تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

زن سوری از فاجعه فوعه و کفریا می‌گوید؛ کودکان نزدیک بود از گرسنگی بمیرند +فیلم

  • کد خبر : 188646
  • 05 اردیبهشت 1396 - 14:02
زن سوری از فاجعه فوعه و کفریا می‌گوید؛ کودکان نزدیک بود از گرسنگی بمیرند +فیلم

یکی از زنان سوری که خود شاهد رفتار تروریست‌ها با آوارگان از نزدیک بوده و این روزها در محل اسکان اهالی فوعه و کفریا در حسیاء به سر می‌برد از رفتار تروریست‌ها با آوارگان می‌گوید.

به گزارش «کمال مهر»؛ چند روز بیشتر از حمله تروریستی در فوعه و کفریا نمی‌گذرد؛ فاجعه‌ای که در آن تعدادی از زنان و کودکان سوری پس از تحمل چند روز گرسنگی و تشنگی، برای دریافت آب و غذا به سمت کامیون انتحاری رفتند و با انفجار آن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند. گروهک تروریستی جبهه النصره با ترفند دادن آب و غذا آنها را به سمت کامیون انتحاری کشید و نقشه شوم خود را عملی کرد. یکی از زنان سوری که خود شاهد رفتار تروریست‌ها با آوارگان از نزدیک بوده و این روزها در محل اسکان اهالی فوعه و کفریا در حسیاء به سر می‌برد اینگونه تعریف می‌کند:
“رفتار خیلی بدی داشتند. آنها جوانان ما را حبس کرده و به مدت سه روز اجازه ندادند از اتوبوس پیاده شوند. در حالی که نه غذا به آنها دادند نه آب. ما زنان و کودکان را هم از از اتوبوس‌ها پیاده کردند و هر موقع که می‌توانستند به ما دستور سوار شدن می‌دادند. هنگامی که نزدیک بود از گرسنگی بمیریم فقط به ما مقداری آب و نان دادند. با خودمان گفتیم باز هم به خاطر همه چیز خداوند را شکر می‌کنیم و این وضعیت را تحمل خواهیم کرد.کودکان نزدیک بود از گرسنگی بمیرند. ما بر روی صندلی‌‌ها نشسته بودیم گویی دست بسته بودیم و سه روز کامل را به همین وضعیت سپری کردیم”.
سوال خبرنگار: آیا در افراد مسلح علائم یا نشانه‌ها یا پرچم‌هایی که نشان دهد به کدام گروه وابسته هستند مشاهده کردید؟
آنها باندی به سرشان می‌پیچیدند که روی آن کلمه لااله‌الالله نوشته شده بود. معتقدم بسیاری از آنها وابسته به جبهه النصره بودند. رفتارشان برتر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. هیچ دین و شریعتی اینگونه رفتار نمی‌کند”. صحبت‌های این زن را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x