تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

فرشته رحمت که بود؟ + تصاویر

  • کد خبر : 184122
  • 16 اسفند 1395 - 11:49

“عبدالستار ادهی” که با تاسیس چند مرکز خیریه از هزاران کودک پاکستانی مراقبت و نگاه داری کرد، به فرشته رحمت شهرت یافت.

به گزارش«کمال مهر»؛ ۱ ماه مارس، سالروز تولد “عبدالستار ادهی” معروف به “فرشته رحمت” بود که در سال پیش درگذشت. وی قهرمانی بود که تمام عمرش به کارهای خیر پرداخت و مرکزی بزرگ برای مراقبت و کمک به هزاران کودک پاکستانی تاسیس کرد. به همین بهانه به معرفی این شخصیت بزرگوار می پردازیم.

“ادهی” درسال ۱۹۲۸ در میان خانواده ای شاد و سرزنده در شهر “بانتوا” گجرات هندوستان به دنیا آمد. پدر وی تاجر بود و زندگی نسبتا مرفهی داشتند.

“ادهی” از ۱۱ سالگی و هنگامی که مادرش فلج شد، به کار خیر پرداخت، اما در سال ۱۹۳۹ به سکته مغزی دچار شد، به همین دلیل از درس خواندن کناره گیری کرد و تمام مدت به نگاه داری و مراقبت از مادر در منزل پرداخت تا اینکه مادرش درگذشت.

پس از درگذشت مادر، وی تمام تلاش خود را صرف کمک به کسانی کرد که هیچ فردی در خانواده ندارند تا از آنان نگاه داری و مراقبت کنند. از این رو چند بیمارستان و مراکز درمانی تاسیس کرد تا مشکلات بیماران و خانواده آنها را تا حد ممکن کم کند و مانع بدرفتاری با بیماران ذهنی شود.

در سال ۱۹۴۷ وی به همراه خانواده اش به پاکستان مهاجرت کرد و مدتی در کراچی دست فروشی کرد تا اینکه در سال ۱۹۵۱مرکز شبانه روزی خیریه ای به نام خود تاسیس کرد.

پس از تشکیل کمپینی برای جمع آوری کمک های مالی، “ادهی” به مبلغ زیادی پول دست یافت که آن را به ساخت زایشگاه و خرید آمبولانس اختصاص داد. از این رو به “فرشته رحمت” شهرت یافت.

وی زندگی ساده ای داشت و علیرغم پول هایی که از طرف مردم به دستش می رسید، اما هیچ وقت از آن به نفع خود استفاده نکرد.

فرشته رحمت که بود+ تصاویر
فرشته رحمت که بود+ تصاویر
فرشته رحمت که بود+ تصاویر

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x