تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برادر رهبر کرۀ شمالی پیش از ترور، از کیم جونگ اون چه خواسته بود؟

  • کد خبر : 181739
  • 28 بهمن 1395 - 10:09

برخی نمایندگان پارلمان کره جنوبی روز چهارشنبه فاش کردند برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی که در مالزی به قتل رسید،‌ پس از ترور ناکام سال ۲۰۱۲ در نامه ای از برادرش خواسته بود او و خانواده اش را ببخشد.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،   برخی نمایندگان کره جنوبی فاش کردند که “کیم جونگ-نام” برادر “کیم جونگ اون”، رهبر کره شمالی، در پی حادثه ترور ناکام سال ۲۰۱۲ در نامه ای به برادرش از وی خواست به او و خانواده اش رحم کند.
به نوشته اسکای نیوز کیم جونگ نام، ۴۵ ساله، برادر بزرگتر اما ناتنی رهبر کره‌شمالی روز دوشنه توسط دو زن که گمان می‌رود از عوامل کره‌شمالی باشند، در فرودگاه کوآلالامپور، پایتخت مالزی ترور شد.

کیم جونگ-نام زمانی جانشین کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی محسوب می‌شد اما در پی تلاش برای ورود به ژاپن در سال ۲۰۰۱ با گذرنامه جعلی مورد خشم پدرش قرار گرفت. او از آن زمان در تبعیدی خودخواسته بود و عمدتا در ماکائوی چین به سر می‌برد.

نمایندگان کره جنوبی پس از دیدار با “لی بیونگ-هو”، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی در سئول تصریح کردند که عناصری از کره شمالی در سال ۲۰۱۲ برای ترور جونگ –نام که حامی اصلاحات در پیونگ‌یانگ بود، تلاش کردند.

آنها به نقل از “لی بیونگ-هو”  اعلام کردند که جونگ –نام  آوریل سال ۲۰۱۲ در نامه ای به کیم جونگ اون، از وی درخواست کرد که به وی و خانواده اش رحم کند. وی در این نامه نوشته بود:” خواهشمندم به من و خانواده ام رحم کنی. ما جایی نداریم که برویم و تنها راه رهایی خودکشی است”.
یکی دیگر از قانونگذاران کره‌جنوبی گفت: «خانواده جونگ-نام شامل همسر سابق و همسران کنونی و سه فرزندش اکنون در ماکائوی چین زندگی می‌کنند. آنها تحت حفاظت مقام‌های چین هستند. جونگ-نام هم در ششم فوریه (یک هفته پیش از مرگش) وارد مالزی شده بود».
به گفته پلیس، جنازه جونگ-نام امروز مورد کالبد شکافی قرار می‌گیرد و جستجو برای یافتن عاملان این حمله ادامه دارد. گمان می‌رود که دو زن با استفاده از نوعی سم جونگ –نام را کشته باشند.
گزارش‌هایی از مالزی و کره‌جنوبی حاکی از آن است که برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی با ضربات سوزن‌های سمی و یا اسپری شدن مواد شیمیایی روی صورتش کشته شده باشد.
منابعی در دولت آمریکا هم به رویترز گفتند که گمان می‌کنند عوامل ترور کره‌شمالی کیم جونگ-نام را کشته باشند.

منبع:العالم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x