تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نابینایان هم صاحب کتابخانه می‌شوند/ کتابخانه‌ای مجهز در پایتخت

  • کد خبر : 182871
  • 04 اسفند 1395 - 18:04

رضا دوست علی مدیر فرهنگسرای خاوران در خصوص افتتاح کتابخانه طلوع اظهار داشت: مجموعه خاوران برنامه های اوقات فراغت آموزشی مختلفی را برگزار می کند.

به گزارش کمال مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا دوست علی مدیر فرهنگسرای خاوران در خصوص افتتاح کتابخانه طلوع اظهار داشت:  مجموعه خاوران برنامه های اوقات فراغت آموزشی مختلفی را برگزار می کند. در همین راستا  با توجه به حجم جمعیت نابینایان در جنوب تهران و منطقه ۱۵ ، تصمیم گرفتیم بخشی از کتابخانه فرهنگسرای خاوران  را به نابینایان اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: از حالا به بعد بخشی از کتابخانه فرهنگسرای خاوران مجهز به کتاب های بریل و صوتی است. با توجه به درخواست زیاد به دستور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امکانات این کتابخانه را تجهیز و به روز کردیم و در حد نیاز نابینایان مجهز شده است.
دوست علی تصریح کرد: کتابخانه به دو بخش تقسیم می شود؛ بخشی از آن فعالیت های مرتبط با کتابخانه یعنی استودیویی برای ضبط کتاب های صوتی فراهم شده که تقریبا هیچ کتابخانه ای چنین امکاناتی را ندارد. همچنین فضای قرائت خانه ایجاد کردیم که نابینایان بتوانند در این جا کتاب بخوانند و تبادل مباحث علمی داشته باشند. امیدواریم با ایجاد این امکانات  شهروندان بتوانند به این کتابخانه مراجعه کنند.
وی افزود: حجم کتاب های بریل زیاد بوده و همچنین از نظر ریالی هم گران است. به همین خاطر این فضا را مهیا کردیم که نابینایان کتابهایشان را مطالعه کنند. همچنین این  مجموعه توسط خود نابینایان اداره می شود. در واقع ما به دنبال ایجاد پایگاه و پاتوقی برای نابینایان جنوب تهران هستیم .
دوست علی گفت: درنظر داریم با تکمیل تجهیزات  این کتابخانه برای نابینایان، برای  کودکان و نوجوانان هم فضایی مهیا کنیم. موسسات و کانون ها  می توانند از امکانات این کتابخانه استفاده کنند.
وی درباره سختی رفت و آمد برای نابینایان خاطرنشان کرد: هیچ جایی سرویس ایاب و ذهاب برای نابینایان نمی‌گذارد، اما ما در برنامه ای که تعریف کردیم، این امکان را گنجاندیم که مراجعان به صورت گروهی امکان جابجایی داشته باشند.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x