تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تحرک نامناسب در فضای انتخاباتی قم!+تصاویر

  • کد خبر : 187115
  • 22 فروردین 1396 - 14:50

با آغاز ایام انتخابات در دوره های مختلف نیروگاه مورد توجه کاندیداها قرار می گیرد و متاسفانه بیشتر اوقات در زمان تبلیغات از اصول اصلی تبلیغات فاصله گرفته می شود و برای رای آوری بیشتر از مسئله قومیت گرایی در نیروگاه بهره برداری می شود.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛ چندی پیش یکی از دوستان سوالی پرسید که قابل تامل بود سوال این بود که چرا محله نیروگاه قم را همه شهرهای کشور می شناسند؟

سوال جالبی بود واقعا هم همین طور است وقتی به هر شهر ایران سفر می کنید و می گوید اهل نیروگاه قم هستید فوری این محله را شناخته و از معرفت جوانان آن تمجید می کنند.

نیروگاه قم  متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.

نیروگاه محله‌ای با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب قم می باشد که بیشتر قسمت‌هایش قدمتی بیش از ۵۰ سال ندارد و مهاجران مقیم از از قومیت‌های مختلف را در خود جای داده است.

به گفته مسئولین، بزرگترین مراسم عزاداری در قم در مناطق نیروگاه و آذر انجام می‌شود، فعالیت‌های سیاسی در این مناطق بیشتر است و مردم این مناطق همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضرند، ولی از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز محروم هستند.

محله نیروگاه و محله های اطراف آن از جمله شیخ آباد، قلعه کامکار ، علی آباد سعدگان وزند آباد… که مهاجران زیادی از اقوام مختلف ایرانی از ترک، لر، کرد، عرب،  بلوچ ، شاهسون و  دیگراقوام را در خود جای داده است و می توان به جرات گفت که یک ایران کوچک و متحد در قم به نام نیروگاه تشکیل شده است.

وقتی اقوام مختلف در یک منطقه ساکن باشند به مراتب وقتی برای گردش و سفر به شهرهای خود سفر می کنند این محله  را نیز به عنوان محل سکونت خود معرفی خواهند کرد پس این مسئله که محله نیروگاه قم در شهرهای کشور شناخته شده است مسئله غریبی نیست.

نکته قابل توجه اتحاد اقوام مختلف در این محله است که این مسئله باعث شده تا حدودی اقوام در هم جذب شوند و ازدواج های زیاد بین اقوام مختلف صورت بگیرد، پس باید نیروگاه را  سمبل و  اتحاد شهر مقدس قم نامگذاری کرد.

محله های دیگر  قم از جمله محله آذر ، خاکفرج ، چهارمردان نیز از جمله محله های قم هستند که از نظر امکاناتی محروم هستند و با توجه به روحیه انقلابی این محله ها، ارتباط خوبی بین جوانان محله نیروگاه با این جوانان  این محله ها وجود دارد.

با آغاز ایام انتخابات در دوره های مختلف  نیروگاه مورد توجه کاندیداها قرار می گیرد و متاسفانه بیشتر اوقات در زمان تبلیغات  از اصول اصلی تبلیغات فاصله گرفته می شود و برای رای آوری بیشتر از مسئله قومیت گرایی  در نیروگاه بهره برداری می شود.

در محله نیروگاه و محله های اطراف اقوام مختلفی ساکن هستند  و نمی توان برچسب قومیت خاصی را برای رای آوری بیشتر به این محله وارد کرد زیرا  اگر قرار است خدمتی به اهالی محترم نیروگاه انجام شود خدمت به همه آنها است و تفکیک آن امکان پذیر نیست.

اگر محرومیتی در محله نیروگاه و محله های همجوار وجود دارد همه اقوام ساکن در آن شامل این محرومیت می شوند مردم نیز این مسئله را نخواهند پذیرفت که به بهانه انتخابات و رای آوری بیشتر مسئله قومیت گرایی و اختلاف را در بین اهالی محله راه انداخته و بعد از انتخابات اصلا توجهی به این محله ها نشود.

با توجه به نزدیکی انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری  گاهی  در این مدت از سوی برخی کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر  مشاهده شده نه تنها در محله نیروگاه عده ای به دنبال مطرح کردن مسئله قومیت هستند بلکه در برخی محله های دیگر قم نیز این هدف در حال برنامه ریزی است که به نظر کثیف ترین و زشت ترین گزینه برای انتخابات است.

مردم محله های محروم قم در این مدت همه ضعف ها  و کمبود ها را در کنار هم تحمل کرده اند پس اگر در این مدت مردم نیروگاه و یا هر محله دیگری  مشاهده کردند هر نماینده و یا کاندیدای شورای شهری برای انتخابات مسئله قومیت گرایی  را  مطرح کردند و این مسئله که فلان منطقه به دلیل ساکن بودن فلان قوم به شخصی خاصی رای خواهد داد به وی اعتماد نکنند.

مردم قم چه بومی و چه مهاجرانی که سالهاست ساکن قم هستند و در شادی ها و غم ها همه کنار هم بودند با بصیرت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به کاندیداهایی که صلاح بدانند رای خواهند داد و امیدواریم کاندیداها هم به شعور مردم قم احترام گذاشته ومسئله قومیت گرایی را در این مدت مطرح کرده و در حال برنامه ریزی آن هستند مطرح نکنند.

نه تنها مردم نیروگاه بلکه همه مردم قم به افرادی رای خواهند داد که بتوانند به مردم ولایتمدار و شهید پرور قم  خدمت صادقانه انجام دهند آن هم در بخش های مختلف خدماتی، انتخاب مردم بر اساس قومیت  نیست چه بسا که در زمان جنگ تحمیلی همین مردم قم در صف اول اعزام نیروی مردمی به جبهه خوزستان بودند، مردمانی که از نظر قومیت و زبان متفاوت بودند اما برای کمک  به هم وطنانشان جانشان را هم تقدیم کردند، این روزها مردم قم و نیروگاه به حدی از اسلام و انسانیت رسیده اند که پا را از اشتراکات هم وطن بودند هم فراتر گذاشتند و از جوانان زمان دفاع مقدس هم پیشی گرفته و این روزها   بیشترین تقاضای برای اعزام به سوریه را دارند پس با این مردم باید رفتار در شان داشت.

کاندیداهای  انتخاباتی در هر دوره مردم قم را با نگاه مقدس مانند دفاع مقدس نظاره کنند که امتحان آن را به خوبی پس دادند مردم قم ونیروگاه به کاندیدایی که برنامه برای بهبود اوضاع شهر و محله های محروم داشته باشند رای خواهند داد و نامزدهایی که مسئله قومیت را در قم مطرح کنند خائن به وحدت مردم میدانند.

شاید بهترین کاری که نامزدهای انتخاباتی برای به دست آوردن رای مردم قم و محله هایی مانند نیروگاه و خومه می توانند به دست بیاورد برنامه ریزی برای خدمت با توجه به آنچه که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات دیدار مسئولان اجرائی استان قم‌ در تاریخ ۰۵/۰۸/۸۹ فرمودند:  مسئله‌ مناطق محروم قم که اشاره شد و آقایان در بیاناتشان فرمودند – هم آقای استاندار، هم آقای معاون اول محترم – بسیار مهم است؛ همین مناطقی که اسم آوردند و بعضی از مناطقی که اسم نیاوردند. در قم مناطق محرومی هستند با جمعیت زیاد، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیتهائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛ یک حرکت دفعی انجام بگیرد تا بعد ان‌شاءالله به روال معمولی بیفتد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x