تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

تشخیص به موقع شرط اصلی درمان سرطان تیروئید

  • کد خبر : 196013
  • 07 مرداد 1396 - 17:15

رئیس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی‌ با بیان اینکه ایران تمام امکانات درمانی لازم برای بهبود سرطان تیروئید را دارد، گفت: این بیماری در صورت تشخیص زودرس‌ و درمان به موقع قابل علاج است.

تشخیص به موقع شرط اصلی درمان سرطان تیروئید/ خودکفایی ایران در زمینه درمان مبتلایان به سرطان تیروئیدبه گزارش«کمال مهر»؛ مهدی خواجوی رییس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی و سومین سمینار تومور‌های سر و گردندر نشست خبری که صبح امروز در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این سمینارها تشخیص زودرس و درمان به موقعتومور‌های ناحیه سر و گردن است، تومورهای تیروئید در صورتی که به موقع تشخیص داده شوند امکان درمان‌پذیری آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: در تومورهای تیروئید توده‌ای در وسط گردن و روی محل تیروئید به وجود می‌آید، بنابراین افراد در صورت مشاهده این توده باید برای بررسی‌های بیشتر هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا نمونه‌برداری و در صورت نیاز جراحی انجام شود.

رییس سمینار با بیان اینکه در ایران تمام امکانات درمانی برای سرطان تیروئید موجود است، تأکید کرد: تشخیص زودرس و درمان به موقع شرط اصلی بهبود سرطان تیروئید محسوب می‌شود.

خواجوی یادآور شد: آلودگی هوا نیز می‌تواند جزء عوامل خطر در بروز سرطان‌های ناحیه سر و گردن بشمار آید البته آمار دقیقی در این خصوص فعلاً در دسترس نیست و صحبت در این امر نیازمند بررسی بیشتری است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x