تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دلایلی که موجب فرار زنان و دختران از خانه می شود

  • کد خبر : 182783
  • 04 اسفند 1395 - 6:57

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان:معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان عدم برقراری ارتباط مطلوب والدین و فرزندان را مهمترین دلایل فرار دختران و زنان از خانه عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها نمی‌توانند فرزندان خود را به خوبی درک کنند و ارتباط مطلوبی با آنها برقرار سازند.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا : جمشید شیران با بیان اینکه آمار فرار دختران و زنان همدانی از خانه را به دلایل امنیتی نمی‌توان عنوان کرد، افزود: متأسفانه آمار سالیان گذشته نشان از افزایش شمار فرار این افراد از خانه را دارد.
وی به بیان مهمترین عوامل تأثیرگذار در عدم درک خانواده این افراد و عدم موفقیت والدین در برقراری ارتباط با فرزندانشان پرداخت وگفت: اعتیاد، اختلافات خانوادگی و تنش‌های فراوانی که در میان والدین این دختران وجود دارد، موجب غفلت آنها از فرزندانشان شده و در نتیجه تعامل خوبی نیز با فرزندان خود برقرار نمی‌کنند.
سن دختران و زنان فراری
شیران با بیان اینکه دختران و زنان فراری از خانه عمدتا تحصیلات دیپلم و سواد دبیرستانی دارند، تأکید کرد: این افراد بیشتر در سنین ۱۹تا ۲۴ سال قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه آمار دختران فراری از خانه بیش از آمار زنان فراری است، افزود: معمولا این افراد پس از فرار از خانه اگر در دام افرادسودجو و ولگرد نیفتند، به نیروی انتظامی و یا سازمان بهزیستی پناه می‌برند.
شیران به دلایل فرار زنان از خانه اشاره کرد و گفت: مهمترین علت فرار زنان از خانه را می‌توان درگیری با همسر و اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
عواقب فرار از خانه
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: عواقبی همچون سوءاستفاده جنسی از این افراد، بیماری‌های روانی و اعتیاد در انتظار این افراد خواهد بود.
وی به شیوه پذیرش اورژانس بهزیستی اشاره کرد و گفت: افراد فراری یا به صورت خود معرف از پیش از وجود مراکز نگهداری زنان و دختران خیابانی توسط بهزیستی اطلاع دارند و به این ارگان مراجعه می‌کنند یا نیروی انتظامی آنها را تحویل گرفته و به بهزیستی ارجاع می‌دهد. در هر دو صورت بهزیستی برای پذیرش این افراد باید از دادستانی استان مجوز لازم را دریافت کند.
شیران به خدمات بهزیستی پس از پذیرش دختران و زنان فراری اشاره و عنوان کرد: زنانی که آسیب‌دیده اجتماعی باشند در مرکز بازپروری زنان، زنانی که آسیب‌دیده اجتماعی نباشند در خانه امن این سازمان و همچنین دخترانی که آسیب‌دیده اجتماعی نباشند در خانه سلامت اداره‌کل بهزیستی استان همدان اسکان می‌یابند.
وی یادآور شد: این مراکز دارای مددکار امور اجتماعی، روانشناس و کارشناس علوم تربیتی هستند که مشکلات این افراد را پس از پذیرش، بررسی کرده و با توجه به نوع مشکل خدمات لازم را به آنها ارائه می‌کنند.
شیران ادامه داد: برای افراد آسیب‌دیده اجتماعی جلسات مشاوره برگزار کرده و از خانواده آنها بازدید به عمل می‌آید و مشاورات لازم به آنها ارائه می‌شود همچنین در صورتی‌که نیاز مالی داشته باشند تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: برای دختران خودسرپرست نیز با اقوام ارتباط برقرار کرده و با ارائه تسهیلاتی زمینه اشتغال و یا حتی ازدواج آنها را فراهم می‌کنیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: اولویت این سازمان ساماندهی و بازگشت این دختران به آغوش خانواده است و در نهایت اگر طی یک‌سال به خانواده بازگردانده نشوند در این مرکز می‌مانند و پس از گذشت یک سال زمینه اشتغال و ازداج آنها از سوی بهزیستی فراهم می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: زنان و دختران فراری و معتاد به هیچ وجه در مراکز فوق‌الذکر نگهداری نمی‌شوند بلکه این افراد به مراکز شلتر که تحت نظارت بهزیستی است، ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/ص

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x