تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

زمانی که اشیای پرنده ناشناس به تهران آمدند + فیلم

  • کد خبر : 183095
  • 05 اسفند 1395 - 16:00

دو فروند فانتوم F4 ارتش که از پایگاه نوژه همدان برخاستند، تا مرز درگیری با این شی پرنده ناشناس پیش رفتند.

به گزارش«کمال مهر»؛بسیاری گمان می کنند که اشیاء پرنده ناشناس فقط در آمریکا دیده شده اند. اما همانطور که می دانید تا کنون فیلم ها و تصاویر مختلفی از پرواز اشیاء پرنده ناشناس از آسمان سراسر جهان  و حتی در فضا تهیه شده است.

از ژاپن، انگلیس و فرانسه تا آمریکا، روسیه و حتی بر فراز ماه و ایستگاه بین المللی فضایی. اما آیا می دانید این اشیاء پرنده ناشناس در ایران نیز مشاهده شده اند؟ آیا می دانید که نیروی هوایی ارتش ایران تا مرز درگیری با این اشیا پرنده پیش رفت؟ اما ماجرا چه بود؟

تاریخ ۲۸ شهریور سال  ۱۳۵۵ بود. با به صدا در آمدن آلارم وضعیت هشدار، خلبانان شیفت پایگاه هوایی نوژه همدان یعنی خلبان جعفری و خلبان عزیزخانی آماده عملیات شدند. اما دستوری که صادر شد بر خلاف تصور آنها بود. ابتدا آنها فکر می کردند باید راهی مرزهای ایران شوند اما به آنها دستور داده شد تا سریعا خود را به تهران برسانند.

برج مراقبت فرودگاه مهر آباد تهران گزارشات زیادی در خصوص مشاهده یک شی پرنده ناشناس بر فراز تهران دریافت کرده بود. خلبانان ایرانی نخستین مشاهدات خود را اینگونه توصیف کردند: ” ابتدا این شی پرنده به شکل یک چتر قرمز به نظر می رسید اما بعد به شکل یک هواپیمای جنگی که چراغ های آبی و زرد و نارنجی داشت تغییر شکل داد.”

این در حالی بود که در همان شب دو هواپیمای خطوط هوایی ” لوفت هانزا ” و ” ایر فرانس” نیز فرکانس عجیب اضطراری را دریافت کرده بودند اما موفق به مشاهده شی ناشناس نشدند. در ادامه ماجرا، ناگهان شی پرنده ناشناس خود را به بالای جنگنده خلبان عزیزخانی رساند و ارتباط رادیویی اش را با برج مراقبت قطع کرد. به گفته این خلبان این شی ناشناس تمام سیستم دفاعی جنگنده را از کار انداخته بود و این شرایط حدود ۵ دقیقه به طول انجامید. بعد از برقراری ارتباط مجدد برج پایگاه از خلبان عزیزخانی خواست تا بلافاصله به پایگاه برگردد.

سپس جنگنده دوم ارتش با خلبانی خلبان جعفری وارد عملیات می شود. مشابه داستان خلبان عزیزخانی برای خلبان جعفری نیز رخ می دهد. در لحظه ای که وی در رویارویی با این شی درخشان تصمیم می گیرد در بالای باغ های کرج به آن شلیک کند ناگهان تمام پنل تسلیحات هواپیما خاموش می شود. سپس خلبان جعفری گزارش داد که از این شی ناشناس یک شی نورانی دیگر خارج شده و  اندازه آن حدود ۳ برابر قرص ماه است. بعد از گذشت چند ثانیه دوباره شی دوم به داخل شی نخست باز می گردد. جالب اینکه تمام این اتفاقات در آسمان اتفاق می افتد.

بعد از اینکه خلبان جعفری تصمیم می گیرد یکبار دیگر خود را به نزدیک این شی برساند مشاهده می کند که دوباره شی دوم از شی نخست جدا شده و روی زمین نشسته است. وی محل تقریبی فرود شی درخشان دوم را در حدود ۵ کیلومتری پالایشگاه جنوب تهران اعلام می کند. در ادامه به خلبان جعفری  دستور داده می شود که خود را به نزدیکی جسم دوم برساند که وی موفق به این کار نمی شود و اعلام می کند که در فاصله حدود ۱۶ کیلومتری تمام سیستم های جنگنده قطع می شود و شروع به لرزش شدید می کند.

وی در توصیف این شی درخشان گفت: ” این شی درخشان به شکل یک الماس با اضلاع درخشان به نظر می رسید. من این شی را در موقعیت ساعت ۱۲ قرار دادم و به سمت آن حرکت کردم. اما این شی در یک لحظه از ساعت ۱۲ به ۲ تغییر مکان داد. آن هم فقط در یک لحظه.”

هر دو خلبان عنوان کردند که هرگز متوجه نشدند که چگونه آن شی پرنده ناشناس درخشان ناپدید شد.

گفتنی است؛ در این خصوص مستندی با نام ” تهران در ساعت ۲۳ ” توسط گروه دانش شبکه دوم  سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شد که در ادامه می توانید تماشا کنید. همچنین فایل مکالمه خلبان جعفری با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد نیز اضافه شده است که شما را به شنیدن آن دعوت می کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x