تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پروتکل هایی که خطوط قرمز نظام را لکه دار کند نمی پذیریم/ وزارت امور خارجه ملزم به رعایت برخی مقررات بین المللی نیست

  • کد خبر : 181499
  • 27 بهمن 1395 - 7:08
پروتکل هایی که خطوط قرمز نظام را لکه دار کند نمی پذیریم/ وزارت امور خارجه ملزم به رعایت برخی مقررات بین المللی نیست

حمد جواد کولیوند بیان کرد: وزارت خارجه ایران، مردم و رهبر معظم انقلاب پاسخ های محکمی در زمان اوباما دادند و امروز وزارت امور خارجه باید در فضای دیپلماسی به آمریکا پاسخ دهد چرا که تابع برخی مقررات بین المللی است و باید انها را رعایت کند و البته گاهی اوقات نیز لزومی به رعایت آن نیست.

به گزارش کمال مهر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما درباره مواضع اخیر ترامپ ریاست جمهور آمریکا و دیپلماسی ایران در برابر آن گفت: در ۸ سال ریاست جموری اوباما فراز و نشیب هایی داشتیم و بعضا از طریق سازمان ملل، شورای امنیت و از اختیارات ریاست جمهور استفاده کردند و تحریم هایی را بر ایران اعمال کردند.
محمد جواد کولیوند افزود: وزارت خارجه ایران، مردم و رهبر معظم انقلاب پاسخ های محکمی در زمان اوباما دادند و امروز وزارت امور خارجه باید در فضای دیپلماسی به آمریکا پاسخ دهد چرا که تابع برخی مقررات بین المللی است و باید انها را رعایت کند و البته گاهی اوقات نیز لزومی به رعایت آن نیست.
وی اظهار داشت: زمانیکه همه مشاهده می کنیم خطوط قرمز نظام لکه دار می شود وزارت امور خارجه باید فضای پروتکل ها را کنار گذاشته و موضع گیری شدید و جدی داشته باشد اما باید اقدامی انجام دهیم که وزارت امور خارجه در سطح دنیا بتواند دیگر کشورها را با ما همسو کند.
کولیوند تصریح کرد: ایران در جهان روی یک ادعا و ایده ای ایستاده است و باید تاوان هایی دهد که می دهد اما در مسئله آمریکا اگر بخواهیم وزارت امور خارجه را دخیل کنیم باید بتواند کشورهای مسلمان را با ما همسو کند چرا که در قائده های جهانی و کمیسیون و شوراها نیاز به رای آنها خواهیم داشت اما این به معنای فراموش کردن خط قرمز ها نیست.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر خطوط قرمز نظام ما خدای ناکرده رعایت نشود دیگر وزارت خارجه نیازی نیست پروتکل ها را رعایت کند بلکه باید پشت کشور بایستیم و اهداف نظام را جلو ببریم.
منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x