تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

امن‌ترین روش برای محافظت از حریم خصوصی در اینترنت

  • کد خبر : 186303
  • 14 فروردین 1396 - 14:15

راه های متفاوتی برای افزایش امنیت در اینترنت وجود دارد اما با یک راه امن از حریم خصوصی تان می توانید حفاظت کنید.

با این روش امن از حریم خصوصی تان در اینترنت محافظت کنید// ویژه عید

به گزارش«کمال مهر» داشتن حساب های کاربری متعدد در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی، صفحات شخصی در وب، رمز ورود به بانک و … موجب می شود تا افراد برای عدم فراموش کردن رمزهای ورود از پسوردهایی مشابه و تکراری استفاده کنند، این کار یکی از اشتباهات بزرگ افراد است که به راحتی مورد سوء استفاده هکرها قرار می گیرد.

این بی احتیاطی رخنه ای در امنیت آنلاین ایجاد می کند و علاوه بر آن برخی افراد رمزهای عبور خود را در اختیار دوستان و دیگر اشخاص مورد اعتماد قرار می دهند و گاه آنها نیز در نگه داشتن این پسوردها امانت داری نکرده و عاملی بر فاش شدن می شوند.

اشتباه دیگری که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند استفاده از رمزهای بانکی شان برای ورود به حساب های آنلاین است، افراد تصور می کنند این کار زیانی در پی ندارد اما اخبار حوزه سرقت های آنلاین موضوع دیگری را روایت میکند.

برای اینکه از حفظ کردن رمزهای متعدد راحت شوید و از طرفی دیگر برای در امان ماندن و حافظت خود در و فضای وب پسوردهای متفاوتی را انتخاب کنید، بهتر از برنامه پسورد منیجر (password manager) استفاده کنید.

به واسطه این برنامه شما می توایند یک کلمه عبور اصلی برای ورود به برنامه ایجاد کنید و سپس به تعدادی که نیاز دارید کلمه عبور و رمز برای آن تعریف کنید.

خوشبختانه این برنامه برای نسخه های ویندوز، مک و اندروید طراحی شده است و می توایند به راحتی با استفاده از آن بانک اطلاعاتی مناسبی برای خود ایجاد کنید.

البته راه حل دیگری نیز وجود دارد و آن هم استفاده از دفترچه کاغذی و یا دیجیتالی است که گزینه اول در دنیای فناوری روز رو به افول است و گزینه دوم نیز امنیت بالایی نخواهد داشت، زیرا به راحتی قابل سرقت است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x