تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

خوردن مداوم «آب سرد» موجب سردی معده و بیماری می‌شود

  • کد خبر : 184775
  • 21 اسفند 1395 - 0:56

ستیار تخصصی طب سنتی ایران:دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خوردن مداوم آب سرد، مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به‌سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود؛ بیماری نوعی خروج از اعتدال است.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از تسنیم : محمد انصاری‌پور با بیان اینکه سلولهای بدن برای سالم ماندن نیاز دارند که فضای اطراف آنها عاری از سموم باشد, اظهار کرد: این فضا همان مایع میان‌بافتی است.
وی افزود: این مایع میان‌بافتی و غذایی که به سلول‌ها می‌رسد در طب سنتی «رطوبات ثانویه» نامیده می‌شود؛ اگر فضای اطراف سلول‌ها تمیز نباشد یعنی سموم و فضولات غذایی به‌خوبی دفع نشود، سلول‌ها نمی‌توانند به‌درستی کار کنند و غذای آنها هم آلوده و سمی می‌شود.
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: هضم، نوعی تغییر و استحاله است بنابراین وقتی که در طب سنتی چهار هضم در نظر می‌گیرند منظور تغییراتی است که در خوراکیها رخ می‌دهد.
انصاری‌پور یادآور شد: هضم اول در معده و دستگاه گوارش رخ می‌دهد تا غذا را برای جذب توسط کبد آماده کند هضم دوم به بعد که در کبد، عروق و اعضاء رخ می‌دهد امروزه تحت عنوان متابولیسم شناخته می‌شود یعنی تغییراتی بیوشیمیایی در حد مولکول‌ها است مثلاً نشاسته به قندهای ساده شکسته می‌شود.
وی تصریح کرد: حکمای قدیم با اینکه میکروسکوپ نداشته و تغییرات شیمیایی در این حد را نمی‌دانستند اما به مراحل مختلف تغییرات مواد غذایی آشنا بوده‌اند.
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: در صورت نقصان عملکرد سلول‌های هر عضو عملکرد آن عضو دچار اختلال می‌شود چون سلول واحد ساختمانی هر عضو است.
انصاری‌پور متذکر شد: در این صورت مثلاً تیروئید از ترشح کافی هورمون سر باز می‌زند یا ترشح اسید و آنزیم‌های معده دچار اختلال می‌شود این اختلال یعنی همان بروز بیماری است.
وی خاطرنشان کرد: خوردن مداوم آب سرد، مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به‌سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود؛ بیماری نوعی خروج از اعتدال است.
این دستیار تخصصی طب سنتی یادآور شد: یکی از علل مهم بروز بیماریها، تجمع سموم در اطراف سلولهاست که علاوه بر برهم زدن تعادل عضوی می‌تواند مانع تغذیه مناسب سلول‌ها شده و از عملکرد صحیح عضو جلوگیری کند.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x