تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ +تصاویر

  • کد خبر : 195634
  • 05 مرداد 1396 - 9:44
موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ +تصاویر

موزه قاجار که در محل خانه امیر نظام گروسی تأسیس شده، روایتی متفاوت از تاریخ است.

به گزارش گروه فرهنگی«کمال مهر»؛ با گذر از محله ششگلان تبریز متوجه خانه‌ای می‌شویم که امروزه با عنوان موزه قاجار شناخته می‌شود. این موزه روایتی متفاوت از تاریخ است.

موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ

 

بنا بر این گزارش، موزه قاجار در محل خانه امیر نظام گروسی راه‌اندازی شده و در سال ۱۳۸۵ به طور رسمی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به شناخت هر آنچه در تاریخ کشورمان رخ داده، افتتاح شد. این موزه در سال ۱۳۷۰ به ثبت ملی رسید و در مرکز توجه گردشگرانی که به تبریز می‌روند، قرار گرفت.

 

موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ

موزه قاجار در دو طبقه و ۱۲ تالار سکه‌ها، بافته‌ها، چینی‌ها، آبگینه‌ها، فلزات، موسیقی، خاتم، سنگ‌ها، اسلحه‌ها، رجال و فرامین، معماری و شهرسازی، قفل‌ها و فانوس‌ها دوره‌ای از تاریخ کشورمان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. از آثار ارزشمند نگهداری شده در این موزه می‌توان به سنگی اشاره کرد که تاریخ ۱۳۴۱ هجری قمری و پرچم ایران بر روی آن حک شده‌اند.

موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ

شایان ذکر است، خانه امیرنظام گروسی متعلق به دوره قاجار بوده و با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. این خانه تاریخی دربرگیرنده دو طبقه، دو حیاط اندرونی و بیرونی، حوضخانه و ایوانی است که با ۱۶ ستون با سرستون‌های زیبا سرپا ایستاده است.

موزه قاجار؛ روایتی متفاوت از تاریخ

خاطرنشان می‌شود؛ بازدیدکنندگان موزه قاجار با یک تیر دو نشان می‌زنند و در حالی که از موزه بازدید می‌کنند، با خانه تاریخی امیرنظام گروسی نیز آشنا می‌شوند.

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=195634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x