت پرسپولیس کوتا کرد چرا که ۳ تفنگدارش کم کم خودرا سکاندار هدایت تیم در زمین میدانستند و عملا بخشی از زمین های تحت سلطه برانکو از دست رفته بود.

امرای مناطق مختلف پرسپولیس در استان های کلیدی میانه میدان عوض شدند تا دموکراسی رای به صلاحیت برانکو بدهد و بدین شکل پرسپولیس دوباره همان تیم یک دست شود با این تفاسیر که برانکو به برخی ها درس حد و حدود و خطوط قرمز را آموزش داد.

رامین رضائیان قبلا این درس را گرفته بود اما شاید هنوز برای برخی بازیکنان درس عبرت نشده بود.

گفته می شود مسلمان مصدوم است، احمد زاده قبراق و سرحال است و مشکل روحی ندارد و هنوز هم پسر برانکو است و طارمی از گلزنی منشا شب ها خواب های خوب می بیند و ما هم این چند خط را در خواب و خیال نوشتیم و همه چیز آرام در انتظار روزهای آینده است و ما مبهوت از خوابی که امیدواریم خیر باشد.

یادداشت از اکبر باقری

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=198928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x