تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لباس سفید زنان دموکرات در سخنرانی ترامپ نشانه چه بود؟

  • کد خبر : 183795
  • 11 اسفند 1395 - 15:55

نمایندگان زن دموکرات، در مراسم سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در کنگره، لباس یکدست سفید پوشیدند.

به گزارش «کمال مهر»؛ نمایندگان زن دموکرات در روز سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره، لباس یکدست سفید پوشیدند. این کار در اعتراض به سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال زنان صورت گرفت. این زنان عضو حزب دموکرات “گروه زنان کارگر” کنگره آمریکا هستند. اولین کسی که در برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری لباس سفید پوشید هیلاری کلینتون بود و از آن پس این رنگ به نماد مخالفت زنان با برنامه‌های دونالد ترامپ تبدیل شد. در روز انتخابات نیز برخی زنان با ایجاد هشتگ #wearwhitvote با لباس سفید پای صندوق‌های رأی رفتند.
لوییز فرانکل، رئیس حزب “گروه زنان کارگر” کنگره در اظهاراتی خاطرنشان کرد: ما لباس سفید پوشیدیم تا نشان دهیم مخالف هرگونه اقدام از سوی ترامپ هستیم که بخواهد پیشرفت زنان در یک قرن اخیر را خدشه‌دار کند و همچنان از تلاش‌ها در جهت ارتقاء زنان حمایت خواهیم کرد.
از جمله نگرانی‌های زنان پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، موضوع سقط جنین و نابرابری دستمزد می‌باشد. ترامپ بارها در طول گردهمایی‌های تبلیغاتی‌اش مخالفت خود با سقط جنین را اعلام کرده بود. یک روز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا، دهها هزار زن در واشنگتن دی‌سی به نشانه اعتراض به این سیاست‌ها تظاهرات کردند.
سقط جنین از سال ۱۹۷۳ در آمریکا قانونی است اما همواره بحث‌های زیادی پیرامون آن بوده است.
لباس یکدست سفید زنان دموکرات در سخنرانی ترامپ نشانه چه بود؟
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x