تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بازگشت اعراب‌ به فهرست ثروتمندترین‌های ‌جهان

  • کد خبر : 187524
  • 26 فروردین 1396 - 17:17

شماری از ثروتمندترین های عرب که به سبب کاهش قیمت نفت، جایگاه خود را در فهرست ثروتمندترین های جهان از دست داده بودند، با بهبود قیمت نفت، جایگاه خود را بازیافتند.

به گزارش«کمال مهر»شماری از ثروتمندترین های عرب که به سبب کاهش قیمت نفت، جایگاه خود را در فهرست ثروتمندترین های جهان از دست داده بودند، با بهبود قیمت نفت، جایگاه خود را بازیافتند.

الولید بن طلال

به نوشتۀ مجلۀ فوربس، میانگین خالصِ ثروت ثروتمندان عرب، طی سال گذشته افزایش یافت و به ۱۲۳.۴ رسید که این ثروت، متعلق به ۴۲ تن از ثروتمندان عرب است.

اکثر این ثروتمندان و ثروتمندترینِ آن ها، از عربستان سعودی بودند که شمار آن ها به ۱۰ تن می رسد و ۴۲.۱ میلیارد دلار از ثروتِ ثروتمندانِ عرب، متعلق به آن هاست.

پس از آن ها، ثروتمندان اماراتی قرار دارند که خالصِ ثروت آن ها به ۲۳.۷ میلیارد دلار رسید.

در این میان، لبنان از نظر داشتنِ بیشترین میلیاردرهای عرب، در مقایسه با جمعیت این کشور، در رتبۀ بعدی قرار گرفت.

محمد الصیرفی

جدیدترین فهرست ثروتمندترین های عرب، شامل دو نام جدید می شود؛ یکی از آن ها “محمد الصیرفی” است که در شرکت های توسعۀ املاک در عربستان فعالیت می کند و ثروتی معادل یک میلیارد دلار دارد. دیگر ثروتمندِ عرب، حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر است که ثروتی ۱.۳ میلیارد دلاری گرد آورده است.

حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی

با این حال، همچنان الولید بن طلال، شاهزادۀ سعودی، در صدر ثروتمندترین های عرب است، چرا که طی سال گذشته، ۴.۱ میلیارد دلار به ۱۸.۷ میلیارد دلار دارایی او افزوده شده است.

ماجد الفطیم

پس از او، برای نخستین بار، ماجد الفطیم از امارات، در جایگاه دوم قرار گرفت. ثروت این شخص به ۱۰.۶ میلیارد می رسد و پس از او، محمد العمودی از عربستان در جایگاه سوم است که ثروتی معادل ۸.۱ میلیارد دلار دارد.

جام نیوز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x