تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کفش‌؛ سلاح مخفی سیاستمداران برای قدرت‌نمایی!

  • کد خبر : 182365
  • 02 اسفند 1395 - 10:13

محققان ثابت کرده‌اند قد انسان ارتباط مثبتی با تسلط بر دیگران، ارتقای موقعیت اجتماعی و قدرت‌نمایی دارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر؛ یک سیاستمدار موفق باید چند گزینه را داشته باشد، ایده‌های خوب، پایگاه قدرتمند هواداران و قدی که بیشتر از حد متوسط باشد.
در یک محیط رقابتی و مذاکرات سیاسی، چند سانتی متر قدر بلندتر تاثیر چندانی در روند مذاکرات ندارد؛ با این حال، این نکته را در ذهن داشته باشید که سیاستمداران در چنین مذاکراتی سعی می‌کنند با پوشیدن کفش هایی که کمی پاشنه دارد، بلندتر به نظر برسند. این اقدام دلیلی جز افزایش اعتماد به نفس ندارد.مطالعات جامعه شناسی و شواهد تاریخی نشان داده است مردان بلندقد اغلب از موفقیت‌های اجتماعی بیشتری بهره می‌برند و دلیل آن ادراک مثبت دیگران در مواجهه با آن‌ها است. همچنین تحقیقات دانشگاه گرونینگن در هلند حاکی از آن است که قد انسان ارتباط مثبتی با تسلط بر دیگران دارد و ارتقای موقعیت اجتماعی آن‌ها دارد.

کفش‌ها، سلاح مخفی سیاستمداران برای قدرت‌نمایی!

با توجه به بررسی‌های نیویورک تایمز، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی نامزدهایی که از قد بلندتری برخوردار بوده اند دو برابر آنهایی که قد کوتاهی داشته اند، بوده است.

کفش‌ها، سلاح مخفی سیاستمداران برای قدرت‌نمایی!

کفش‌ها، سلاح مخفی سیاستمداران برای قدرت‌نمایی!

بنابراین در تمام این مدت عوام فکر می‌کردند سیاستمداران تگزاسی، چکمه‌های کابوی را صرفا برای جذابیت به پا می‌کنند. از مارکو روبیو، سناتور فلوریدا تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بسیاری از سیاسیون از این شیوه برای تاثیرگذاری بر طرف مقابل خود بهره می‌برند. گفته می‌شود “جاستین ترودو” در دیدار با دونالد ترامپ از این شگرد استفاده کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x