تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مخترع داروی ضد سرطان:بیکارم و گاهی برای ورزشکاران داروی مکمل می سازم/فرانسه پیشنهاد میلیاردی برای فرمول ضد سرطان داده است/لوح تقدیر تنها حمایت مسئولین از مخترعین

  • کد خبر : 182015
  • 30 بهمن 1395 - 15:05
مخترع داروی ضد سرطان:بیکارم و گاهی برای ورزشکاران داروی مکمل می سازم/فرانسه پیشنهاد میلیاردی برای فرمول ضد سرطان داده است/لوح تقدیر تنها حمایت مسئولین از مخترعین

جوانان نخبه ایرانی در عرصه ی بهداشت ، درمان و دارو نیز با کشف داروهای جدید گام های موثری دراستقلال ایران و ایرانی در جهان برداشته اند.

یکی از این جوانان مخترع که در عرصه بهداشت و درمان موفق به کشف فرمولاسیون داروی ضد سرطان درایران شده است حامد مرتضوی است.

مصاحبه ی اختصاصیکمال مهر ، جوانان ایران زمین همواره برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کرده اند و با ورود به حوزه های مختلف علمی و تخصصی سعی در کاهش وابستکی به قدرت های بیگانه داشته اند .

جوانان نخبه ایرانی در عرصه ی بهداشت ، درمان و دارو نیز با کشف داروهای جدید گام های موثری دراستقلال ایران و ایرانی  در جهان برداشته اند.

یکی از این جوانان مخترع که  در عرصه بهداشت و درمان موفق به کشف فرمولاسیون داروی ضد سرطان درایران شده است حامد مرتضوی است.

 این نخبه ی علمی ساکن شهرستان فردیس  است و موفق به ثبت چند اختراع در زمینه دارو شده است ،در ادامه مصاحبه ای خواندنی از این مخترع جوان فردیسی پیش روی شماست.

photo_2017-02-18_11-03-29

حامد مرتضوی متولد سال ۱۳۶۸درتبریز است ،او در رشته تولید و بهره برداری دارو فارغ التحصیل شده است و عضو اصناف دانش بنیان است.

حامدمرتضوی در خصوص اختراعش می گوید: پس از اتمام درسم توانستم دو داروی مفید  را در عرصه ی پزشکی و درمان به عنوان اختراع به ثبت برسانم ،یکی از این داروها دارویی با خاصیت ضد سرطان و دیگری داروی تناسب اندام است.

او انگیزه ی خود را در کشف دارو ضد سرطان ، مشکوک بودن یکی از بستگانش به این بیماری می داند و می گوید: نمی توانستم فکرش را هم بکنم که این بیماری به بستگانم برسد و من  تنها نظاره گر این بیماری باشم ،بنابراین سعی کردم راهی برای مقابله با این بیماری نه تنها برای اقوام خود بلکه برای تمام مردم در ایران و جهان پیدا کنم.

مخترع جوان فردیسی درباره ی شروع تحقیقات خود می گوید:سال ۸۷ از طرف سازمان بهداشت جهانی نامه ایی با موضوع استقبال از دارویی که بتواند به صورت هدفمند به اولین نقطه تشکیل شونده سرطان نفوذ کند ارسال شد و من مطالعات و تحقیقاتم را دراین زمینه شروع کردم.

او می گوید: سرانجام توانستم به فرمول شیمیایی داروی ضد سرطان دست پیدا کنم که طبق مطالعات من و تحقیق پزشکان این دارو در از بین بردن سلول های سرطانی مفید است و در ایمونولوژی بدن تاثیرات مثبتی به جای می گذارد.

مرتضوی به دومین اختراع خود نیز اشاره می کند و می گوید: با بررسی شرایط زندگی جوانان و استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی و داروهای تناسب اندام غیر بهداشتی و مضر تصمیم گرفتم در راستای سلامتی جامعه قدم دوم را بردارم هرچند حمایت و توجهی شامل حالم نشود.

photo_2017-02-18_11-42-50

این مخترع جوان فردیسی  ادامه می دهد: فرمول شیمیایی که در راستای مکمل ورزشی تناسب اندام و چربی سوزی اختراع کردم که  محافظ کبد است و در بهبود عملکرد قلب وتولید انرژی تاثیر گذار است و احساس خستگی را از ورزشکار دور می کند ، این فرمول نیز پس از بررسی ها و آنالیز های انجام شده توسط پزشکان و متخصصین این عرصه به ثبت رسید.

مخترع جوان البرزی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در حال حاضر در کجا مشغول به کار است، می گوید: گاهی اوقات سفارش داروی تناسب اندام را از ورزشکاران دارم اما در واقع می توانم با اطمینان بگویم بیکارهستم و هیچ پشتوانه وحمایتی برای کارکردن وجود ندارد.

حامد مرتضوی به روند پیچیده ادارات هم گریزی می زند و می گوید: کاغذ بازی های اداری مدت طولانی است که کارم را به تاخیر انداخته است با وجود این که استاندارد های لازم برای تولید انبوه اختراعاتم بدست آورده ام اما هنوز نتیجه ای نگرفته ام چراکه مخترعین تنها به یک تندیس تبدیل شده اند که از حمایت تنها لوح تقدیر نصیبشان می شود.

وی با اشاره به پیشنهاد واستقبال کشور فرانسه از این فرمولاسیون تصریح کرد: کشور فرانسه پیشنهاد میلیاردی برای  ارائه فرمول را به من داده است و باتوجه به اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبری این پیشنهاد را قبول نکردم تا بتوانم برای کشورم مفید واقع شوم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر حمایت مسئولین از اختراعاتش می گوید: تنها حامی من سازمان بسیج است و باتوجه به اینکه به اداره غذا، دارو و علوم پزشکی مراجعه کرده ام ولی تاکنون هیچ حمایتی از این اختراع نشده است.

او می گوید: تولید انبوه اختراعاتم می تواند به چرخه اقتصادی شهرستان فردیس و استان البرز بسیار کمک کند ،چراکه در بحث اشتغال زایی جوانان نیز امری تاثیر گذار محسوب می شود.

photo_2017-02-18_11-03-49

شایان ذکر است این مخترع جوان دستی هم بر قلم دارد و ۳ جلد کتاب های از وی با نام های مبانی طب سنتی، راه حل های کاهش آسیب اجتماعی وراهکارهای توسعه کار آفرینی درتعاونی های گردشگری ایران به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x