تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عکس/کوچک‌ترین قهوه‌خانه ایران

  • کد خبر : 192126
  • 09 خرداد 1396 - 15:00
عکس/کوچک‌ترین قهوه‌خانه ایران

کوچک‌ترین قهوه‌خانه ایران، جایی در دل بازار بزرگ تهران، کنار مسجد حاج عبدالله قرار گرفته است؛ متراژ این قهوه‌خانه به دو متر هم نمی‌رسد اما وسعت دل صاحب آن به وسعت دریاست.

به گزارش «کمال مهر»، کوچک ترین قهوه خانه ایران، جایی در دل بازار بزرگ تهران، کنار مسجد حاج عبدالله قرار گرفته است. متراژ این قهوه خانه به دو متر هم نمی‌رسد. اما وسعت دل صاحب آن به وسعت دریاست.

«قهوه خانه حاج علی درویش» بیش از ۹۰ سال می‌شود که از میهمانانش با چای منحصر به فردش پذیرایی می‌کند. البته این قهوه‌خانه از همان روز اول به این اندازه نبود و در زمان شکل‌گیری‌اش مانند قهوه‌خانه‌های قدیم جای نشستن هم داشت؛ اما ۴۵ سالی است که به همین شکل یک و نیم متر مربعی در آمده باقی مانده است و کوچک شدن قهوه‌خانه تاثیری در کاسته شدن مشتری‌ها نداشته حتی به گفته حاج کاظم مشتری‌هایمان بیشتر شد که کمتر نشدند.حاج کاظم مبهوتیان حدودا ۶۲ ساله، پسر حاج علی مبهوتیان، معروف به حاج علی درویش صاحب کنونی قهوه‌خانه است. این قهوه‌خانه در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی توسط حاج محمدحسن شمشیری تاسیس شد.

بعد از آن حاج علی مبهوتیان این قهوه خانه را با یک واسطه در سال ۱۳۴۰ از حاج شمشیری خرید و در نهایت به حاج کاظم رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=192126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x