تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دیدنی های مشابه ترکیه در ایران کدامند

  • کد خبر : 188524
  • 04 اردیبهشت 1396 - 8:13

با نزدیک شدن تعطیلات تابستانی بسیاری از مردم در تدارک سفر هستند و در این میان ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود؛ ولی آیا می‌توان تجربه‌ای مشابه را در ایران نیز رقم زد.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»، جای تردیدی نیست که مقایسه یک به یک دو شهر، کشور یا منطقه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا هر ناحیه دارای ویژگی‌ها، جاذبه‌ها، تفاوت‌‌های فرهنگی و حتی محدودیت‌های قانونی منحصر به خود است که در جای دیگر نمی‌توان نظیر آن را تجربه کرد. در واقع هدف از این سری مقاله‌ها در وب‌سایت گردشگری کجارو معرفی جاذبه‌های مشترک میان ایران و سایر کشورهای پرطرفدار در عرصه گردشگری است؛ زیرا واقعیت امر بر این است که امکان سفر به خارج از کشور برای عموم شهروندان مهیا نبوده و مهم‌تر از آن، آشنایی با زیبایی‌ها و جاذبه‌های داخل کشور ضمن شناسایی فرصت‌های گردشگری نهفته و ناشناخته در داخل، موقعیتی چشمگیر را برای رونق صنعت گردشگری و پیشگیری از خروج ارز از کشور را فراهم می‌کند.
دیدنی های مشابه ترکیه در ایران کدامند
بنابراین اگر تاکنون امکان سفر به ترکیه برای شما فراهم نشده است یا علاقه‌مند به ایرانگردی هستید، می‌توانید برخی از جاذبه‌های مشابه آن را در اقصی نقاط ایران تجربه کنید.
مساجد و کلیساها
دیدنی‌های ترکیه از آنجایی که همانند ایران، دین مبین اسلام از دیرباز تاکنون مذهب رایج در کشور ترکیه است، مساجد متعددی برای تشکل‌های عمومی مسلمانان و همچنین انجام فرایض دینی ساخته شده‌اند. قدمت ساخت اغلب این مساجد به دوران حکومت عثمانی باز می‌گردد و در جای جای آن‌ها می‌توان ظرافت‌‌های هنر معماری را در کنار استحکام و سلابط بناها مشاهده کرد. از جمله نمونه‌‌های معروف این مساجد می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد موسوم به مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، مسجد جدید و مسجد اورتاکوی اشاره کرد. گفتنی است کلیه مسجدهای یاد شده در شهر استانبول قرار دارند.
دیدنی های مشابه ترکیه در ایران کدامند
 زیباترین مساجد استانبول
به دنبال استقرار دین اسلام در ایران تحولات بسیاری در جامعه ایران به وجود آمد که از جمله نمودهای آن افزوده شدن مساجد به بناهای شهری بود. البته ایرانیان در این زمینه ذوق و هنر خود را به خدمت گرفته و شاهکارهای معماری بی‌نظیری را در دوران مختلف خلق کرده‌اند که دست کمی از مساجد استانبول نداشته و خوشبختانه تعدادی از آن‌ها تا به امروز به یادگار مانده‌اند.
دیدنی های مشابه ترکیه در ایران کدامند
دیدنی‌های ترکیه
برای مثال، مسجد و مدرسه سپه سالار نمونه عینی و مشابه برای مسجد ایاصوفیه است. این بنای زیبا در جوار عمارت بهارستان مجلس مجلس شورای ملی در میدان بهارستان قرار دارد و به همت میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی – صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار – ساخته شده است. معماری بنای مسجد سپهسالار تلفیقی از سبک معماری ایرانی و مسجدهای استانبول است؛ به عبارت دیگر، طرح آن از مسجد جامع اصفهان، مدرسه چهار باغ اصفهان و مسجد ایاصوفیه استانبول الهام گرفته شده است.
دیدنی های مشابه ترکیه در ایران کدامند
از جمله سایر مساجد زیبا می‌توان به نمونه‌های ارزشمند و زیبای ساخته شده در دوره صفوی اشاره کرد که در شهرهای تبریز، قزوین و اصفهان وجود دارند.
منبع:گردشگری
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x