تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

در اولین جلسه دو نفره خواستگاری این اشتباهات را نکنید

  • کد خبر : 182218
  • 01 اسفند 1395 - 9:04

تعریف کردن زیاد از فردی که قرار است با او ازدواج کنید، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که ازدواج را با مشکلات بنیادی روبرو می‌کند.

به گزارش«کمال مهر»؛ کارشناسان علوم روانشناسی اعتقاد دارند گفتن برخی کلمات، داشتن برخی عادت ها و رفتارها حتی به صورت ناخودآگاه باعث رویکرد منفی دیگران راجع به فرد می شود و در نتیجه فرصت های آشنایی و ازدواج از بین می رود.
برای بدست آوردن یک بازخورد مثبت و پرانرژی از خود در دیگران و امیدواری به ادامه آشنایی که در نهایت به ازدواج منجر شود لازم است این موارد را رعایت کنید:
هنگامی که با آقا یا خانمی آشنا می شوید و تمایل دارید با اودر جلسه ای صحبت کنید، حتماً توجه ویژه ای به ظاهر خود داشته باشید، لباس های چروک، مسواک نزدن، ناهمگونی بین البسه، استفاده از ادکلنی که بوی مطبوعی ندارد، کفش های واکسن نخورده و خاکی، آرایش بد موها همگی می توانند به شدت در واکنش منفی دیگران نسبت به شما موثر باشند.
جوانان در اولین برخورد باید آراسته و ساده باشند پوشیدن لباس های بسیار گران‌قیمت هم می تواند در رویکرد منفی دیگران به شما موثرباشد، همچنین لباس های کهنه و مندرس تیر خلاصی بر نابودی رابطه و آشنایی است.
توجه به تفاوت های فیزیکی شما با فردی که با او آشنا شده اید بسیار مهم است، اگر شما یک مرد بلند قامت هستید که با خانمی با قد متوسط آشنا شده اید، صحبت کردن درباره علایق و خصوصیات فردی در حالی که راه می روید اشتباه است، زیرا تفاوت قد شما می تواند بیشتر نمایان شود و باعث تحت شعاع قرار گرفتن سایر خصوصیات مثبت و منحصربفرد در آن خانم شود، بهترین شیوه برای گفتگو و آشنایی، نشستن و گوش دادن به صحبت های فرد مقابل است.
کارشناسان توصیه می کنند قبل از دیدار اول حتماً اطلاعات کافی درخصوص قد، وزن و سایر شرایط فیزیکی یکدیگر بدست آورید تا ناگهان دچار شوک نشوید. همینطور هرگز دورغ نگویید زیرا حتماً افشا می شود.
تعریف کردن بیش از حد از فرد مقابل هم به جای اینکه اثر مثبت داشته باشد اثر کاملاً منفی به جای می گذارد، کارشناسان اعتقاد دارند وقتی شما به طور اغراق آمیز از فردی که با او آشنا شده اید تعریف می کنید او دچار نوعی احساس ترس و استرس می شود. همیشه در تعریف کردن و همچنین انتقاد کردن حد متعادل را رعایت کنید و افراط نکنید.
بسیاری از آقایان گمان می کنند با تعریف کردن بیش از حد از خانم ها می توانند آنها را برای زندگی و ازدواج ترغیب کنند در صورتی که خانم ها تمایل زیادی به شنیدن تعریف های اغراق شدن ندارند و دچار ترس و واهمه می شوند.
یکی دیگر از مواردی که باعث بی اعتمادی دوطرف به همدیگر می شود، عدم استقلال و داشتن هویت اجتماعی مناسب است، این موضوع بویژه در افرادی که دراواخر دهه بیست و بالاتر زندگی خود هستند نمود بیشتری پیدا می کند.
اکثر خانم ها به آشنایی به چشم یک فرصت برای ازدواج نگاه می کنند و از آقایی که با او آشنا شده اند توقع دارند که استقلال فردی و اجتماعی مطلوبی داشته باشد، اگر یک مرد هنوز دارای شغل نیست و یا درصورتی که با خانواده زندگی می کند درپرداخت هزینه ها به آنها کمک نمی کند نمی توان برای هدایت زندگی خانوادگی به او اعتماد کامل کرد، هرچند که دلایل این شیوه زندگی او باید به طور کامل سنجیده و پرسیده شود.
افرادی در آشنایی، ازدواج و تشکیل دادن خانواده موفق هستند که با انگیزه و پرتلاش هستند، دید مثبت و خوش بینانه ای به زندگی دارند، هدفمند، خواهان پیشرفت و ترقی مهربان و دلسوز هستندو می توانند مسئولیت خانواده را به عهده بگیرند.
صحبت درباره میزان درآمد فرد، نوع شغل ، خانواده، میزان تحصیلات، علایق فردی و فعالیت های اجتماعی همگی از موارد بسیار مهمی است که افراد باید به دقت درباره آن آگاهی داشته باشند اما پرسیدن بی امان سئوالات در اولین جلسه آشنایی می تواند این احساس را در فرد مقابل ایجاد کند که شما تنها به انگیزه های مادی به این آشنایی علاقه مند هستید و ازاین رو ارتباطش را با شما کم و حتی قطع کند.
گفتنی است؛ این سئوالات را باید به تدریج و با اتخاذ صبر و درایت از فردی که با او آشنا شده اید بپرسید و اگر او به شما دروغ می گوید یا حقیقت را کتمان می کند، آینده روشنی در آشنایی و ازدواج با چنین فردی وجود ندارد.
منبع: menshealth
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x