تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

ثبت ملی باغ سیب کرج ابلاغ شد

  • کد خبر : 187782
  • 28 فروردین 1396 - 10:32
ثبت ملی باغ سیب کرج ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ثبت ملی باغ تاریخی سیب مهرشهر کرج به بنیاد مستضعفان ابلاغ شد.

 به گزارش گروه استانی«کمال مهر»؛ از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز، عبدالناصر میرچی اظهار داشت: پس از سال‌ها انتظار و در پی تلاش‌های فراوان در این اداره کل باغ سیب مهرشهردر ۱۰ اسفند ماه سال گذشته با شماره ۳۶۴ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: با ثبت این مجموعه، باغ سیب ماندگار می‌شود و تحت نظارت و حمایت کامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می‌گیرد و تدوین ضوابط حفاظتی، تعیین عرصه و حریم این اثر طبیعی به عهده این سازمان می‌باشد.

ابن مسؤول بیان داشت: از این پس طبق قانون هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی و عمرانی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است و هر گونه فعالیت اعم از ساماندهی فضای سبز، طراحی، قطع درختان، کاشت نهال و… منوط به کسب مجوز از این سازمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ما به پشتوانه قانون و حضور و حمایت مردم دست حمایت خود را از روی باغ سیب بر نخواهیم داشت.

باغ سیب کرج حدود ۳۴۰ هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x