تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

قلع و قمع ۸ مدرسه در فردیس ۵ هزار دانش آموز را آواره خواهد کرد/اهدا کننده ای که هدیه اش را پس می گیرد

  • کد خبر : 183629
  • 09 اسفند 1395 - 16:45
قلع و قمع ۸ مدرسه در فردیس ۵ هزار دانش آموز را آواره خواهد کرد/اهدا کننده ای که هدیه اش را پس می گیرد

بافت های فرسوده مدارس، بی تدبیری در شهرک سازی بدون نظر گرفتن فضای آموزشی برای جمعیت ساکن در شهرک بر مشکلات آموزشی شهرستان فردیس بیش از پیش دامن زده است.

Untitled-1

گزارش اختصاصی کمال مهر، کمبود امکانات آموزشی در شهرستان فردیس همواره یکی از معضلات اساسی و مورد تاکید مسئولین از بدو استقلال شهرستان فردیس است.

حضور ۷۵ هزار دانش آموز در شهرستان فردیس که یکی از پرجمعیت ترین مناطق  دانش آموزی استان البرز محسوب می شود همواره توجه و مساعدت مسئولین را در این شهرستان می طلبد .

بافت های فرسوده مدارس، بی تدبیری در شهرک سازی  بدون نظر گرفتن فضای آموزشی برای جمعیت ساکن در شهرک بر مشکلات آموزشی شهرستان فردیس بیش از پیش دامن زده است.

مناطق بحرانی مانند شهرک ارم ، نگارستان ، بعثت ،فرخ آباد ، مشکین دشت و … تنها نمونه ای از مشکلات آموزشی این شهرستان است.

از سوی دیگر شاید بتوان استقلال نمادین آموزش و پرورش شهرستان و سردرگمی مسئولین این اداره برای اخذ تصمیم های مهم وآموزشی را بحران دیگری ارزیابی نمود.

 عدم استقرار اداره اموزش و پرورش در شهرستان فردیس و یدک کشیدن نام ناحیه دو و شهرستان فردیس معضلی دیگر از معضلات آموزشی شهرستان فردیس است .

علاوه بر مشکلات آموزشی فوق درحال حاضر موضوع باز پس گیری ۸ مدرسه اهدائی در این شهرستان گره ی دیگری بر مشکلات آموزشی این شهر افزوده است.

 شهری که خود در میان انبوه جمعیت و کمبود امکانات و اعتبارات دست و پا می زند در گیر و دار باز پس گیری ۸ مدرسه از سوی اهدا کننده مدارس قرار گرفته است.

حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه های نماز جمعه این شهرستان تعبیه فضای آموزشی در شهرک ها را برعهده شهرک سازان دانست و گفت: ایجاد فضای آموزشی در شهرک ها مستلزم همکاری صاحبان سرمایه و خیرین است.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس با اشاره به شهرک سازی که حدود ۴۰ سال پیش چند مدرسه در شهرک های این شهرستان بنا کرده بود، گفت: در حال حاضر شکایت شهرک ساز قدیمی حاکی از بازپس گیری ۸مورد مدرسه اهدایی در فردیس است.

ایمانی ضمن محکوم کردن این اقدام، ادامه داد: با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی در فردیس خواستار رسیدگی مسئولین و نمایندگان مجلس در این رابطه هستیم.

فرشته فهمیده مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس در مورد نوسازی و بهسازی مدارس  در سطح شهرستان فردیس گفت: ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان فردیس نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

وی در ادامه افزود: اگرچه  هر ساله با اجرای پروژه ی مهر سعی در بهسازی نسبی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد اما این موضوع پاسخگوی نیازهای آموزشی شهرستان نیست.

فهمیده با تاکید  بر نیاز مبرم ۲۵ مدرسه به بازسازی مجدد اظهار داشت:مناطق ارم، پیک، اهری، شهرک ۱۱۰، بعثت ،شهرک نگارستان از مناطق بحرانی فردیس هستند که نیاز مبرمی به امکانات اموزشی دارند.

وی درخصوص باز پس گیری ۸ مدرسه اهدائی در شهرستان فردیس گفت:این مدارس در سال ۱۳۵۶ توسط مهندس ترقی شهرک ساز و بنیانگذار فردیس بدون ارائه هیچ مدرکی به اداره اموزش و پرورش اهدا شده است.

 فهمیده گفت: اهداکننده مدارس هم اکنون به دنبال بازپس گیری مدارس دراین شهرستان است  و وکلای وی به دنبال حکم قلع و قمع مدارس فردیس هستند .

وی با تاکید براین که ۵۲۷۹ دانش آموز در مدارس نامبرده مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: این مدارس شامل مدرسه شهید مطهری با ۲۵۴ دانش آموز،مدرسه جنت با ۴۹۹ دانش آموز،مدرسه اطهر با ۲۶۱ دانش آموز، مدرسه زمزم با ۵۱۵ دانش آموز، مدرسه داریوش بینش  و تندگویان  ۱۶۴۵ دانش آموز، مدرسه علی ابن ابی طالب –الزهرا با ۱۰۶۷ دانش آموز، مدرسه منتظر قائم با  ۶۰۳ دانش آموز و مدرسه پنج تن با ۴۵۱ دانش آموز است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با توجه به کمبود فضای آموزشی از دست دادن حتی یک مدرسه را  برای شهرستان فردیس خطرناک برشمرد وگفت:  باز پس گیری حتی یک مدرسه معضل اساسی را در این شهر رقم خواهد زد وبر بار مشکلات اموزشی  این شهرستان بیش ازپیش افزوده خواهد شد .

بدون شک باز پس گیری این مدارس ضربه جبران ناپذیری را برپیکر نهاد آموزشی این شهرستان وارد خواهد کرد و آواره شدن هزاران دانش اموز از مدارس  شهرستان فردیس ،آموزش و پرورش این شهرستان با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

با توجه به نیاز مبرم شهرستان فردیس، مسئولین استانی و شهرستانی باید هر چه سریعتر نسبت به اقدام اهدا کننده مذکور وارد مذاکره شده وبا توجه به نزدیکی به امتحانات پایانی سال و شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان فردیسی را از مواجهه احتمالی با بحران اموزشی  در شهرستان فردیس نجات دهند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x