تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ویدئویی جالب از کلاس درس مریم میرزاخانی

  • کد خبر : 194550
  • 25 تیر 1396 - 0:21

مریم میرزاخانی : بدون علاقه داشتن به ریاضی ممکن است آن را سرد و بیهوده بیابید. اما زیبایی ریاضیات، خود را تنها به شاگردان صبور نشان می‌دهد.

کلاس درس مریم میزراخوانیبه گزارش «کمال مهر»؛ خبر فوت مریم میرزاخانی ( ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران- ۲۴ تیر ۹۶ پالو آلتو کالیفرنیا )، نابغه ایرانی ریاضیات جهان امروز در صدر اخبار مهم به چشم خورد. او نخستین زن و تخستین ایرانی بود که در طول تاریخ، موفق به دریافت جایزه نوبل ریاضیات ( مدال فیلدز)  در سال ۲۰۱۴  شد.

ثمره زندگی ۴۰ ساله این نابغه ریاضی، از سالهای تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران تا سال‌های مدال آوریش در المپیاد جهانی ریاضی ۹۴ و ۹۵ میلادی، و یا تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف که منجر به بورسیه  تحصیل در دانشگاه هاروارد شد، نشان از عشق بی‌پایان او به این دنیای پیچیده داشت.

میرزاخانی در کنار فعالیت‌های علمیش به تدریس در دانشگاه پرینستون و استانفورد آمریکا نیز مشغول بود و دانشجویان بسیاری را از ذهن پربار خود بهره‌مند می‌کرد. آخرین درخشش او سال گذشته، در عضویت آکادمی ملی علوم شکل گرفت.

عشق و علاقه‌ این بانوی جوان به دنیای پیچیده ریاضیات در کلامش به خوبی دیده می‌شود: پر ارزش‌ترین بخش ریاضی لحظه‌ای است که می‌گویی آها! ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید، احساس ایستادن بالای یک بلندی و رسیدن به دیدی شفاف و واضح. هر چقدر بیشتر برای ریاضیات زمان گذاشتم، بیشتر هیجان زده شدم.

ویدئو زیر، لحظاتی از تدریس او در دانشگاه است، شور و هیجان این استاد جوان در کلام و حرکات بدنش کاملا  به چشم می‌خورد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x