تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

با مواد طبیعی موهایتان را برای نوروز رنگ کنید/دستور العمل تهیه

  • کد خبر : 184411
  • 18 اسفند 1395 - 9:10

بهترین مواد جایگزین رنگ موهای شیمیایی را می‌توان از دل طبیعت استخراج کرد، حال خبر خوش این است که می‌توانید این مواد را در آشپزخانه نیز تهیه کنید.

با مواد طبیعی موهایتان را برای نوروز رنگ کنید/دستور العمل تهیه

به گزارش «کمال مهر»؛  در آستانه سال نو و برای آماده شدن برای دید و بازدیدهای بهاری یکی از کارهای مورد علاقه خانم ها رنگ کردن موهای سر است.
اغلب خانم ها برای رنگ آمیزی موهای خود از رنگ موهای شیمیایی استفاده می کنند که عوارض فراوان برای سلامت بدن دارد و می تواند سبب ابتلای فرد به انواع سرطان، ریزش موی سر و نیز بروز آلرژی های پوستی و تنفسی شود.
یکی از مواد تشکیل دهنده در رنگ مو فنیل آمید است که می تواند در افراد باعث ایجاد سرطان شود. کارشناسان بهداشتی هشدار می دهند خانم هایی که هشت بار یا بیشتر در طول سال از رنگ موهای شیمیایی استفاده می کنند تا ۲۵ درصد بیشتر از دیگران مبتلا به انواع سرطان در دراز مدت می شوند.
به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند اگر به سلامت خود علاقه مند هستید می توانید از مواد طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.
از جمله برترین مواد برای رنگ کردن موهای سر می توان حنا را نام برد که پیشینه ای تاریخی در زیبایی دارد، این ماده را با مقداری آب مخلوط و موها را به آن آغشته و پس از مدتی موهایتان را آبکشی کنید.حنا دارای خواص مختلف درمانی است و می تواند باعث تحریک رشد مو، جلوگیری از ریزش و بروز عفونت های قارچی در کف سر شود.
ماده دیگر چای سیاه است که یک ماده عالی برای رنگ کردن موهای سر و پوشاندن موهای سفید است. مقدار زیادی چای را دم کنید و سپس با آن موهایتان را بشویید. اجازه دهید برای حدود دو الی سه ساعت این چای بر روی موها باقی بماند تا رنگ خود را به موها دهد، سپس موها را آبکشی کنید.
قهوه نیز یکی دیگر از مواد رنگی برای داشتن موهایی زیبا و درخشان است. پس از دم کردن حجم زیادی از قهوه متناسب با میزان موهای سر خود، مقداری پودر قهوه به مخلوط مایع اضافه کنید و موها را به آن آغشته کنید و پس از یک الی دو ساعت موها را آبکشی کنید.
قهوه و چای هر دو رنگهایی زیبا و منحصربفردی به موها می‌بخشند، علاوه بر این دو ماده می توانید از چای بابونه نیز برای رنگ کردن موها استفاده کنید. بابونه به دلیل موادی که در ترکیب خودش دارد، می تواند موها را روشن و طلایی کند.
از جمله دیگر روش های طبیعی برای رنگ کردن موهای سر می توان استفاده از هویج و چغندر قند را نام برد. هر دو ماده را رنده کرده و آب آنها را بگیرید و ترکیب کنید. سپس موها را به این مخلوط میوه ای آغشته کنید تا موهایتان رنگ شود.
این طیف رنگ برای افرادی مناسب است که به رنگ موی نارنجی و قرمز تمایل دارند. در صورتی که می خواهید قرمزی موها بیشتر شود، آب چغندر قند را بیشتر بریزید.برای شستشوی موها با استفاده از این رنگهای طبیعی می توانید از سرکه سیب استفاده کنید.
منبع:natural living
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x