تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اصرار رئیس جمهور بر دروغ محض

  • کد خبر : 186402
  • 15 فروردین 1396 - 9:34
اصرار رئیس جمهور بر دروغ محض

فرمایشات رهبر انقلاب در واقع فصل‌الخطابی بر ماجرای ادعای رئیس‌جمهور فرانسه و ترویج آن توسط دولت روحانی بود.

به گزارش «کمال مهر»؛ حسن روحانی باز هم مدعی شده است برجام موجب برداشته شدن سایه جنگ از ایران شده است. او دیروز دوشنبه در دیدار نوروزی با برخی مدیران اجرایی گفت برجام هم سایه جنگ را از سر کشور برداشت و هم زنجیر تحریم‌ها علیه ایران را پاره کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در این دیدار تراز مثبت تجاری، تورم تک‌رقمی و خروج از رکود، تقویت روند اشتغالزایی، جذب سرمایه خارجی، نوسازی صنایع حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و فعال کردن ۲۴ هزار واحد صنعتی در کشور را از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و با اشاره به نقش برجام در تحقق بخشی از این دستاوردها گفت: هدف ما در برجام این بود که سایه تهدید را از سر کشور برداریم و همچنین زنجیر تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی را پاره کنیم که همه اینها در سایه کمک‌های خداوند، هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم تحقق یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، اظهارات روحانی و ادعای او مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای موجب برداشته شدن سایه تهدید علیه ایران شده است، تکرار همان مواضع جنجالی دولتی‌هاست که همزمان با اثبات ناکارآمدی برجام، مطرح شده بود. پس از آنکه وجوه مختلف ناکارآمدی برجام در بهبود وضعیت معیشتی آشکار شد، اعضای کابینه حسن روحانی در راستای ایجاد مقبولیت برای عملکرد دولت در مذاکرات هسته‌ای، مدعی حمله قریب‌الوقوع نظامی در صورت نبود برجام شدند! نخستین‌بار این حسن روحانی بود که این ادعای «نبود برجام یعنی جنگ» را مطرح کرد. او ۳ شهریور ۹۴ یعنی ۴۰ روز پس از امضای برجام توسط ایران و ۱+۵ در استادیوم قدس همدان گفت: «امروز به همت مردم و با تلاش دولتمردانی که منتخب شما هستند، چهره واقعی ایران‌ به جهانیان معرفی شده است. بعد از ۲۳ ماه تلاش و مذاکره‌ پیگیر توسط فرزندان انقلابی و دیپلمات‌های قهرمان، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگرداندیم».

وزرای کابینه او البته درباره این ادعای عجیب شفاف‌سازی کرده و منشأ این ادعا را فاش کردند. علی جنتی ۸ اردیبهشت ۹۵ در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با طرح انتقاداتی از منتقدان عملکرد ضعیف دولت در مذاکرات هسته‌ای گفت: «نگاه نمی‌کنند که قبل از برجام کشور در چه موقعیتی قرار داشت به‌گونه‌ای که در آستانه جنگ بودیم… همان زمان فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه مدعی شده بود تمام مقدمات برای حمله مشترک آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه به مراکز حساس و حیاتی ایران فراهم شده بود». ۵ روز بعد مجید انصاری، معاون حقوقی حسن روحانی نیز این ادعا را مطرح کرد و گفت اولاند این ادعا را در گفت‌وگو با حسن روحانی مطرح کرده بود. مجید انصاری دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۵ در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه گفت: «می‌گویید برجام چه دستاوردی داشته است؟ حال از شما می‌پرسم اگر برجام نبود، امروز کجا بودید؟ در دیدار رئیس‌جمهوری با رئیس‌جمهوری فرانسه، ایشان به آقای دکتر روحانی گفتند تصمیم ما برای حمله به ایران قطعی بود ولی برای زمان آن تردید داشتیم و انتخابات ریاست‌جمهوری و توافق هسته‌ای سایه جنگ را از سر ایران برداشت». برخی دیگر از نزدیکان حسن روحانی مانند محمدعلی نجفی هم اظهاراتی شبیه این ادعا‌ها را مطرح کردند تا در روزهایی که براساس وعده دولتی‌ها باید برجام اوضاع معیشتی مردم را سامان می‌داد، مردم از حمله نظامی ترسانده شوند! اما این رفتار دولتی‌ها علاوه‌بر آنکه یک اقدام تبلیغاتی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی برجام تلقی می‌شد، در حوزه بین‌المللی خطرناک و هزینه‌ساز بوده است. در همین راستا، کارشناسان می‌گویند طرح ادعای حمله نظامی در صورت نبود برجام خود به خود این حق را برای کشورهای متخاصم ایجاد می‌کند که نسبت به عدم اجرای تعهدات خود در برجام ترغیب شده و نیز اقدام به زیاده‌خواهی درباره تعهدات ایران کنند. در همین راستا بود که رهبر معظم انقلاب ۲۷ بهمن‌ماه سال گذشته (۹۵) از این رفتار و ادعای حمله نظامی در صورت عدم تحقق برجام، انتقاد کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربایجان در تحلیل هدف واقعی دولت قبلی و فعلی آمریکا در تکرار ترفند «تهدید ایران به جنگ» افزودند: امروز هم مثل قبل از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند و آن مسؤول اروپایی هم به مسؤولان ما می‌گوید «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود»، اما این حرف یک دروغ محض است و آنها می‌خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کنند و به جنگ نظامی سوق دهند تا مسؤولان کشور از تمرکز در عرصه پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غربی‌ها با ملت ایران بازبمانند.

فرمایشات رهبر انقلاب در واقع فصل‌الخطابی بر ماجرای ادعای رئیس‌جمهور فرانسه و ترویج آن توسط دولت روحانی بود. با این حال اما به نظر می‌رسد وضعیت دولت روحانی و کارنامه این دولت در حوزه مسائل اقتصادی به‌گونه‌ای است که چاره‌ای جز تکرار آن ادعاها و تکیه بر یک دروغ محض ندارد.

منبع: وطن امروز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x