تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

پیشروی ۸ کیلومتری ارتش سوریه در ریف حمص؛ ۳ منطقه از داعش بازپس گرفته شد

  • کد خبر : 186767
  • 18 فروردین 1396 - 15:27

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت ضمن دفع حملات داعش در ریف حمص، موفق شدند ۳ منطقه را از اشغال داعش آزاد کرده و شماری از این تروریست‌ها را از پای درآورند.

خبرگزاری فارس: پیشروی 8 کیلومتری ارتش سوریه در ریف حمص؛ 3 منطقه از داعش بازپس گرفته شد

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» پس از حمله آمریکا به پایگاه هوایی «شعیرات» در حمص (+) گروه تروریستی داعش از این مسئله استفاده کرده و عملیاتی را در نزدیکی تدمر آغاز کرد.

منابع خبری سوری اعلام کردند که داعش به دوراهی «۲۴» در نزدیکی  منطقه «الفرقلس» واقع در ریف حمص حمله کرد که ارتش سوریه این حملات را دفع کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک فرمانده سوری گزارش داد که ارتش سوریه در جنوب شرق تدمر پاتک خود علیه داعش را آغاز کرده و موفق به پیشروی شده است.

به گفته این فرمانده، حمله ارتش سوریه به سوی «مقالع السکری» بود و موفق شد که ۸ کیلومتر پیشروی کرده و در جریان آن مزارع «الحداد» و مقالع السکری را آزاد کند.
وی تأکید کرد که ارتش سوریه همچنین توانسته است کنترل «مضمار الهجن» واقع در جاده تدمر-الصوانه-خنیفیس در ریف حمص را به دست گیرد.

این فرمانده میدانی میگوید که این پاتک همچنان ادامه دارد و حملات توپخانه ای ارتش سوریه نیز به شدت ادامه خواهد داشت و تا کنون شمار زیادی از عناصر داعش کشته و زخمی شده و برخی دیگر نیز فرار کردند.

به گفته این فرمانده، در جریان عملیات ارتش سوریه راه امدادرسانی داعش میان روستاهای «الصوانه —العباسیه  و «الصوانه-الأراک» نیز قطع شده است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در واکنش به تجاوز آمریکا تأکید کرد که واشنگتن سعی دارد در توانمندی ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم تأثیر بگذارد، ولی پاسخ ارتش سوریه مصمم شدن هر چه بیشتر برای ادامه انجام وظیفه ملی در دفاع از ملت سوریه و از بین بردن تروریسم و بازگرداندن امنیت به اراضی سوریه است.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x