تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ویدئویی کمتر دیده شده از آموزش‌های نظامی عماد مغنیه

  • کد خبر : 194867
  • 27 تیر 1396 - 14:04
ویدئویی کمتر دیده شده از آموزش‌های نظامی عماد مغنیه

شهید عماد مغنیه، فرمانده ارشد حزب الله، از جمله چهره‌های تاثیر گذار در جبهه پایداری لبنان است.

به گزارش«کمال مهرز»؛ کمتر کسی است که نام عماد فایز مغنیه ( حاج رضوان )، فرمانده زیرک و نظامی شجاع ۴۵ ساله حزب الله لبنان را نشنیده باشد. فرماندهی که از کودکی در خانواده‌ای شهیدپرور پرورش یافت و زندگی خود را در جبهه‌های پایداری و مقاومت لبنان گذراند، زندگی که به گفته خودش تاثیرات زیادی از شهید مصطفی چمران داشته است.

شهید مغنیه در اوایل جوانی به فعالیت در شاخه نظامی جنبش آزادی بخش فلسطین پیوست و سپس از لبنان خارج شد، حزب الله در آن سالها تازه تاسیس شده بود و مغنیه بعد از مدتی، مسئول عملیات ویژه حزب الله لبنانشد. رفته رفته ذکاوت و شجاعت عماد مغنیه او را به کابوس سرویس‌های امنیتی آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا تبدیل کرد. پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) از او تصویری نمی‌یافت و از این رو مدعی شد او دو بار جراحی پلاستیک کرده تا شناسایی نشود. پلیس فدرال ۵  میلیون دلار برای کشتن او تعیین کرد و سیا در ازای دریافت هر گونه اطلاعات از او ۲۵ میلیون دلار پاداش تعیین کرد.

در نهایت، عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶ ) در جریان انفجار یک خودرو، در دمشق سوریه به مقام شهادت نائل شد. پس از شهادت، حزب الله اسرائیل را مسئول این ترور این مقام ارشد نظامی دانست.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x