تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تروریست‌ها در شمال استان حماه چگونه نقره داغ شدند؟/ هلاکت ۵ هزار تروریست، تاوان نقض آتش بش +عکس و نقشه

  • کد خبر : 188563
  • 04 اردیبهشت 1396 - 8:43
تروریست‌ها در شمال استان حماه چگونه نقره داغ شدند؟/ هلاکت ۵ هزار تروریست، تاوان نقض آتش بش +عکس و نقشه

تروریست ها یک ماه قبل با نقض آتش بس به یک قدمی مرکز استان حماه رسیدند و رویای رسیدن به مناطق شمالی استان حمص را در سر داشتند اما این روزهای سیاه برایشان غیر قابل تصور بود.

به گزارش«کمال مهر»یک ماه از حمله سنگین هزاران نفر از عناصر تروریستی به شمال استان حماه گذشت؛ در جریان این حملات، تروریست ها توانستند با اشغال ۳۰ شهرک و روستا به شمال شهرک الشیحه برسند و فاصله خود را با فرودگاه و شهر حماه به ترتیب به ۴.۵ و ۳.۵ کیلومتر کاهش دهند.

اما با فدکاری نیروهای ارتش، دفاع ملی و حتی بانوان در شهرک القمحانه شهر حماه، مرکز استان حماه از خطر سقوط حتمی نجات یافت و در ادامه با اعزام نیروهای تازه نفس به جبهه های نبرد، پیشروی تروریست ها متوقف شد.

اعزام نیروهای کمکی

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه با حملات معکوس توانستند شهرک های مهمی را از جمله «خطاب، کوکب، بلحسین، ارزه شرقی، ارزه غربی و ارتفاعات فلیفله، العبادی، صمصام و الشیحه» پاکسازی کنند.

در مرحل نخست عملیات نیروهای سوری و مقاومت حدود ۲۲۰۰ تن از تروریست ها کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

در جریان درگیری ها با عناصر تروریستی در شمال استان حماه، کنترل برخی شهرک ها در چندین مرحله دست به دست شد اما در نهایت نیروهای سوری و مقاومت توانستند مواضع خود را در شهرک های معردس و صوران تثبیت کنند.

این پایان پیشروی های نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال استان حماه نبود و در مرحله بعدی شهرک راهبردی طیبه الامام و ارتفاعات بزام، صوان، کفیر، بطیش،سنسحر، المنطار، ناصریه، الترابیع، زور ابوزید، زور حیصه، خربه السمان، ایستگاه دفاعی السمان، پایگاه المطاحن،  بطیش، الوبیده و المصین آزاد شد.

 کشته های تروریست ها در عملیات آزادسازی مناطق اشغالی شمال حماه

آزادسازی شهر راهبردی حلفایا و الزلاقیات ضربه مهلک دیگری بود که روز گذشته به  عناصر تروریستی وارد آمد. در جریان درگیری های یک هفته گذشته نیز آمار تلفات تروریست ها به رقم خیره کننده ۲۶۷۰ تن رسید تا در مجموع تعداد کشته های تروریست ها به حدود ۵ هزار نفر برسد.

در حال حاضر، فاصله عناصر تروریستی با فرودگاه حماه به بیش از ۱۴ کیلومتر رسیده و آنان  تا ۲۲ کیلومتری شهر حماه عقب رانده شده اند.

در خصوص آزادسازی شهر راهبردی حلفایا، بزرگترین پایگاه تروریست ها در شمال استان حماه، ذکر این نکته ضروریست که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ابتدا از محور غربی شهرک طیبه الامام به سوی شهر حلفایا پیشروی کردند و همین مسئله باعث شد تروریست ها برای جلوگیری از سقوط این شهر، تجهیزات و نیروهای خود را به این منطقه اعزام کنند اما با ورود نیروهای سوری و مقاومت از محور جنوبی و شرقی ( حومه شهرک محرده ) تروریست ها غافلگیر شدند و در نهایت شهر حلفایا از کنترل آنان خارج شد.

نقشه میدانی شمال استان حماه را در ذیل مشاهده می کنید:

از سویی دیگر باید توجه داشت ارتش سوریه و نیروهای متحد برای پاکسازی مناطق شمالی استان حماه حجم آتش غیرقابل تصور توپخانه و یگان موشکی را بر روی مواضع تروریست ها خالی کردند تا تحرکات آنان به طور کامل فلج شود.

همین راهبرد باعث شد تعداد زیادی از تروریست ها در همان گام نخست کشته شوند و تعداد دیگری هم که جان سالم به در برده بودند پس از چند ساعت مقاومت از شهرک ها متواری شوند.

جنگنده های روسی و سوری نیز همزمان خطوط امداد رسانی و عقبه تروریست ها را در شهرک های شمالی هدف قرار دادند و همین مسئله باعث شد هیچ نیرو و تجهیزات به خطوط عملیاتی تروریست ها منتقل نشود و این یعنی شکست مطلق.

بدون شک عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به این نقطه ختم نمی شود و در آینده نزدیک باید منتطر حرکت نیروهای متحد به سوی شهرهای راهبردی « مورک، کفرزیتا، الطمانه، خان شیخون» و پاکسازی کامل استان حماه و رسیدن به مرزهای اداری استان ادلب باشیم.

با پاکسازی شهر راهبردی حلفایا، تمامی مناطق اشغال شده در شمال استان حماه به کنترل ارتش سوریه درآمد و حالا باید منتظر پیشروی ها به سوی مثلث حماه بود.

منبع: مشرق

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x