تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نیروهای بسیج مردمی به ۳ کیلومتری شهر القیروان رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر اختصاصی عملیات

  • کد خبر : 190493
  • 26 اردیبهشت 1396 - 9:25
نیروهای بسیج مردمی به ۳ کیلومتری شهر القیروان رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر اختصاصی عملیات

پس از ۳ روز عملیات سنگین، نیروهای بسیج مردمی از محور شرقی و روستای تل حائط به ۳ کیلومتری شهر القیروان رسیده‌اند.

به گزارش«کمال مهر»ا؛ نیروهای بسیج مردمی عراق ( حشد الشعبی) از روز جمعه عملیات جدیدی را در شمال غرب استان نینوا ( حومه شهر تعلفر در حومه غربی شهر موصل) در ۴ محور برای پاکسازی شهر « القیروان» آغاز کرده اند.

در توضیح اهمیت القیروان ذکر همین نکته کافی است که این شهر پس از شهر موصل و تعلفر، به بزرگترین اتاق عملیات گروه تروریستی داعش تبدیل شده است.

القیروان همچنین شهر موصل و تعلفر را به مرزهای کشور سوریه متصل می کند و این مسئله بر اهمیت این شهر افزوده است؛ با پاکسازی این شهر، فشاری بیشتری به عناصر تروریستی محاصره شده در شهر تعلفر وارد می شود.

مشرق در گزارش ذیل، دست آوردهای ۳ روزه عملیات نیروهای بسیج مردمی را در ۴ محور عملیاتی در حومه شهر القیروان مرور می کند:

محور نخست:

عملیات نیروهای بسیج مردمی از محورهای شرقی، شمالی و جنوبی با پشتیبانی جنگنده های عراقی در حال انجام است. تمامی روستاها، ایستگاه های دفاعی و ارتفاعات در محور شرق ( حومه شهر تعلفر)، محور جنوب ( منطقه البعاج)، محور شمال ( سنجار) و محور قیروان ( مسیر ارتباطی سنجار – قیروان، تعلفر – قیروان و البعاج – قیروان) از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

محور دوم:

نیروهای بسیج مردمی در محور دوم عملیات نیز علاوه بر پاکسازی مناطق جنوبی رشته کوههای سنجار، توانستند ارتباط عناصر تروریستی داعش را از این محور با شهر القیروان قطع  کنند.

نیروهای بسیج مردمی  در ادامه عملیات، مسیر کمک رسانی تروریست ها را در محور « قحطانیه – قیروان» مسدود کردند.

محور سوم:

پاکسازی روستای راهبردی «تل البنات»، مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در حومه شمالی شهر قیروان، محور سوم عملیات نیروهای بسیج مردمی بود که با موفقیت انجام شد.

در همین ارتباط یک منبع میدانی در حومه شهر القیروان در گفت وگو با مشرق به اهمیت این روستا اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از سرکرده های گروه تروریستی داعش در این روستا مستقر بودند و فرماندهی عملیات را در غرب موصل برعهده داشتند که پس از آزادی این روستا مجبور به فرار شدند.

این منبع میدانی افزود: گروه تروریستی داعش از مردم روستای « تل البنات» به عنوان سپر دفاعی و گروگان استفاده می کرد.

محور چهارم:

نیروهای بسیج مردمی در محور چهارم عملیات روستاهای « تل بنت، تل قصب، تل باشوک، خیلو، الخنیسی، خزنه، تل عزو، محمد زید، هزیل، تل حائط، ام الحجاره، مغیر، العبد، زمیله و عماش» را در حومه شرقی، جنوبی و شمالی شهر القیروان آزاد کرند.

در نتیجه عملیات ۳ روز گذشته نیروهای بسیج مردمی، ۸۷ تن از عناصر تروریستی داعش کشته شده اند. انهدام دهها خودروی انتحاری، نابودی اتاق های عملیات و ساقط کردن چند پهباد بخش دیگری از تلفات مالی گروه تروریستی داعش است.

در حال حاضر، تعداد قابل توجه ای از عناصر تروریستی داعش نیز که در خط اول دفاعی در حومه شرقی شهر القیروان مستقر بودند به داخل شهر عقب نشینی کرده اند و تعداد دیگر هم به سمت مناطق مرزی سوریه متواری شده اند.

نیروهای یگان مهندسی هم علاوه بر پاکسازی محور « سنجار – الحضر» از بمب ها و مین های کار گذاشته شده، پاکسازی مسیرهای منتهی به شهر القیروان از تله های انفجاری را در اولویت قرار داده اند.

به گزارشکمال مهر، پس از ۳ روز عملیات سنگین، نیروهای بسیج مردمی از محور شرقی و روستای تل حائط به ۳ کیلومتری شهر القیروان رسیده اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=190493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x