تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیاز هم به جمع اقلام قاچاق پیوست/ دستگیری ۸ نفر در ماجرای قاچاق ۳۳ تن پیاز

  • کد خبر : 198029
  • 24 مرداد 1396 - 10:36
پیاز هم به جمع اقلام قاچاق پیوست/ دستگیری ۸ نفر در ماجرای قاچاق ۳۳ تن پیاز

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل عنوان کرد: به همت ماموران انتظامی شهرستان نیمروز ۳۳ تن پیاز قاچاق کشف و ضبط شد.

به گزارش«کمال مهر»؛ محمد حسین جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: با هوشیاری مامورین انتظامی ۳۳ تن پیاز قاچاق خارجی در ایست بازرسی سفیدابه شهرستان نیمروز به ارزش ۶۵ میلیون تومان کشف شد.

رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم تخلفات مبارزه با قاچاق کالا وارز حوزه سیستان گفت: این مقدار پیاز توسط پنج دستگاه خورو حمل می شد که پس از بررسی واستعلام از معاونت بهبود وتولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان و تایید مبنی بر خارجی بودن علاوه بر ضبط و پراخت جزای نقدی محکوم شدند.

جهان آبادی افزود: در شرایط فعلی سطح زیر کشت پیاز به صورت محدود و نظام خرده مالکی قابل برداشت است که عمدتا جنبه خود مصرفی داشته و در حد صادرات به سایر استانهای کشور نمی باشد و همچنین به علت عدم صدور مجوز وادرات رسمی و قانونی از کشور همسایه محصول فوق خارجی و قاچاق بوده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه هشت نفر دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: طبق قانون افزایش بهروری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی تمامی افراد حقیقی وحقوقی جهت ورود محصولات کشاورزی می بایست از وزارت جهادکشاورزی مجوز ورود را اخذ کنند.

جهان آبادی تاکید کرد: اداره تعزیرات حکومتی در راستای دفاع از حقوق مصرف کنندگان و هم چنین پیروی از منویات رهبری با متخلفان و قاچاقچیان برخورد کرده و در این راستا هیچ گونه چشم پوشی نخواهد داشت.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=198029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x