تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اظهارات کواکبیان مجلس را به هم ریخت + فیلم

  • کد خبر : 194224
  • 22 تیر 1396 - 0:53

اظهارات مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باعث متشنج شدن جو خانه ملت شد.

به گزارش »کمال مهر«؛ اظهارات امروز مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باعث متشنج شدن جو خانه ملتشد.

کواکبیان در مخالفت با طرح سه فوریتی الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی ضمن انتقاد از سه فوریتی بودن طرح مزبور اظهار داشت: کشور حالت استثنایی و جنگی ندارد که این طرح در قالب سه فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برای ثبت در تاریخ این طرح را ارائه کرده‌اند در حالی که خودشان هم می‌گویند این طرح رای نمی‌آورد، ادامه داد: بنده به ملت ایران می‌گویم که این طرح برای ثبت در تاریخ نیست بلکه برای آن است که در مسیر تحولات کشور چوب لای چرخ بگذارند و قفلی در کارها ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در ابتدا وقتی اسامی را دیدم فکر کردم امضا کنندگان طرح سه فوریتی فقط از جبهه پایداری هستند، تصریح کرد: اما بعد دیدم از فراکسیون روحانیون آن را امضا کرده‌اند چرا که ۸ تا ۹ نفر از روحانیون ما که اتفاقا خیلی تخصص نفتی نداشتند از امضا کنندگان آن بودند و درباره آن بحث کردند.

وی افزود: وقتی احمد مازنی که یکی از نمایندگان روحانی در مخالفت با این طرح بحث کرد، فهمیدم که این طور نیست و فراکسیون روحانیت و روحانیون مجلس همه از امضا کنندگان این طرح نیستند.

کواکبیان با اعتراض جمعی از نمایندگان روحانی مواجه شده بود، گفت: بنده کوچکترین قصدی برای جسارت به مقام شامخ روحانیت نداشتم و اگر از بعضی از عزیزان آخوندتر نباشم کمتر نیستم بالاخره به اندازه آنها دروس فقهی خوانده‌ام.

کواکبیان خاطرنشان کرد: بنده باز هم از روحانیون مجلس اگر احساس کردند که قصد جسارتی بوده، عذرخواهی می کنم.

علی مطهری که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه مجلس را برعهده داشت پیرامون حواشی ایجاد شده در صحن علنی به دلیل مباحثی کهمصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران مطرح کرده بود، گفت: مقصود کواکبیان توهین به روحانیت نبود و ارادت وی به روحانیت از سابقه‌اش مشخص است اما جمله حساب نشده‌ای را مطرح کرد.

۰۰:۰۰۱۱:۴۵
کد ویدیو

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x