تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

نسخه سحرآمیز رهایی از قید و بند افسردگی

  • کد خبر : 181663
  • 28 بهمن 1395 - 7:57
نسخه سحرآمیز رهایی از قید و بند افسردگی

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود توانستند یک قدم به شناخت عوامل افسردگی نزدیکتر شوند و راه‌حلی دیگر برای آن معرفی کنند.

به گزارش «کمال مهر»؛ محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند با بررسی بیش از ۱۷۱ فرد داوطلب در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال دریافتند تن‌ها ۲ هفته مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه می‌تواند اثرات مفید درمانی بر روی آن‌ها داشته و سبب برطرف شدن افسردگی و ناراحتی‌های عصبی در آن‌ها شود.
بسیاری از داوطلبان این آزمایش دارای گونه‌های خفیف تا شدید افسردگی بودند، اما تنها ظرف مدت ۲ هفته پس از آغاز مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه به طور منظم بسیاری از علائم این اختلال روانی در آن‌ها برطرف شد.
متخصصان علوم تغذیه اعتقاد دارند افراد در رده‌های سنی مختلف و در مشاغل گوناگون باید توجه ویژه‌ای به مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه داشته باشند تا سلامت روحی و جسمی آن‌ها تامین شود.
از جمله مکان هایی که افراد به دلیل استرس کاری و یا جمعیت زیاد بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی قرار دارند، می‌توان به مدارس، ادارات، دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی، سربازخانه‌ها و مهدهای کودک اشاره کرد و لازم است افراد در این مکان‌ها به طور منظم میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.
دانشمندان در نظر دارند به بررسی‌های بیشتر در این زمینه بپردازند. برای مثال اینکه آیا مصرف سبزیجات پخته با خام تفاوت دارد و اینکه کدام یک از آن‌ها خواص درمانی بهتری دارد و از بدن محافظت بیشتری به عمل می‌آورد، احتیاج به تحقیقات گسترده‌تری دارد.
منبع: dailymail
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x