تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

پیشروی‌های چشم‌گیر حشدالشعبی در عرصه میدانی تلعفر + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 184253
  • 17 اسفند 1395 - 15:24

ارتش و حشد الشعبی عراق موفقیت‌های گسترده‌ای را در غرب و شرق موصل به‌دست آورده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر» ارتش و حشد الشعبی عراق موفقیت‌های گسترده‌ای را در غرب و شرق موصل به‌دست آورده‌اند.

پس از آن‌که شرق “موصل” با عملیات موفقیت‌آمیز ارتش و حشد الشعبی عراق به طور کامل از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش آزاد شد؛ غرب موصل آماج حملات نیروهای عراقی قرار گرفت.

یک منبع میدانی عراقی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه می گوید: نیروهای عراقی به نزدیکی شهر تلعفر رسیده‌اند.

وی ادامه داد: البته اخباری که درباره رسیدن نیروهای عراقی به دروازه‌های تلعفر منتشر شده درست نیست؛ اما ارتش عراق حدود ۵ تا ۸ کیلومتر با شهر تلعفر فاصله دارد.

این منبع میدانی عراقی با اشاره به حضور موفق نیروهای مردمی در غرب موصل گفت: عملیات آزادسازی اطراف تلعفر در مناطق “تل عبطه” و “تل زلط” در جریان است.  البته گزارش های میدانی نشان می‌دهد که در غرب موصل بیش از ۲۰ منطقه آزاد شده است که از جمله آن می توان به “المامون” و “الجوسق” اشاره کرد.  تیپ العباس حشدالشعبی نیز تا ۲۰ کیلومتری بخش راست پیشروی کرده، لذا موفقیت‌ها در بخش غربی موصل آشکار است.

حشد الشعبی در چند کیلومتری تلعفر است؟  + نقشه و جزئیات
اما موفقیت‌های میدانی ارتش و حشدالشعبی به اندازه‌ای گسترده بود که آمریکایی‌ها نیز نتوانستند آن را انکار کنند.

ژنرال “ریک اوریب”، از فرماندهان عملیات زمینی آمریکا در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به‌ظاهر، از پیشروی ارتش عراق در نبرد با تروریست‌های داعش استقبال کرد و آن را مطابق با برنامه‌های تعیین شده دانست.

ژنرال ریک اوریب روز شنبه اعلام کرد: پیشروی ارتش عراق برای بازپس گیری کامل شهر موصل از دست نیروهای داعش مطابق آن چه پیش بینی شده بود، ادامه می یابد. وی تاکید کرد: نیروهای عراقی بر اساس جدول زمان بندی شده پیشروی می‌کنند و  این روند به خوبی ادامه دارد.

این فرمانده آمریکایی در عین حال خاطر نشان کرد؛ با پیشروی به سوی مرکز شهر موصل، عملیات با دشواری بیشتری پیش می‌رود. در محله‌های قدیمی موصل، کوچه هایی باریک در میان ساختمان ها وجود دارد که مبارزه با داعش را دشوارتر می کند.

ژنرال اوریب در پایان گفت: با توجه به شمار بالای تروریست‌های داعش، این گروه کنترل بخش‌هایی از شهر موصل را در دست دارد.

البته تروریست های تکفیری داعش هرزمان در عملیات میدانی شکست خورده‌اند؛ تلاش کرده‌اند تا با حملات شیمیایی شکست‌های خود را جبران کنند. دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد در حال انجام آزمایش‌هایی بر روی تعدادی از غیرنظامیان عراقی در موصل است که احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه آن‌ها وجود دارد.

۱۲ شهروند عراقی که در میان آن‌ها چند زن و کودک نیز دیده می‌شوند با علائمی شبیه به حمله شیمیایی تحت درمان قرار دارند. تحقیقات از این ۱۲ نفر که از اوایل ماه مارس در بیمارستانی واقع در شمال شرق موصل بستری شده‌اند، به زودی آغاز خواهد شد و سازمان ملل بر نتایج آن نظارت مستقیم خواهد داشت.

شاهدان عینی اعلام کرده‌اند تروریست‌های داعش در یک سال و نیم گذشته بار‌ها از سلاح شیمیایی در مناطق مختلف عراق استفاده کرده‌اند.

در مجموع ابتکار عمل نبردهای میدانی عراق در دست ارتش و نیروهای مردمی این کشور است و این روند، دلیل اصلی کمک‌های هوایی آمریکا به تروریست‌های داعش در نقاط مختلف عراق است؛ چرا که با توجه به توان بالای نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی) عناصر تروریستی تاکنون در مقابله با نیروهای عراقی ناکام بوده‌اند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x