تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

همه چیز درباره هیوندای آوانته+تصاویر

  • کد خبر : 195923
  • 07 مرداد 1396 - 9:24

هیوندای آوانته از سال ۱۹۹۰ طراحی و بعد از گذشت یکسال وارد ناوگان تولید هیوندای شد و در سال ۲۰۰۴ با تغییرات اندک توانست به بازار فروش جهانی خود رونقی بدهد.

به گزارشگ روه اقتصادی«کمال مهر»، هیوندای آوانته خودرویی گوشه گیر و شناخته شده ، که توانسته علیرغم توقف تولید و تاحدی کم شدن لوازم یدکی خود ، همچنان در خیابان های شهر در ترافیک باشد.

آوانته از سال ۱۹۹۰ طراحی و بعد از گذشت یکسال وارد ناوگان تولید هیوندای شد و در سال ۲۰۰۴ با تغییرات اندک توانست به بازار فروش جهانی خود رونقی بدهد ، همچنین قرارگیری در کنار رقبایی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک در بالا رفتن کیفیت و ساخت و بهبود امکانات داخلی این خودرو تاثیرات مهمی گذاشت.

همه چیز درباره هیوندای آوانته+تصاویر

طراحی خارجی آوانته در نگاه اول چنگی به دل نمی زند نامتقارن بودن چراغ های ۲ رنگ جلو ( خاکستری رنگ و مشکی) با جلو پنجره ای مشکی خودرو کمی از زیبایی جلو خودرو می کاهد همچنین در پایین سپرها نیز جای ۲ لامپ مه شکن وجود دارد که به کیفیت چراغ ها خودرو می افزاید.

در کل نمای ظاهری خود رو در بررسی اول زیاد جذاب نیست!ولی کیفیت ساخت آن شما را راضی نگه خواهد داشت.

همه چیز درباره هیوندای آوانته+تصاویر

فضای داخلی آوانته مانند هیوندای ورنا و‌ کیا ریو از پلاستیک بوده! فقط سیستم تهویه اتوماتیک در کنسول میانی به آن اضافه شده است.

بهره گیری از ۴ بلندگو پشتیبانی در سیستم صوتی سبب شده تا کیفیت نسبتا خوبی را ایجاد کند اما عدم کنترل آن از روی فرمان یکی از معایب آن حساب می شود.

در قسمت کنسول میانی همانند کیا ریو یا ورنا جای قرار گیری لیوان تعبیه شده همچنین محل قرار گیری عینک نیز از دیگر فضا های موجود در کابین کوچک این خورو است.

همه چیز درباره هیوندای آوانته+تصاویر

پیشرانه بهره گرفته شده در آوانته ۲ لیتریِ ۱۶ سوپاپ بوده که حجم دقیق ۱۹۷۵ سی سی بوده و این موتور می تواند ۱۴۰ اسب بخار را در ۶۰۰۰ RPM برای راننده فراهم کند ، همچنین گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM قابل دسترسی است ، از سوی دیگر پیشرانه از نسبت تراکم ۱۰.۱ به ۱ برخوردار است.

نسخه گیربکس دستی این خودرو نسبت به رقبای خود همچون زانتیا ، پارس ELX و حتی مزدا۳ تند و تیز تر است.

حدود ۹.۶ ثانیه زمان صرف میگردد تا این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد البته این مدت زمان اعلام شده با زمان ۹.۱ ثانیه اعلامی از طرف کمپانی کمی مغایرت دارد ، که این امر ناشی از برخی علل دیگر نظیر بنزین مصرفی در کشور و یا موارد دیگر است.

در کل گیربکس ۵ سرعت این خودرو وظیفه انتقال قدرت را به خوبی ایفا می کند.

مصرف بنزین این خودروی کره ای در صورت استفاده از بنزین سوپر در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر بوده که هنگام استفاده از بنزین معمولی را این عدد به حدود ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

همه چیز درباره هیوندای آوانته+تصاویر

با وجود توقف تولید این خودرو و در دسترس نبودن قطعات یدکی هیوندای آوانته این خودرو برای خانواده های ۴ الی ۵ نفره که به دنبال خودرویی با کیفیت با طراحی نچندان لوکس هستند انتخاب بدی نخواهد بود؛ البته این خودرو با حدود قیمتی مدل کم کارکرد در بازار ایران با قیمت ۶۳ میلیون تومان به فروش می رسد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=195923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x